• Here we go again

Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?

Hej ,
    Första gången jag skriver ett inlägg så jag hoppas att jag hamnat på rätt ställe:)
    Träffade min sambo för ca 1,5 år sedan via en nätdatingsida. Vi är båda runt 40 år.Han hade precis flyttat till staden där vi bor efter att ha jobbat på annan ort i ca 4 år då vi träffades.
    Han tog mig verkligen med storm , både på via mail innan vi träffades och IRL.
    Jag hade själv inte lika starka känslor från början med de växte så småningom fram.
    Då han bodde inneboende hos sin syster så blev det så att vi tog ett ganska snabbt beslut på att han skulle flytta in hos mig istället.
    Det första problemet uppstod då jag efter att vi varit ihop i ca 1 månad så upptäckte jag att den dagen jag skulle på julfest direkt efter jobbet så hade han druckit sig full men förklaringen att han var rädd att förlora mig???
    Vi hade en konflikt men löste det då, trodde jag iaf!!
    Det har visat sig att har har inget bra spritsinne , spårar ur ofta när han dricker och att han måste alltid dricka stora mängder för att vara "nöjd".
    I början hade vi mysigt när vi drack vin och mycket spontan och rolig sex . Idag är det precis tvärom inget sex då han dricker och ofta tjafs/bråk då han lätt blir elak . Tror också att han alltid har lite extra åt sig själv för att vara "garanterad" en viss mängd alkohol.
    Så till nästa problem , han har varit arbetslös i ca 1 år och det sliter ju också . Ska erkänna att jag ibland när vi bråkar vänder det emot honom men det känns emellanåt att han använder "våra" pengar precis så som han vill och tänker inte på att inkomsten fr hans a-kassa är 3ggr mindre än min lön (alltså efter skatt)och att jag står för allt annat än själva baskostnaderna. Han unnar gärna sig själv en massa som jag bekostar men har han en 100 kr över så lägger han det på vin el cigg!!
    Sen är det då sexet och kärleken.
    Känner mig väldigt osäker på allt då han efter julhelgerna har gjort en kovändning, innan ville han ha sex varje dag till att vi har haft sex ca 5 ggr fram till idag från veckan före jul!! Han överöste mig med kärleksförklaringar och verkligen visade mig innan jul varje dag hur mkt han älskade mig men idag så kan det gå dagar utan att han ens klappar på mig än mindre kelar. Han säger inte längre spontant att han älskar mig och att han tycker att jag är fin:((
    Jag säger det dock till honom men då säger han bara "så bra så". Ger också honom massa komplimanger eftersom jag verkligen tycker att han är jättefin och sexig. Han blir mer besvärad än glad då jag gör det, vilket han aldrig blev tidigare då fiskade han alltid efeter kärleksförklaringar och komplimanger.
    Tidigare var han väldigt svartsjuk men det har oxå ändrat på sig till den milda grad att han kan tänka sig att vi ska träffa andra par . Jag har alltid lockats av tanken så jag blev inte sur tvärtom tyckte jag att det lät spännande!
    Vi la in oss på en sida där man kan söka andra par och han är inne där varje dag , kan skriva upp till 30 mails plus att han/vi chattat lite med folk därifrån men samtidigt säger han att han inte orkar just nu ha sex så ofta !! Men han orkar prata sex på nätet det känns motsägeselsefullt tycker jag!!
    Förutom att vi knappt längre har sex så har vi heller inget mys längre , inga kyssar på flera månader, han som älskade att kyssas förr!!
    Jag har väl inte alltid varit världens lättaste men har haft svårt att behålla respekten för honom när han har varit dum och bettet illa på fyllan, då har jag skällt ut han efter notor!!
    Det gör ju inte saken enklare att jag har 2 tonåringar som verkligen gillar honom och jag vet att han tycker väldigt bra om dem oxå.
    Han är också väldigt händig och har renoverat i stort sett hela min lägenhet , han gillar att hålla rent och pyssla, laga mat så det klagar jag inte på tvärtom.Även hans föräldrar har vi bra kontakt med . Min släkt är rätt splittrad men de jag har kontakt med gillar honom.
    Har haft tankar på om han bedrar mig men jag tror inte det .Dock när jag tog upp det med honom så blev han jättearg!
    Tidigare var han världens snällaste och mjukaste , alltid sugen på sex och väldigt kärleksfull svartsjuk men annars ok.
    Nu inget av det ovanstående och dricker för mkt.
    Har dock satt ett ultimatum att inget mer supande hemma utan ska det drickas ska det vara lagom och vi gör det tillsammans. Har också sagt att jag inte kommer snart att stå ut med sexlösheten och kärlekslösheten utan om detta inte löser sig måste vi gå vidare utan varann.
    Han vill att vi kämpar men blir bara arg när jag tar upp våra problem och gör inte så mkt för att antstränga sig utan tycker att ett gulligt sms är ett stort steg framåt men han gör inget rent fysiskt för att visa att han vill kämpa för att behålla mig.
    Det slutar ofta med att de veckor vi inte har barnen så är vi väldigt tysta alt tjafsar , han blir för full på helgen och det blir mkt lite el inget sex alls på hela veckan.
    Har fått så dåligt självförtroende av detta känner mig ful,fet och gammal.
    Tränar och håller mig i form och vet av andra mäns och kvinnors reaktioner att jag är allt annat än ful men det känns så deppigt nu:((
    Oj vad långt det blev!! Hoppas att ni orkar läsa , jag känner mig sååå förvirrad . Vad ska jag göra , älskar ju honom trots allt elände.

• Svar på tråden Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?
  • Here we go again

Känner mig sååå låg och manipulerad.
    Igår skickade han säkert 100 sms , så länge jag
    höll mig kall/neutral så skulle han citat "göra
    precis vad som helst för att få mig tillbaka"!!
    Men när jag i en mkt svag stund halv två på natten
    (har inte sovit i natt)skrev att : OK kom tillbaka
    men på må går du och skriver in dig på behandling ,
    börjar ditt nya jobb och ändrar på det jag kräver.
    Då blev svaret att nä det går ju inte eftersom JAG
    har blandat in alla och att det hade varit mkt enk
    lare att sköta detta diskret!!!!
    Alltså han vill ju inte ändra på ngt för min skull
    utan fortsätter precis som vanligt!!
    Är så i märgen trött,ledsen, känner mig ensam och
    saknar honom men samtidigt inser jag att han älskar
    mig inte tillräckligt för att det ska vara värt för
    honom att ändra sig!
    DET GÖR ONT även om jag försöker vara stark nu!!!!

• giz83

Here we go again skrev 2009-04-05 09:28:27 följande:

Känner mig sååå låg och manipulerad.Igår skickade han säkert 100 sms , så länge jag höll mig kall/neutral så skulle han citat "göraprecis vad som helst för att få mig tillbaka"!!Men när jag i en mkt svag stund halv två på natten(har inte sovit i natt)skrev att : OK kom tillbakamen på må går du och skriver in dig på behandling ,börjar ditt nya jobb och ändrar på det jag kräver.Då blev svaret att nä det går ju inte eftersom JAGhar blandat in alla och att det hade varit mkt enklare att sköta detta diskret!!!!Alltså han vill ju inte ändra på ngt för min skull utan fortsätter precis som vanligt!!Är så i märgen trött,ledsen, känner mig ensam och saknar honom men samtidigt inser jag att han älskar mig inte tillräckligt för att det ska vara värt för honom att ändra sig!DET GÖR ONT även om jag försöker vara stark nu!!!!
    men gumman! nu har du det svart på vitt att han kommer alltid att vara på det där viset.

ta tillfället i akt att stänga av mobilen, starta ett nytt projekt och gör saker bara för dig!!!

han är verkligen inte värd dina tårar eller din ångest!
    men du är värd allt!!!
    tro på dig själv! om det blir svårt så finns vi här och stöttar dig!!!

TRO PÅ DIG SJÄLV!!!
  • J D

Fantastiskt bra av dig! Håll ut, stäng av mobilen som flera här föreslår. Kanske åk iväg ngnstans utomlands om du kan ta ledigt från jobbet. Distansiera dig! Du har redan klarat det jobbigaste nu gäller det bara att stå ut och du kommer att klara det!

Kramar

• Bauti

Det var starkt av dig!
    Tänk på att du kommer må dåligt ett litet tag nu. Men det är det värt igämförelse att må dåligt i ett förhållande en längre tid. Det kommer att bli bättre och bättre för var dag som går.
    Han kommer garanterat göra ALLT för att få gå tillbaka till dig. Men tänk på att det kommer inte att ändras. Han kommer att bete sig precis som innan.
    Ang hans saker så måste du göra dig av med dem. Annars finns det en anledning att komma och hämta det. Och så slipper du bli påmind. Kvällarna är värst nu. Då går alla tankar runt runt i huvudet.
    Se till att sysselsätta dig på kvällarna.
    Rensa i lådor och garderober, sticka, läsa, vad som helst som håller dig på andra tankar.

Jag vet att det är jobbigt just nu. Men jag lovar att det kommer att gå över. Var dag är en vinnst utan honom.

Lycka till!!
    *kram*

• Here we go again

Hej alla,
    Ni är helt underbara , vet inte vad som hade hänt om jag inte fått skriva med er:((.
    Skjutsade precis min syster till flygbussen, kändes som att hjärtat brast en gång till när min fantastiska underbara älskade syster åkte!!!
    Jag fryser, gråter och känner mig allmänt paralyserad!!
    Han har inte hört av sig ngt idag men allt han gör börajar att kännas som taktik fr hans sida! Jag har ju förstört allt för HONOM!!
    Ändå saknar varenda fiber i kroppen på mig honom!!!
    Är helt rödgråten och svullen i ansiktet , vill kanske går och träna men är rädd att jag kommer att bryta ihop !! Gymmet var ju ett ställe vi oftast gick tillsammans till.
    Vet/hoppas på att allt vänder sig men är sååå J...A enländigt förkrossad nu!!!
    Tack för att ni orkar att läsa och orkar att ge mig goda råd för jag är heeeelt vilsen och opålitlig just nu!!

• J D

Here we go again skrev 2009-04-05 11:11:50 följande:
    Hej alla,Ni är helt underbara , vet inte vad som hade hänt om jag inte fått skriva med er:((.Skjutsade precis min syster till flygbussen, kändes som att hjärtat brast en gång till när min fantastiska underbara älskade syster åkte!!!Jag fryser, gråter och känner mig allmänt paralyserad!!Han har inte hört av sig ngt idag men allt han gör börajar att kännas som taktik fr hans sida! Jag har ju förstört allt för HONOM!!Ändå saknar varenda fiber i kroppen på mig honom!!!Är helt rödgråten och svullen i ansiktet , vill kanske går och träna men är rädd att jag kommer att bryta ihop !! Gymmet var ju ett ställe vi oftast gick tillsammans till.Vet/hoppas på att allt vänder sig men är sååå J...A enländigt förkrossad nu!!!Tack för att ni orkar att läsa och orkar att ge mig goda råd för jag är heeeelt vilsen och opålitlig just nu!!

Dina reaktioner är helt förståeliga! Mardrömsdygnet nu men du kommer att klara det! Du kanske kan träna lite hemma eller gå ut och springa/ ta en promenad med musik i öronen så du inte hör dina tankar?

Du kan vara säker på att det han gör är taktik, han är manipulativ, det vet du ju! En dag i taget, du kommer att fixa det! Och kom ihåg: du har inte förstört ngt för honom, det du gör nu är att hjälpa honom! Du bryter för er bådas skull. Han kan inte inse det eftersom han är sjuk- förvänta dig därför ingen insikt alls från hans sida!

Allt kommer att bli bra, men det kommer att ta tid.

• Fjällbruttan

Kom igen tjejen!
    Du är så himmla duktig som fixar detta!! Skit i gymet idag, tycker att du ska byta gym ! Gå inte och gör saker NI brukade göra, gör egna saker nu!! Gå en långpromenad och lyssna på naturen, även om det hällregnar så låter den
    Och efter regn kommmer ju alltid solsken...(bra klyscha va )

Pröva att lyssna på en spännande cd-bok när du gör något, då kan du inte tänka på något annat!
    Tycker också som nån skrev tidigare att du ska ta kontakt med Al-anon, du behöver stöd nu!
    Har själv varit med i Al-anon och det är jätteskönt med folk som förstår vad man går igenom och hur det känns, man känner sig mindre ensam då!FInns säkert någon grupp som har möte i din närhet just idag, gå dit!! Eller besök en kyrka, vad som helst som passar just dig!

Och framförallt, STÄNG AV MOBILEN!!!!
    Han har manipulerat dig hela tiden, det kommer inte att ändras!
    Det är fortfarande din dröm om ett vanligt liv som gått sönder, inte livet du hade så fortsätt att leva och vara du, du är värd nåt bättre!!
    Förresten... varför tar du inte och far in till stan och shoppar en ny mobil?? Och så köper du nåt snyggt till dig själv, en spännande cd-bok och en ask praliner
    Innan du far hem, gå på ett cafe´och drick en latte (eller vad du nu gillar) ät en go´bakelse och läs en skvallertidning

Försök att njuta av att vara själv och känna att du inte behöver oroa dig över vad som ska hända i nästa sekund, det är du som styr ditt liv nu!

Kramar i massor!!

• passionsblomman

Visst är det taktik. Han spelar på dig som på ett instrument gumman, och du vet det mycket väl innert inne och det är ju därför du fått nog.

I sådana här förhållanden, blir man nästan lite besatt, och du får helt enkelt se det som att det här är DIN avgitning.

Jag tycker du ska göra något helt radikalt(för vad jag förstod det som så har du ekonomi för att kunna hitta på något lite speciellt utöver vardagen)
    Det kan vara precis vad som helst. Ta in på ett pensionat, boka in en spa-dag åk till ett kloster på retreat-jo det finns som är för "vanligt" folk. Vad som helst som flyttar iväg dig från honom en bit. Att du har gråt att gråta, det är inte konstigt. Tjut allt du håller och sedn lite till. När du gjort det kommer tomheten och du är igensvullen, trött och eländig. MEN du har rensat ut massor ur själen och kan börja sakta bygga nytt.

Tänk på Detox som är så populärt nu med mat och så. Du behöver göra den detoxen inombords, och sådana utrensningar, får man räkna med några tuffa dygn innan kroppen anpassar sig.

Den utrensning du gör nu, kommer att gynna hela din framtid och avspegla sig på din hela person och det kommer att vara POSITIVT.

Vad gäller telefonen, så har du bara ett val:SLUTA läs de förbannade SMS:en! Läs inte, svara inte! Det är din största fälla nu. Släng telefonen i toan om det behövs! HÖR DU???

• stressad bride2b

Så många bra tips! Vi är här och håller på dig!

• Here we go again

Tack för alla de goda råden, ska försöka mig på ett av de iaf idag:)
    Sov ju inte i natt och har inte ätit ngt sen igår på dan så jag känner mig lite svag(Även fysiskt).
    Klarade av att diska iaf;))).
    Det går inte fort för känns som jag har typ Alzheimer...glömmer bort mig hela tiden , gråter hysteriskt och sen fortsätter jag att diska!!
    Galet va;). Ni har helt rätt detta ÄR en AVGIFTNING för mig, kan nästan förstå vad alkoholister går igenom, river och sliter ju i hela kroppen.
    Kramar fr en mkt ledsen men ändå på ngt sätt hoppfull tjej:)

Svar på tråden Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?