Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
Haha ja hej igen.
ja så får det ju bli Ingen tyckte det va jobbigt iaf....
Haha ja hej igen.
ja så får det ju bli Ingen tyckte det va jobbigt iaf....
Min man sov hemma med Bestmannen o dottern.
Dottern fick bli fixad av grannen o åka med dom till slottet lagom till fotograferingen.
Mannen fixade lunch till oss alla o kom till oss med dom UTAN att se mig
Tärnan o jag sov på wärdshuset där feten o allt skulle vara. Vi fixade med dukningen på kvällen innan. Dukningen va viktigaste för mig förutom kläningen
På morgonen vaknade jag o tittade ut på slottet .... Det ÖSREGNADE!!!!!!!! Det va inte den synen jag drömt om att se, men jag ryckte på axlarna faktiskt. JAG SKULLE JU GIFTA MIG IDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!! Jag blir aldeles rörd nu när jag skriver detta faktiskt.
Vi åt frukost sen kom hår o sminkgänget. Så va det fullt ös sen.
Nä 080808!!!
Jag tror de va i olika delar i landet. Men helgen innan va ÄNNU värre här...
SKriv listor.
Jag hade papper o penna med mig överallt.
Tänk på vad som är viktigast för dig/er. Tänk inte så mkt på det som inte är viktigt.
OBS detta är inte reklam!!
Sundance:
Jag har ju sån tur att få jobba som Bröllopsfotograf så jag ser ju en del i mitt jobb.
Jag hade precis fotat ett bröllop vid Skoklosters slott o tänkte EN DAG vill jag också gifta mig just HÄR. Typ 2 veckor efter bestämde sig ääääääntligen min man att han va redo Jag har varit redo sen dag 1!!!
Dagen efter tog jag med mig honom o åkte dit. Han föll direkt också. Vi har varit där innan också.
Vi Äääälskar hus med torn- Slottet har 4 torn
Vi äääälskar vatten - slottet ligger precis vid vattnet.
Jag älskar alleér - det sär flera alleer runt slottet.
Precis bredvid ligger Skoklosters wärdshus som precis va nyrenoverat. Personalen va så supertrevlig o tillmötesgående.
Det blev lite dyrare än vi hade tänkt men va faan... det va bara en gång.
Vi hade kanske kunnat kolla runt på flera ställen, men det kändes rätt i hjärtat på en gång.
Vi bokade först- planerade allt annat sedan. Känns svårt att planera massa utan att veta var.
Vi fixade snittar, mingel o så själva vid slottet.
Sen hade vi middag o allt i resturangen.
Det fanns övenattning till alla gäster. För vi ville ha 2 dagar också.
Det låg bra till också. Inte för långt bort att åka för de flesta gäster.
Vi har INGET att klaga på. Det regnade som f--n men men....
Det blev dyrare som sagt, men det va bara jobba på o spara så gick det bra iaf. Inget vi lider av nu. Tvärtom. Vi kunde inte ha haft ett bättre bröllop.
Så TIPS!! Boka så ni vet att ni får ERT datum.
Ja men så gjorde ju vi med. Vi utgick från vad vi gillar o så.
Men boka lokal så snart man vet. Det är lättare att utgå fån en grund.
Tack.
Du får höra med fotografen. Det är olika hur snabb man är med bilder.
5-6 v låter länge....
Vid slottet får man det beroende på om de har nåt annat o så. Det är lättast o kolla med de som jobbar där. Lars som bestämmer där e jättetrevig. Ring honom.
Vid Wärdshuset får man inte det. O det förstår man juh. Det är ju DET dom tjänar pengar på....
Men dom är så serviceminded där så allt går att lösa. Ninni som är kontakten där är världens gulligast tjej. Som jag höll på med dom... Ojojoj vad jag är tacksam för allt dom har ställt upp med.
Tänk efter vad ni har för gäster. Man vet oftast om moster Agda Helst dricker röt vin eller paraplydrinkar tex osv...
Man brukar räkna 1 glas vin till förrätt.
2-3 glas ill varmrätt beroende på hur generös man vill vara.
1 glas dessertvin till eferrrätt.
1 likör, konjak eller vad man nu vill ha till kaffet.
Bättre att ni köper för mycket o lämnar tillbaka de sen!!
Vi hade middag på likal så då fick de köpa allt i baren själva efter middagen.
Vi bjöd på massa "champange" till snitarna först.
5 glas vin eller öl till middag + likör till kaffet.
Eter dansen hade vi wiskey o sånt uppe i lounge rummet de kunde dricka fritt av.
Kan tipsa om deta för er som ska till tyskland!!! SÅÅÅÅ GOTT!! Men det är sött. Jag gillar ine rikig champange (för sur o besk för min smak) Alla gillade det!! Billig är de också
www.calle.dk/products/productinfo.aspx&MenuItemID=0&storeid=6
Jag kommer helt ärlig inte ihåg hur mycket vi köpte....
Men en del drack tom fyra glas vet jag dom som serverade berättade. Vi hade ett till backup bubbel som jag redan hade köpt innan jag hittade detta!! Det fyllde vi på med sen. Så jag önskar vi hade köpt mer av det där.... För de va vekligen gott. Men som sagt sött. Påminner lite om cider liksom!!
Vi har fortfarande 8 flaskor kvar av B-bubblet!!
Vi hade ca 130 gäster vid minglet. ca 90 till middagen.
men man kan ju räkna ca 1,5 dl per glas beroende på vilken sort glas. Men om ni har typ IKEAs champangeglas...
Jag provad nämligen en lien sån flaska på en av färjorna över. Så jag köpte inte grisen i säcken... Det kan ju va ett tips!! Men i Tyskland tjnar man inge på o köpa skumpa!!
Ja allt förutom rikig champange o sånt!!
öl, vin, sprit e mk billigare....
vi ade et supergott vit vin som tyvärr inte går att få ag på. Bara genom resturanger....
Vi hade små bakelser ist för tårta. MYCKET uppsakattat.
De låg på olika öjder med en vattenfontän i miten. Jättesnyggt Vi hade smultronfyllning i mitten, med hemmagjord marsipan. Supergot. Jag gillar ine det i vanliga fall men detta smakade nåt helt fantastisk gott.
Nu siter jag här o blkir sugen igen....
Det blir säkert bra.
Ja de är lite pyssel....
Men köp lite exra som sagt.
Åker ni till Tyskland så kan man ju köpa mer av det man själv tycker om. Ifall det blir kvar....
Vi köpe även massa presenter till alla som har hjälp till på olika sätt. Då blev de inte så dyrt o alla fick nåt!!
Det finns även en del godis där nere som inte finns här. Jag hitade en del rosa godis ill godisbuffeén. Vi stannade på fler butiker, bla en mataffär.