• Luvmybejjbi

    Irriterad över...

    ...att de flesta av våra gäster anmäler sig till bröllopet via facebook!!! Va fan kan man inte lyfta luren å ringa?!!?! Eller e de bara jag som tycker det e dåligt?

  • Svar på tråden Irriterad över...
  • MarianneL

    Red Scarlet skrev 2009-03-25 17:08:13 följande:


    Jag har inte facebook (kommer inte skaffa mig det heller) men jag har fått svar via mejl och msn, det tycker jag är jättebra! Det hade bara varit jobbigt ifall 50pers skulle ringa mig och tacka ja, sedan ska de ju fråga 100frågor om vad de ska ha på sig, hur man hittar till ställena, vad vi önskar oss etc etc fast det mesta står på vår bröllopssida. Tar hellre den diskussionen via mejl/msn än i luren 50ggr. Copy-paste is my saviour ;)
    precis!
  • shakynose

    Jag har inte face-book, vill inte heller ha, men jag tror att jag måste joina nu...

    Helt plötsligt sköter alla sina kontakter via face-book, och jag har missat massor av grejer tack vare att folk inte ringer varandra längre!

  • Red Scarlet
    shakynose skrev 2009-03-25 17:12:11 följande:
    Jag har inte face-book, vill inte heller ha, men jag tror att jag måste joina nu...Helt plötsligt sköter alla sina kontakter via face-book, och jag har missat massor av grejer tack vare att folk inte ringer varandra längre!
    haha jag känner igen det där, jag blir inte bjuden till fester längre för "Meh du har ju inte facebook så jag kunde inte bjuda dig!". Får väl vara glad för att min fästman har medlemsskap i den hemska sajten så jag inte blir helt avskärmad från omvärlden. Men det får räcka för mig.
  • Kersti82

    Jag hade tyckt att det var himla praktiskt om folk svarade på facebook eller sms.. Det är ju denna tiden vi lever i så det är väl bara att acceptera

  • MulleNuh

    anledningen till att jag inte har facebook är faktiskt för att jag inte vill att en massa ex ska hitta en och skriva..

  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-03-25 17:29:01 följande:
    anledningen till att jag inte har facebook är faktiskt för att jag inte vill att en massa ex ska hitta en och skriva..
    Haha och du är för snäll för att tacka nej till en relation? ;) Ja då slipper man ju snokande människor iaf! Nä vad jag är duktig på OT, tillbaka till OSA-ämnet.
  • MulleNuh

    Nääää klart jag inte tackar ja till dom!! Men tycker sånt är jobbigt.. Plus att jag har en del läskiga ex...

    Red Scarlet skrev 2009-03-25 17:31:12 följande:


    Haha och du är för snäll för att tacka nej till en relation? ;) Ja då slipper man ju snokande människor iaf! Nä vad jag är duktig på OT, tillbaka till OSA-ämnet.
  • giz83

    Men jag fattar inte hur folk tänker!!!
    eller vad de tänker med?!
    hur i själva f_n kan man svara på facebook?
    fattar inte folk att det är halva spänningen att man ska få ett samtal från sina nära och kära där de svarar och säger att de kommer eller inte?!

    riktigt fult och elakt gjort!
    jag skulle själv inte ha accepterat ett sånt svar utan skrivit tillbaka att de får ringa eller så räknar man med att personen inte kommer!!

    skulle inte ha accepterat det där!!
    FY VAD ARG JAG BLIR PÅ SÅNT DÄR!!!!

  • giz83
    Kersti82 skrev 2009-03-25 17:21:09 följande:
    Jag hade tyckt att det var himla praktiskt om folk svarade på facebook eller sms.. Det är ju denna tiden vi lever i så det är väl bara att acceptera
    visst kan man sköta mycket av sin kommunikation med att använda sig av facebook eller sms...
    men när det gäller bröllops å vill iaf jag ha det på det gamla sättet! telefon eller snigelpost.
  • didis

    Men det var väl inte mycket trevligare!

    Etiketssmässigt skall man svara skriftligt på en skriftlig inbjudan och facebook är i vilket fall mer skriftligt än att ringa


    giz83 skrev 2009-03-25 17:42:04 följande:
    jag skulle själv inte ha accepterat ett sånt svar utan skrivit tillbaka att de får ringa eller så räknar man med att personen inte kommer!!skulle inte ha accepterat det där!!FY VAD ARG JAG BLIR PÅ SÅNT DÄR!!!!
Svar på tråden Irriterad över...