• viktualia

Tolvan har gjort det igen....

... dvs det är dags för inte mindre än 12:e tråden!

Bara att babbla vidare om högt och lågt. Stort och smått. Glädje och gråt. Och allt däremellan!

*kram på er*

• Svar på tråden Tolvan har gjort det igen....
  • MuffinsTönt

Tack Telis!

Förresten, grattis till "ägget". Läste för längsen att ni har hittat äggdonator. Hur har det gått?

• MuffinsTönt

Tack tjejer!

Nu bli jag lite besvike. Vi ska va hos en kompis till oss på fredag och fira valborg + mig. Nu sa hon att hon måste flytta fram det till nästa helg. Hon är den ende som har barn o familj så det är lite svårt att planera, vi förstår. Men vi har ändå planerat detta i flera veckor tidigare. Snopet, om inte annat! Jaha, vi andra får roa oss så gott vi kan då.

• anne på grönkulla

Klurigt sånt - å ena sidan har hon såklart mer att balansera mellan - å andra sidan ska ju inte en sätt agendan jämt. Trösten är väl att en vacker dag har hon större barn och är friare och då är ni i en annan fas och behöver hennes råd och förståelse. Man ger och tar. Det får bara inte vara ensidgt åt samma håll hela tiden.

• MuffinsTönt

Jag måste va trött. Fick läsa ditt inlägg två ggr innan jag förstod va du skrev. Jag förstår hennes situation. Vi alla har ju kommit upp i den åldern där man gifter sig o skaffar barn. Klart man har andra prioriteringar. Jag är yngst OCH singel. Gissar på att detta är inte sista gången sånt händer. Vi ska försöka balansera det. Jag är varken arg eller sur, bara lite besviken.

• anne på grönkulla

sorry om jag var otydlig!

men muffins, är du i åldern där man gifter sig o får barn? Hmm, hälften av mina tjejkompisar i 35årsåldern är singel o barnlösa... men vi kanske är senfärdiga av oss. Skämt åsido - är man goda vänner och ger o tar så kan man hålla levande relationer till också såna kompisar som har en annan situation än man själv. Ibland glider man isär då, för att man inte orkar alltid anpassa sig, ibland lyckas man hålla ihop. I bästa fall ändras balansen över tid.

• anne på grönkulla

Men visst får man vara besviken, konstigt är det ju annars - planerar man aktiviteter med sina kompisar så vill man ju genomföra dem!

• MuffinsTönt

Hehe, mina kompisar är spridda mellan 24-35. En jämnårig till mig gifte sig för 2 sommar sen och har en 7månaders sötnos. 2 andra tjejer skaffade barn när de var 25. Men de är inte gifta än, tack o lov. Lite panik där!

• anne på grönkulla

Jo så är det ju oftast, jag vet ju att syrran har kompiar o kollegor i min ålder och jag umgås ibland med fd praktikanter o sånt som är jämnåriga med dig - men jag kände mig lite som en relik där - när du sa att du var i giftasigoskaffabarnåldern! Det var jag INTE mogen för för 10 år sen, men jag blev tillsammans med maken året efter så det fanns hopp!

Svar på tråden Tolvan har gjort det igen....