Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8 Nr2

augustibrud2009 skrev 2009-05-14 22:28:16 följande:
    Nu har jag varit på ett sminkparty. Jätte trevligt att få prova lite faktiskt. Köpte lite grejer till grunden för min sminkning, det är nämligen min tärna som ska göra den. Sedan ska jag få en egen liten träff med henne och min tärna då vi ska välja färger för ögonskugga m.m. Jätte mysigt faktiskt =)! Så då kan man öva lite också =)!Nu är skräddaren beställd också, det var på tiden. V27 ska jag dit så nu måste jag se till att köpa underkjol, skor och underkläder innan dess... Men det ska väl gå hoppas jag...
    Ååå vad kul med sminkparty Vilket märke va det? Jag brukar köpa utav mary kay emellanåt, men de är ju tyvärr ganska dyra, men det är riktigt bra kvalité på
    Jag måste med ring å fixa skräddare...tänkte höra med den tjejen som sydd min balklänning, hoppas bara att hon hinner å ha ork
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-14 23:10:48 följande:
    Desamma önskar jag dig Hoppas du också har haft en underbar dag!!!
    Hahaha japp det har jag haft Du då?
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 13:23:37 följande:
    Jopp jag hade en härlig dag i Tyskland!! Kommer strax online igen..ska bara fixa lite!! Vi ses kanske då om du är kvar??
    Det låter bra, är kvar en stund till innan jag ska ta tag i städningen.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-15 13:36:21 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-15 10:14:39 följande:
    Det var Mary Key. Ja de är jätte dyra, en consiler, en tinter och ett mineralpulver gick på 840 spänn. Men fint blev det och det är ju super drygt så det lönar sig ju i längden. Men det känns hårt i plånboken att behöva köpa så mycket på en gång. Ska iväg på en facial också och prova ut färger på ögonskuggor m.m. ska bli riktigt trevligt, jag och min tärna ska dit samtidigt =). Men där väntar ännu en saftig räkning på 860 spänn ungefär. Och det är för 1 ask, 1 läppstift, 3 skuggor och en rouge...
    Hehehe känner igen det där, första gång man köpte utav dem så fick man ju en chock. Men de håller ju hur länge som helst. Jag köpte deras underlagtkräm, å den är superbra, man får inga finnar, å man ser inte översminkad ut Så jag gillar dem
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 14:36:04 följande:
    Nu är jag tillbax....
    Me too Håller på å bakar bröd idag. Å sen har jag gjort en kladdkaka, enligt viktväktarreceptet...vi ska ju ha lite kalas imon, så nått vill man ju ha å bjuda på
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 18:43:08 följande:
    Jag ska ha kalas på torsdag!! Skulle jag kunna få recepetet på kladdkakan a´ Viktväktarna.... Snälla!!
    Ja visst kan du få det

200 grader i ca 20 - 25 min

3 ägg
    2½ dl socker
    ½ tsk bakpulver
    ½ dl kakao
    2 msk vaniljsocker
    2 krm salt
    1 st lime/citron, rivet skal
    2½ dl kvarg lätt 1% (jag tog viktväktar creme fraich)
    2 tsk florsocker
    1 dl vetemjöl

Blanda ägg & socker poröst.
    Tillsätt de torra ingredienserna & sedan restenav ingredienserna.

Den är verkligen jättesmidig. Berättar imon hur den smakade

Jag är helt slut nu, började ju dagen med å baka bröd, sen bakade jag kakan, å nu har jag städat hela lägenheten...skönt å ha det gjort, för nu kan vi unna oss en sovmorgon imon, istället för å tänka på allt som ska göras. Ska bara göra maten med imon.
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 22:14:37 följande:
    Hej SaraParyam! Tack så jättemycket.... Du har verkligen vara duktig!! Tänk om ja hade varit så duktig...lite duktig men inte så duktig!!
    Jag kan verkligen rekomendera kladdkakan, den va supergod & den kändes verkligen nyttig Den räckte gott å väl till 10 personer, vilket med är ett + i kanten
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-16 17:49:14 följande:
    Idag är det melodifestivalen, hur tror ni det går?
    Hahaha jag vet ju med hur det gick, men jag är väldigt förvånad över att Sverige inte fick fler röster...men å andra sidan så va det ju jättemånga bra låtar i år...så det fanns ju en del å rösta på
    Är jätteglad för Norge som vann, låten är superhärlig..å Islands låt va med jättebra, å även Azebajan (eller hur det stavas) Så det va ju helt klart de bästa låtarna som hamnade på top 3
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-18 10:13:51 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-18 09:57:12 följande:
    Det tycker jag också, inte vanligt att man gillar alla låtar i top 3... Norges var underbar och det var min klara favorit, och så här han ju ur charmig också och det är ju alltid ett plus :-PVad ligger närmast på att göra listan hos er just nu då?För oss är det kristihimmelsvärd rejs :-PPå torsdag bär det iväg till IKEA för att köpa tyg till dukarna, sen ska jag och min tärna sätta oss och sy dem på fredag. Om det hinns med ska vi också försöka hinna med att klippa till rispåsarna som vi kommer sy av spillbitar från dukarna. Vi ska åka och hämta ut våra vigselringar som varit iväg på gravering. Vi ska sätta oss och titta på musiken till festen. Dessutom måste vi komma igång med festprogrammet.Vi får väl se om allt hinns med men ett litet kål måste vi sätta för vi ligger efter massor känns det som... Idag la vi hindersprövningen och namnbytet på lådan också, spännande =)
    Hos oss är det nog festprogrammet som ska göras färdigt...vi ska påbörja renoveringen hemma hos mina svärföräldrar den här veckan...så frågan är hur mycket vi kommer hinna med i bröllopsplaneringen, under den närmaste månaden
    Vi ska få prova våra vigselringar den 1/6, vilket ska bli väldigt spännande.
    Jag tror inte att vi ligger efter med nåt, vilket känns otroligt skönt, men man går ju å funderar hela tiden så att man inte glömmer nåt..
    Vi ska lägga på vigselintypet & hindersprövningen till vigselförrättaren idag...
  • SaraPayam
    RhjärtaJ skrev 2009-05-27 09:18:20 följande:
    Jag funderar mest över dekorationerna och färgtema...några tips? Funderar på vitt/lime/guld eller vitt/lime/aprikoshar också hastigt o lustigt bjudit en till gäst o ska göra det allra sista inbjudningskortet ikväll. Är visst populärt att gifta sig 1 aug, vi har fått 18 nej!! Trist,men det många ändå som kommer. :)
    Vad synd att det är så många som har tackat nej, vi har fått ungefär lika många nej, men det beror på att de inte bor här i Sverige,...
    Har ni ingen reservlista, som ni kan skicka ut inbjudningskort till?
    Idag har jag vart å sett våra vigselringar, så himla fina Fick även se manchettknapparna som m2b ska få, å de blev riktigt bra
    Sen va jag å vägde mig, så den här veckan hade jag gått ner 0,8 kg, så på 3 veckor har jag gått ner 2,2 kg, känner mig så nöjd
Svar på tråden 1/8 Nr2