-
Ja det kanske inte vore så dumt. Vi har ju en bit att åka så det är ju inte helt lätt för oss att bara åka över heller, några dagar innan behöver man ju veta om det.EhjärtarE skrev 2009-06-01 20:13:50 följande:Egentligen är det nog de som ska höra av sig, men ring ni, det skadar ju inte. Det kan ju vara bra att boka en tid innan de går på semester...Vi ska träffa prästen imorgon... lite nervöst!
-
Vi har önskat oss saker vi vill ha tillsammans till hemmet, upplevelser för två som vi kan göra tiden efter bröllopet samt dollar eftersom vår bröllopsresa går till Florida. Det är jätte svårt men vi hade som mål att ha lite varierat och i olika prisgrupper så att det finns både för de som köper ensamma och för de som vill gå ihop.
-
Ja, vi tänkte ge oss ut och leta skor nu. I studenttider borde man kunna hitta något bra i de vanliga butikerna och slippa gå till en bröllopsbutik, för det är löjligt vad dyrt att blir bara för att de sätter bröllop framför...
-
Är det någon som har tips på hur vi kan få lokalen lite mer mysig? Tycker det är svårt... Budgeten är väldigt tajt nu, gått över den mer än vi borde. Så det får inte kosta så väldigt mycket... Det finns bilder i mitt galleri.
-
Vi kommer åka till Fort Lauderdale i två veckor, vi har alltid velat åka till USA så detta ska bli toppen =).
-
Ja, vi sitter och tittar på vad vi ska göra där. Åh va jag längtar =D
-
vi har upptäckt att vår budget har överskridits med mer än vi har råd med. Vi måste forsöka dra ner på lite kostnader. Vi funderar därför att avbeställa cateringen och laga maten själva. Men vi har bara plats för en rätt i varmeskopet och måste forsöka komma på en kall förrätt som inte innehåller skaldjur. Dessutom måste både förrätten och varmrätten kunna göras dagen innan, åtminstonde nästan allt för på bröllopsdagen finns det ju inte mycket tid.. Några förslag?
-
Vi kommer ju ha lite mingelmat innan, något lätt bara så att man kan stoppa något i magen efter kyrkan. Vi kommer ju åka iväg och fotograferas efter kyrkan så det kommer ju ta 2 h. innan vi kommer till bygdegården. Då kommer vi ju vara hungriga som bara den... Men det kanske räcker med en lite plocktallrik i alla fall... gubbröran funkar ju annars...
Hur ska ni göra som ska fotograferas efter kyrkan?? Man kommer ju bli vrålhungrig... får väl försöka få i sig lite lunch innan kyrkan. -
Vad tror ni om det här annars:
Förrätt:
Italiens paj innehållande purjolök, salami, tomater, äggstanning och en blandning mellan parmesan och ementaler (vi tar nog grevé som är en svensk ementaler eftersom den är både billig och god jämfört med utländska ementalerostar)
Dessa går att göra dagen innan (kanske tom på torsdagen och förvara i kylen, vad tror ni???)
Sedan fick jag tipps om inbakat kött.
Man kryddar och försteker köttet så att det får en fin yta runt om. Sedan bakar man in det i smördeg och låter detta gräddas i ugnen, tror det var 45 min i 225 grader. Sedan gör man det färdigt samma dag som man ska äta det men då bara i 20 minuter, och tror det var 200 grader.. måste kolla...
Det finns värmeskop så man borde ju då kunna stoppa in köttet typ 18:20.. då är det klart 18:40 och så packar man in det i folie och stoppar det i värmeskopet så det inte förlorar värmen.
Sedan in med klyftpotatisen i ugnen, måste bara hitta en sort där det räcker med 20 min. Då är de klara 19:00... Sedan är det bara för serveringspersonalen att förbereda tallrikarna under tiden potatisen är i ugnen och sedan på med potatis och ut...
Borde väl funka? Vi tänkte äta förrätt kl 18:30 cirka... och sedan får det bli varmrätt när de är klara runt tio- kvart över sju. Vad tror ni???
Vi ska proväta detta i helgen tänkte vi.. är osäker på vad man ska ha för kött. Oxfilé är det gjort för, det blir ju klart godast men också dyrast... Undrar om det blir för tråkigt med fläskfilé? -
Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?
Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S