Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8 Nr2

Hawaiiii skrev 2009-06-10 09:31:19 följande:
    Åh vad irriterande! Vaknade imorse och upptäckte ett munsår, det var fler år sedan jag hade något sånt sist. Som tur är har vi en fantastisk vårdcentral som utan läkarbesök skickar ett recept till apoteket. Underbart! Något sånt får ju inte hända på den stora dagen!Annars tickar det på!Har provätit menyn! Det mesta var perfekt, men vi ska ändra på en liten detalj.Har bestämt oss för brudskål. Det blir en ny mousserande rosé från Systemet, "Lavit". God och bra pris.Dryckesrådgivning på Systemet i veckanProvdukning i lokalen till helgenMåste iväg till frisören och snacka om frisyr någon dag...Vad pysslar ni andra med??
    Ojojoj vad du har hunnit med en massa Vad kul att det går framåt. Vad blir det för meny?
    Här hos oss händer det inte så mycket just nu, jag sitter å pluggar till en omtenta + att jag har börjat jobba igen, så nästa vecka kan jag börja tänka på bröllopet igen
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-06-10 09:56:13 följande:
    Så här ser menyn ut för tillfället:Kräft och Räksallad med citronvodka och dillpinneÖrtinbakad fläskfilé med cognacsås, varma grönsaker och ost- och baconkryddat potatistorn Fläderblomsparfait med kiwi- och limespegel och jordgubbarFörrätten och desserten var helt perfekta! Supergott! Fläskfilen var också outstanding, men potatisen till var lite för salt. Lätt hänt med både ost och bacon... ska kolla om dom kan hitta på något alternativ.Har även kommit på perfekta morgongåvan till mannen! Vågar inte skriva något här, om han råkar läsa.... Det blir lite dyrare än tänkt, men det får han vara värd.
    Det låter helt underbart gott Mums Jo det är lätt att det blir för salt, vi hade det andra problemet, att det va för lite salt Men det fixar de till bröllopet, så känner mig väldigt lugn
    Vad spännande, kan du inte inboxa det, å sen radera det För då kan han ju inte se det
  • SaraPayam
    Småland09 skrev 2009-06-15 10:01:08 följande:
    Blev hippad i lördags och det var bara SÅ kul! hade faktiskt mina aningar att ngt var på gång, fler o fler tecken på det.. min syster kom o hälsade på och ville gå till en specifik affär eftersom hennes man tyckte den var bra haha och fler saker De spökade ut mig i illgröna foppatofflor, haremsbyxor och en jacka från 1989 med axelvaddar? fick göra en massa uppdrag, bla knyta slips, fråga om äktenskapsråd, skulle göra av med godiset på ett godishalsband ? och sedan var vi på en studio där jag fick spela in två låtar ? SÅÅÅ kul Sedan var vi hemma hos en kompis där jag fick göra husmorsprover typ sy in en knapp, baka kladdkaka etc.. fick sedan en ?hustrulicens? av husmorsföreningen haha.. Fick även göra en lerskulptur av M2B (nakenskulptur) som försvann senare ? misstänker att den dyker upp på bröllopet haha..Vi var ute o dansade till kl 3 sedan och dagen efter sågs vi igen o åt resterna från middagen.. Vilken underbar dag och kväll och vilka fantastiska vänner man har *nöjd*
    Ååå vad roligt
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-06-15 10:03:49 följande:
    *suck* Igår var vi i lokalen och provdukade...eller dukade och dukade, vi ställde upp borden för att kolla bordsplaceringen. Vilken chock vi fick! Borden var udda i olika höjder, olika storlekar...förlängningar som inte passade...osv osv. Vi fick pyssla och bära bord i nästan 3 timmar innan vi fick ihop platser till 50 personer. Och inte blev det så himla bra heller...Ett fristående honnörsbord med 6 platser och sedan 4 fristående långbord framför.
    Oj vad tråkigt...men hur har ni ställt borden då? Kan ni inte höra med dem ni hyr ifrån hur de brukar ställa borden för å få plats med alla + alla det ska se snyggt ut?
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-06-16 08:25:25 följande:
    vi har upptäckt att vår budget har överskridits med mer än vi har råd med. Vi måste forsöka dra ner på lite kostnader. Vi funderar därför att avbeställa cateringen och laga maten själva. Men vi har bara plats för en rätt i varmeskopet och måste forsöka komma på en kall förrätt som inte innehåller skaldjur. Dessutom måste både förrätten och varmrätten kunna göras dagen innan, åtminstonde nästan allt för på bröllopsdagen finns det ju inte mycket tid.. Några förslag?
    Oj det va ju inte bra. Hmmm förrätter...jag vet att en jobbarkompis till mig va på bröllop i helgen å där hade de haft snittar & champangen som förrätt istället för en extra förrätt. Tyckte att det va ganska så smart. För då kan ni ju ha t.ex parmaskinka & melon osv...supergott & enkelt å göra
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-06-16 15:49:23 följande:
    Vi kommer ju ha lite mingelmat innan, något lätt bara så att man kan stoppa något i magen efter kyrkan. Vi kommer ju åka iväg och fotograferas efter kyrkan så det kommer ju ta 2 h. innan vi kommer till bygdegården. Då kommer vi ju vara hungriga som bara den... Men det kanske räcker med en lite plocktallrik i alla fall... gubbröran funkar ju annars...Hur ska ni göra som ska fotograferas efter kyrkan?? Man kommer ju bli vrålhungrig... får väl försöka få i sig lite lunch innan kyrkan.
    Hmmm ja du vad ska man äta innan vigsel...det har inte vi heller funderat på. Vi kommer ju inte vigas förrän kl 16, så vi hinner ju äta lunch innan fotograferingen, vilket känns skönt. Sen efter vigsel kommer vi ha snittar & champange & efter det börjar ju middagen. Så vi kommer nog klara oss utan att bli allt för hungriga

Nja gubbröra känns för vanligt, anser jag. Då låter en plocktallrik bättre
  • SaraPayam

Vita Rosen skrev 2009-06-16 18:10:08 följande:

vi ska göra maten själva och vi kommer servera till förrätt kall västerbottenostpaj, super smidigt att göra i förväg för att sedan skära upp och servera
    Västerbottenpaj är ju ett kanonbra alternativ, gott & inte allt för vanligt MUMS

Vad ska ni ha för huvudrätt??
  • SaraPayam

Vita Rosen skrev 2009-06-16 19:08:53 följande:

Till varmrätt blir det potatisgratäng, sallad, rosépeppar marinerad rostbiff med rödvinsås och hembakta kuvertbröd med morot och timjan.Efterrätten blir tiramizu eller hur det stavas. Dem köper vi faktiskt från glassbilen, supergoda!!, 30 kr styck
    Mums Låter supergott. Jag har faktiskt aldrig ätit tiramizu, så det låter väldigt spännande
  • SaraPayam

Vad är tiramisu för nåt?? Är det glass eftersom det finns på glassbilen? Eller?

• SaraPayam

Tycker att det låter jättegott

Själv håller jag på å skriva ihop vigselprogrammet idag, som tur är fick jag hjälp av en tjej här, så jag har bara ändrat lite grann, men så här ser det ut just nu, men kom gärna med förslag, för vi kommer nog ändra lite på det

Jag håller på å skriver ihop vårt vigselprogram & det är verkligen inte det lättaste. Men fick lite hjälp av en tjej här på BT som skickade det som de hade haft under sin vigsel, så jag har bara ändrat lite på det. Vad tycker ni? Ska jag ändra nåt? Alla tips & idéer är välkomna

Vigselceremonin

Ingångsmusiken startar.

VF
    Välkomna till Bjertorp slott i Kvänum.
    Idag är det lördagen den 1:a augusti och året är 2009.
    Ni har idag kommit hit för ni vill bekräfta er kärlek inför varandra och inför oss andra genom att gifta er. Ni vill bekräfta att ni för all framtid vill stå vid varandras sida och ge varandra stöd.

Jag heter XX och skall förrätta vigseln.

Musik Solosång ?Your the inspiration?

VF
    Detta är en stor dag i ert liv, och vi som är här är glada att vi får vara med och dela denna betydelsefulla dag med er. Man lovar att tillsammans med någon annan dela all sin kärlek, glädje och sorg. Idag skall Sara och Payam ta detta steg.
    Ni har bestämt er för att leva tillsammans, att leva tillsammans i förtroende och kärlek, att ta gemensamt ansvar för varandra. Att leva tillsammans är att utveckla varandra och att växa som människor, att hjälpa varandra i svåra tider och att lätta varandras bördor. Det är också att trösta varandra, ge varandra trygghet och att ge varandra glädje och njutning. Allt detta är lätt för er att göra tack vare den stora kärlek som finns mellan er.

Musik ?Everything i do?

VF
    Genom att ge varandra äktenskapslöften visar Sara och Payam att de hör samman. Äktenskapet är en gemensam resa som bygger på tillit, respekt, ärlighet och förlåtelse.
    Äktenskapets ändamål är enskildas väl och samhällets bestånd. Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.

Payam säg efter mig:
    Jag älskar dig, nu och för alltid.
    Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
    Jag lovar att lita på dig och respektera dig
    Jag lovar att skratta och gråta med dig
    Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
    Du får min tillit, min hängivenhet,
    min ömhet och min kärlek.
    Tar alltså Du Payam denna Sara till din hustru att älska henne i nöd och lust?
    (Ja)

Sara säg efter mig:
    Jag älskar dig, nu och för alltid.
    Jag lovar att vårda vår kärlek i alla våra dagar
    Jag lovar att lita på dig och respektera dig
    Jag lovar att skratta och gråta med dig
    Jag är hos dig nu och vill så vara i livets alla skeden
    Du får min tillit, min hängivenhet,
    min ömhet och min kärlek
    Tar alltså Du Sara denna Payam till din man att älska honom i nöd och lust?
    (Ja)

Nu är det tid för Sara och Payam att växla ringar.
    Jag förklarar er nu för äkta makar.
    Glöm aldrig det löfte om trohet för livet som ni nu har avlagt.
    Lev med varandra i inbördes aktning, kärlek och förtroende, och besinna ert ansvar mot kommande släkten. Må endräkt och lycka alltid råda i ert äktenskap och i ert hem.

PUSS!

Musik Duett ?Tonight i celebrate my love for you?

VF
    Läser något

Utgångsmusik

Sorry att det blev långt.

Svar på tråden 1/8 Nr2