Vad räknas som "billigt" bröllop?
Det tror inte jag att våra släktingar eller vänner har. VI kommer nog att få alldeles underbara bröllop du och jag trotts att vi tar ut den "hemska" kuvertavgiften.
Det tror inte jag att våra släktingar eller vänner har. VI kommer nog att få alldeles underbara bröllop du och jag trotts att vi tar ut den "hemska" kuvertavgiften.
Alla vet att det är ett betalbröllop för det har vi skrivit i inbjudan. Så inget kommer oväntat för dem som är bjudna.
Jag förstår att du tycker det vore konstigt annars. :-O
Vad bra att vi inte är ensamma om det. Jag hade nästan börjat tvivla...
Ja, se där. Än fast du inte tycker det är ok väljer du att åka på bröllopet. Alltså tycker du ändå att det är värt det på ett sätt, annars hade du inte accepterat inbjudan. Eller hur?
Vilken tur att vi är så olika. Tänk vad världen skulle vara tråkig annars.
Ja, en betalbar där gästerna betalar vad de ändå skulle lagt ut på egna inköp från systemet (det är det det kommer att handla om i vår bar) kan väl aldrig vara fel. Det är väl snarare en bekvämlighet vi tillgodoser våra gäster så att de slipper släpa med sig en massa dricka själva.
Så otroligt mysigt det låter! Ni kommer nog få en kanonmysig fest!
Vad skönt att höra att det finns nån åtminstone som tänker nästan som jag!
Jag finner det helt otroligt hur långt endel verkar få pengarna att räcka! Kul för er. Om vi t.ex. skulle bjuda på drickat hela kvällen skulle vår budget dubblas direkt. :)
Med bröllopsexperter menar jag de självutnämnda sådana som intervjuvas i expressen , aftonbladet, amelia etc...
Jag är intresserad av åsikter kring detta ämne. Det är därför jag startat tråden. Däremot är jag inte intresserad av att ändra några av mina planer. Vi har redan bestämt hur vi vill ha det och det är ju som du säger det enda som betyder något! :)
Jag resonerar så här. Jag bjuder de jag vill ska komma. Har de inte möjlighet, råd eller viljan är det deras beslut att ta.
Nej, definitivt inte!
Våra kostnader kommer att uppgå till ca 700000kr, inkomster från kuvertavgiften och självkostnadspriset i baren ger en blir ca 55000kr så att kostnaden för oss alltså blir ca 15000-20000kr. Inte lite pengar att ligga ute med tycker jag! :/
Lady o Lufsen skrev 2009-03-25 21:32:52 följande:
*hihi* ja 70000kr inte 700000kr!
giz83 skrev 2009-03-25 10:56:19 följande:
Tack för din åsikt i det hela.
Ta nu inte detta personligt, MEN...
Jag tycker dock fortfarande inte att 350kr är en peng nog att ta upp i frågor som handlar om att ha det knapert. Shit alltså! Om man inte har 350kr över en månad bor man ju ute på gatan.
Om jag kännde sågon som var uteliggare (inte menat som en liknelse med dig) som jag skulle vilja ha på mitt bröllop skulle jag självklart bjuda dem på hela festen!
Vi inbjuder dem till att dela denna viktiga dag med oss och upplevelsen av en underbart trevlig fest.