• marriage09

Vart går bröllopsresan?

Behöver inspiration!!! Jag varit ute och rest jättemycket, flertalet långresor i alla möjliga världsdelar och nu skall vi snart boka bröllopsresa och vi vet inte riktigt vart. Jag vill egentligen verkligen till Afrika men sambin har bott där och då känns det inte så spännande för honom.

Vart åker ni?? Eller vart skulle ni vilja åka?? Resan skall vara ca 3 veckor, pris spelar ingen roll (iaf inte i syfte att inspirera)

TACK!!

• Svar på tråden Vart går bröllopsresan?
  • norgejente

Vi skall till Champagne Mmm, massa god mat, champagne och vin!

• Mickelräv

Om ni ska åka på bröllopsresa kan vi varmt rekommendera Zanzibars oexploaterade nordostkust.

Ni kan även gifta er på Zanzibar, vilket vi även rekommenderar. Då kan ni kolla in vad som krävs här: www.madeirazanzibar.com/weddings_in_zanzibar....

Daniel på Afro-Caribbean travel är för övrigt ytterst hjälpsam och fixar det mesta både gällade resa och bröllop (www.afro-caribbean.se)

Vi bodde i Hazze Villa, på Matemwe Beach. Ett härligt alternativ om man är några stycken och vill slippa bo på hotell.(www.fhoto.se/zanzibar)

• Selma2010

Vi åker i 3-4 veckor till Australien.

Kan dock varm rekommendera Brasilien! Var där för en månad sedan, tyvärr bara en vecka i Pipa, nära Natal men fick verkligen smak på landet. Underbara människor, härlig stämning, skönt väder och hur mycket som helst att upptäcka om man vill. Vi ska tillbaka dit (sen att sambon friade gjorde ju inte upplevelsen sämre... :) ).

• planerarbröllop

Jag vägrar att flyga så jag kommer inte åka längre än inom Sverige. Det får bli ett mysigt spa på landsorten.

• feministbrud

Vi var i två och en halv vecka i kinja och reste runt. otroligt kul! Det finns verkligen mycket att se i Kina och vi fick en bra blandning mellan storstad, natur och bad.

• E11a

Afrika är ju en hel kontinent!

Om han har bott i tex Gambia så är ju vandra i Atlasbergen helt annorlunda! Det var vackert men kanske inget jag skulle göra som bröllopsresa. Vi var i Selous, Tanzania (Sand Rivers lodge www.sand-rivers-selous.com/) och Zanzibar (bla Chumbe Island och Emerson & Green). Efter sommaren ska vi till Namibia och hyra en Land Rover Defender och köra runt själva i 17 dagar. Namib-öknen, Skelett kusten och game-viewing i Etosha. Kul om man har varit på bara guidad safari förut vi ska hyra bil av Safaridrive www.safaridrive.com/index.htm.

Jag skulle vilja besöka Sand Rivers systercamp vid tillfälle. Ska tydligen vara jättefint, vid stranden av Lake Tanganyika.
    greystoke-mahale.com/

Andra "romantiska resor" som skulle passa som bröllopsresa. Vi var på Bali en lång-weekend när vi just hade börjat dejta och det var hysteriskt romantiskt (kanske just för att vi var så nykära ). Alila hotel i Ubud www.alilahotels.com/ubud/.

Jag tycker också att Jordanien var lite "bröllopsresa kaliber". Petra var magiskt. Vi var vid grindarna 06.00. Helt ensamma gick vi in genom den 1 km långa Siqen och såg the Tresury i morgonsolen och alla de stora monumenten helt ensamma. Vi klättrade hela vägen upp till the Monastery på morgonen och såg vår första turist först 10.30. Resten av dagen ägnade vi åt att se de yttre delarna. Campa ute i den röda sanden i Wadi Rum och lyssna på vår värd (fantastisk röst) som gick ut bland sanddynerna i öknen och sjöng sin kvällsbön till Allah innan han grillade middag åt oss och vi lade oss under stjärnorna kan bara beskrivas som romantiskt med stort R. Två ystra arabiska hästar och en trevlig guide utgjorde stommen för en fantastisk dag att utforska bergen runt Petra från hästryggen.

Vi hade också skitkul när vi hyrde en Landi och körde runt på de kolsvarta lavafälten mellan glaciärer på det Isländska höglandet en vecka i Augusti. Strunta i rigvägen! Det är höglandet som är spektakulärt.

The world is your oyster!

• suamaca

Vi åker via Hong Kong till Nya Zeeland och sen till Australien! :)

• brud27juni

Tågluffande i skottland och irland :)

• feministbrud

Hong Kong var helt underbart!! Om ni inte har varit där förut kan jag lova er att ni får en fantastisk upplevelse!

suamaca skrev 2009-04-28 20:25:51 följande:
    Vi åker via Hong Kong till Nya Zeeland och sen till Australien! :)
Svar på tråden Vart går bröllopsresan?