• marriage09

Vart går bröllopsresan?

Behöver inspiration!!! Jag varit ute och rest jättemycket, flertalet långresor i alla möjliga världsdelar och nu skall vi snart boka bröllopsresa och vi vet inte riktigt vart. Jag vill egentligen verkligen till Afrika men sambin har bott där och då känns det inte så spännande för honom.

Vart åker ni?? Eller vart skulle ni vilja åka?? Resan skall vara ca 3 veckor, pris spelar ingen roll (iaf inte i syfte att inspirera)

TACK!!

• Svar på tråden Vart går bröllopsresan?
  • planerarbröllop

Pumpkin skrev 2009-05-04 21:45:48 följande:

Knappast just nu i alla fall skulle jag tro
    Inte? ;)
  • JustMeAndMyLove

Medelhavskryssning :)
    Hittade ett paket för 14 dagars kryssning och sen en vecka på fint hotell i Miami i USA!

Vi hoppa spå att ha råd med den resan i alla fall ;)

• W2B Blom

Till underbara Italien!!!!! Känns som ett perfekt romantiskt resmål för honeymoon...

Funderade först på Hawaii men då kan vi inte åka först vid senhösten eller vintern och så länge vill vi inte vänta med vår smekmånad.

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Sara W

Vi hade först tänkt ta en Karibienkryssning men vi har ångrat oss och åker på en klassisk roadtrip i USA istället. Fyra städer bestämda- NY, Las Vegas, LA och San Fransisco än så länge. Övrig rutt ej klar. Vi åker sommaren 2010. Vi kommer sannolikt att åka iväg på en kortare resa till Italien i anslutning till Bröllopet i januari.

• Pumpkin

Hur länge ska ni vara borta?

Sara W skrev 2009-05-06 14:05:42 följande:
    Vi hade först tänkt ta en Karibienkryssning men vi har ångrat oss och åker på en klassisk roadtrip i USA istället. Fyra städer bestämda- NY, Las Vegas, LA och San Fransisco än så länge. Övrig rutt ej klar. Vi åker sommaren 2010. Vi kommer sannolikt att åka iväg på en kortare resa till Italien i anslutning till Bröllopet i januari.
  • Duchess

Men det är ju just nu man borde åka! Tänk så billigt det måste vara med både flyg, boende och mat. Jag tror inte alls att det är farligt att åka till Mexico.

Pumpkin skrev 2009-05-04 21:45:48 följande:
    Knappast just nu i alla fall skulle jag tro
  • JustMeAndMyLove

Det är väldigt stängt överallt, affärer och pubbar och så.
    Skulle inte vilja ta risken, speciellt inte som man kan bli bärare av viruset och sen smitta alla här hemma :s

Duchess skrev 2009-05-06 14:10:09 följande:
    Men det är ju just nu man borde åka! Tänk så billigt det måste vara med både flyg, boende och mat. Jag tror inte alls att det är farligt att åka till Mexico.
  • Duchess

Hade jag haft möjlighet att ta ut semester så skulle jag lätt ha åkt! Jag har en vän som är i Mexico just nu (gästlärare på ett universitet). Han är mer orolig över att folk kör som galningar än att det härjar en influensa. Tyvärr lär folk fortsätta köra som galningar även när influensaoron ebbat ut....

JustMeAndMyLove skrev 2009-05-06 17:26:30 följande:
    Det är väldigt stängt överallt, affärer och pubbar och så.Skulle inte vilja ta risken, speciellt inte som man kan bli bärare av viruset och sen smitta alla här hemma :s
  • Sara W

Som svar på Pumpkins fråga; vi hade tänkt vara borta ca 3 veckor. Vi får se hur mycket pengar vi hinner få ihop, kanske lir det lite längre än så...=)

• Pumpkin

Vi bilade också i tre veckor, önskar att vi hade kunnat vara borta ännu längre

Sara W skrev 2009-05-06 17:48:41 följande:
    Som svar på Pumpkins fråga; vi hade tänkt vara borta ca 3 veckor. Vi får se hur mycket pengar vi hinner få ihop, kanske lir det lite längre än så...=)
  • hujjedamejj

2 veckors all inclusive till Kusadasi, turkiet
    10.000 pp, skitbilligt!
    Vi var där förra året och gillar hotellet skarpt!!

Svar på tråden Vart går bröllopsresan?