Vem ska leda mig?!
Ja, det tycker jag med.. hur jag än försöker att se kopplingen så kan jag inte ..
Ja, det tycker jag med.. hur jag än försöker att se kopplingen så kan jag inte ..
Och jag hoppas att dom fortsätter att ge tillstånd till brudöverlämning :)
jag kommer alltid att tycka att man ska få bestämma själv tillsammans med prästen.
Visst kommer det alltid att finnas präster som inte vill ge tillstånd och det får man respektera på samma sätt att brudpar och präster kommer att vilja det.
Väldigt bra skrivet!
Precis..
Går han in med dottern så ska ju alla titta på henne inte så jätte mycket på pappan.
nej men jag tror att man tittar mer på bruden än på pappan ....
Varför kan man inte bara enas om att vi tycker olika?
Jag kommer aldrig att se den symboliken ni ser i detta med att det finns brudar som vill att sin pappa ska leda dom fram till altaret. Jag hoppas att det även i framtiden kommer att finnas präster som tycker att det är ok om pappan följer sin dotter till altaret.
Självklart vet jag att det är tjejer som blir följda till altaret av sin pappa MOT sin vilja och det är hemskt men här på BT snackar vi om tjejer som VILL av egen vilja gifta sig med mannen dom älskar och då blir jag matt på allt snack om att dom tjejerna förstör för jämnställdheten m.m.
Jag tror ingen här inne tycker att det är ok att tvinga någon till bröllop men som sagt var så är det ett beslut som den blivande bruden har tagit tillsammans med den hon ska gifta sig med och jag tror inte att hennes man ser det som att hennes pappa ger henne till honom som något som han ska ta hand om för att hon inte skulle kunna klara sig själv....
Bara mina tankar och jag vet att vissa här inte kommer att hålla med mig *s*
Men om man inte ser det som en dålig signal så sänder man heller inte ut att det är något dåligt...
Och alla ser inte det som en dålig signal att sin pappa följer sin dotter till altaret.
Just hakkors kanske man inte ska gå omkring med och det finns naturligtvis en sjukt massa saker som man inte ska göra hur goda intuituoner man har..
Men jag snackade om att brudens pappa följer henne till altaret!
Om jag inte gör det till något fult så tror jag inte heller att dom som är där tar det så.
Nej. det är inte det jag säger!
Det jag menar är att (och nu pratar jag bara om pappa -följer -dotter-till -altaret) om vi som vill att pappa ska följa en till altaret gör det av den enkla anledningen till att vi vill och inte för att det symboliserar mer än just det!
JAg tror att ju fler som gör det desto mer kommer den fula stämpeln på det att försvinna!
Och JO jag kan veta att alla våra gäster inte skulle tycka det kändes otäckt eller konstigt om min pappa hade gått med mig upp till altaret .
Nej, Du ser inget vackert i det men Vi som gör det då??
Vi som inte ser det som något fult och inte ser det som att vi inte "klarar" oss själva utan måste först bli omhändertagen av pappa och sen vår man måste ju får tycka det lika väl som att du inte tycker det....
För min del är det en symbol av att två familjer förenas inte att pappa går fram till altaret med mig för att lämna över mig till min man som något han ska "ta hand" om för att jag inte skulle klara det själv.. (tyvärr kommer han inte att göra det men det är en annan historia)
Tänk att jag visste att den frågan skulle komma upp...
Mina svärföräldrar vill inte ha den "uppmärksamheten" på sig genom att gå in tillsammans med oss och om jag skulle ha hela min familj med mig fram till altaret så skulle det vara ca
12 personer som skulle gå in med mig plus mina tärnor..
Nu kommer jag att gå in med mina tärnor och fram till min blivande .. Och JA! jag vet att det finns rätt många här inne som tycker att det är fel.
Och vi ser inte det på samma sätt..
Våra familjer har redan förents ioch med att vi är tillsammans och bor ihop sen 2,5 år tillbaka men för oss skulle det vara en symbolisk handlig för att nu är våra familjer ett..
För mig så skulle lika jag lika gärna gå fram med min mamma men hon kan inte göra det pga. att hon inte kan komma på bröllopet.
En liten fråga bara..
tycker du att par som vill att mannen ska stå vid altaret inte heller går in med samma vilkor i äktenskapet?
Håller helt med!
Varför ska vi behöva ändra vår åsikt bara för att "motståndarna" inte tycker att det ska få utföras ???
Hihi..ja..och jag undrar vad vår präst hade sagt om jag dundrar in med 14 pers fram till altaret HAHA
Ja, för en del signalerar det tvång men långt i från för alla!
Men vi som inte för det då.. ska vi behöva ändra oss när ni inte tänkte göra det ?
*skrattar* ;)
Bra sagt..
Japp, jag känner alla mina gäster så oerhört väl att jag med 100% säkerhet kan veta det.
På rosa moln skrev 2009-03-27 23:44:17 följande: