Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8 Nr2

Opps glömde ta bort det jag skrev på den andra sidan..
    Så det blir lite dubbelläsning

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-06-23 07:03:50 följande:
    Vilken fin vigselceremonin SaraPayam... :D Jag håller också på med vigselprogrammet!!! Nu töser är det 40 dagar tills vi gifter oss....ajajajaj va tiden går snabbt!!!
    Tack, nu har vi ändrat lite på det, så det ser inte riktigt likadant ut. Men vi känner oss så nöjda
    Visst går det fort, det är ju helt galet. Går gjorde jag 2 förslag till hur framsidan till festprogrammet ska se ut, så nu är även det bestämt Så idag ska jag ner på stan & köpa allt material
    Bordsplaceringen gjorde vi i lördags, det va ett riktigt pyssel, det tog typ 5 timmar innan vi va klara. Men vad nöjda vi känner oss
  • SaraPayam
    SommarNoll9 skrev 2009-06-23 09:06:49 följande:
    Ja nu är det nära!! Känns som att man har en del kvar att fixa, men när jag tänker efter är det inte så mycket. Sambon håller på att fippla med festprogrammet på kvällarna och så ska placeringskorten göras, men det är mest bara lite klipp och klistra, går rätt fort. Musiken ska spelas via dator och låtlistan pusslar sambon ihop på ett par kvällar. Det jag ska fixa närmast är dekorationer till borden, göra 8 pajer och handla alkoholen. Men det känns överkomligt eftersom jag har semester från och med måndag. Utöver detta ska det såklart inhandlas alkoholfritt, snacks samt ingredienser till förrätten. Men det kan man ju spara till dagarna innan bara.
    Det låter som om ni har läget under kontroll Härligt!! Vi kommer nog skriva till festprogrammets innehåll några dagar innan bröllopet, utifall att det skulle vara nån som inte kan komma, för då kan man ju radera bort den informationen osv..

Är det nån av er som ska göra nån ansiktsbehandling eller liknande innan bröllopet?
  • SaraPayam
    SommarNoll9 skrev 2009-06-23 11:47:52 följande:
    Ja vi kommer inte heller skriva ut själva programmet förrän bara dagarna innan, men det går ju att göra det klart och ha det i datorn + att själva "omslaget", eller vad man nu ska kalla det, går att göra klart. Jag har fått rådet av en vän som är hudterapeut att inte göra ansiksbehandling så nära inpå bröllopet då man aldrig vet hur huden reagerar. Vore ju lite trist om man får en massa finnar eller andra utslag som inte hinner försvinna. Hon rekommenderade istället att bara ta hand om huden som vanligt och själv peela lite lätt emellanåt för att hålla huden fräsch. Så mitt svar är alltså nej, jag kommer inte göra någon ansiktsbehandling innan. Gjorde dock en i slutet på maj, så det får räcka
    Aha, det är klart, det tänkte jag aldrig på, det kanske är bäst å fortsätta som man alltid gör
    Jo men så ska vi med göra, för man vill ju inte lämna kvar innehållet till den sista veckan. Men vi nästan klara med den svenska varianten & sen ska vi översätta den till engelska med
  • SaraPayam

Hehehe ja det skulle det, så det känns bra att man snart är klar med det

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-06-23 14:59:56 följande:
    Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S
    Oj det va ju en hel del kvar. Men försök å lägg upp det hela, så bockar ni ju av en sak i tagen...
    Vi behöver ju inte tänka på maten eller tårtan eftersom slottet fixar allt det åt oss. vilket känns otroligt skönt
    Ska du göra frisyren & makeupen själv?
  • SaraPayam

Nu är det bara 1 månad kvar ÅÅÅÅÅÅ vad jag längtar!!

Vi har inte alls mycket kvar å göra, det är bara å lära sig valsen, fixa innehållet i festhäfterna, sen tror jag att vi är klara

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-01 10:34:17 följande:
    Åh.. nu blir jag sotis SaraPayam... Men någorlunda börjar det väl falla på plats. Nu har alla gäster svarat och det börjar kännas som om man har lite koll... I helgen var vi uppe i Linköping där vi ska gifta oss, vi lämnade lite grejor hos svärföräldrarna så att man kan släppa det. Sedan träffade vi serveringspersonalen och musikern så nu kan man slappna av med det. De var toppen alla tre, känns jätte bra.Men det är fortfarande massor att göra... :S
    Vad skönt att alla har svarat & att saker å ting börjar falla på plats
    Vad är det ni har kvar i göra?
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-01 11:46:51 följande:
    Vi har inte handlat allt än, festprogrammet är inte färdigt och jag gör även framsidan själv så det kommer att ta lite tid.Placeringskorten är inte färdiga, inte heller favouraskarna.Vi har inte bestämt oss för hur vi ska dekorera.Klänningen är inte uppsydd, sömmerskan har magsjuka så jag är jätte nervös för om hon kommer hinna innan hon går på semester... Tårtan och maten ska provlagas. Sen är det allt småplock som man inte ens kommer ihåg.
    Oj det va ju en hel del. Jag gjorde med mina festprogram själv eller framsidan, innehållet är ju halvklart. Men det tog sin lilla tid, satt nog 2½dag sammanlagt.
    Placeringskorten gjorde vi med själva, men det tog nog bara några timmar, men så är de ju ganska enkla. Jag kan lägga in lite kort både på placeringskorten & festprogrammen om du vill se.
    Hade jag varit er så hade jag avvaktat med favouraskarna, det är ju ingen som är nödvändigt egentligen. Å är det så att ni får tid över så kan ni ju göra dem då i så fall.
    Men om sömmerskan har lovat dig å göra den klar innan hon går på semester, så får hon ju hålla det hon lovar..så hoppas att det löser sig för er.
  • SaraPayam

Så nu finns det lite bilder i galleriet

Svar på tråden 1/8 Nr2