Inlägg från: augustibrud2009 |Visa alla inlägg
  • augustibrud2009

1/8 Nr2

SaraPayam skrev 2009-06-23 16:18:39 följande:

Oj det va ju en hel del kvar. Men försök å lägg upp det hela, så bockar ni ju av en sak i tagen...Vi behöver ju inte tänka på maten eller tårtan eftersom slottet fixar allt det åt oss. vilket känns otroligt skönt Ska du göra frisyren & makeupen själv?
    Ja det är ju det... men ska försöka jobba av så mycket som möjligt den närmaste veckan. Tänkte provlaga förrätten ikväll eller imorgon. Varmrätten får kanske bli nästa vecka, får se om vi kan bestämma oss fullt ut. Vi ska träffa musikern på lördag så imorgon ska vi sätta oss och kolla över musiken lite bättre så att vi vet vad vi vill ha. Skulle behöva in och prata med floristen en snabbis på lördag också men vet inte om vi hinner eftersom hon inte har öppet så länge och vi ska träffa musikern klockan 11 och sedan ska vi vara på dop halv tolv... blir stressigt.

Sedan ska vi träffa serveringspersonalen på söndag och gå igenom lite om vad vi förväntar oss av dem och sådär. Så tills dess behöver vi ha bestämt oss lite hyffsat om mat och tider och sådär.

Ja, eller min tärna och min syster ska fixa min frisyr och makeup. Vi ska testa lite lockar ikväll så vi vet hur mycket spolar jag behöver på ett ungefär... JISSES!!!!
  • augustibrud2009

Åh.. nu blir jag sotis SaraPayam... Men någorlunda börjar det väl falla på plats. Nu har alla gäster svarat och det börjar kännas som om man har lite koll... I helgen var vi uppe i Linköping där vi ska gifta oss, vi lämnade lite grejor hos svärföräldrarna så att man kan släppa det. Sedan träffade vi serveringspersonalen och musikern så nu kan man slappna av med det. De var toppen alla tre, känns jätte bra.

Men det är fortfarande massor att göra... :S

• augustibrud2009
    SaraPayam skrev 2009-07-01 10:53:32 följande:
    Vad skönt att alla har svarat & att saker å ting börjar falla på plats Vad är det ni har kvar i göra?
    Vi har inte handlat allt än, festprogrammet är inte färdigt och jag gör även framsidan själv så det kommer att ta lite tid.
    Placeringskorten är inte färdiga, inte heller favouraskarna.
    Vi har inte bestämt oss för hur vi ska dekorera.
    Klänningen är inte uppsydd, sömmerskan har magsjuka så jag är jätte nervös för om hon kommer hinna innan hon går på semester... Tårtan och maten ska provlagas. Sen är det allt småplock som man inte ens kommer ihåg.
  • augustibrud2009

Tack jätte gulligt av dig, ska gå in och kika.
    Men jag har redan börjat så jag vet hur de ska se ut, det ska bara bli klart också. Favour askarna är snart färdiga, bara 8 st kvar =).

• augustibrud2009

Jag kommer ha semester en vecka innan och min m2b 3 veckor. Så det löser sig säkert. Vi kommer ju inte att gifta oss i staden vi bor i så vi kommer åka ner dit söndagen innan bröllopet så vi är på plats.

• augustibrud2009

En varm sommarhälsning till er alla!

• augustibrud2009
    SaraPayam skrev 2009-07-03 11:22:59 följande:
    Spännade, jag vill se Sitter å väntar på att sambon ska komma hem så vi kan åka å träffa vigselförrättaren
    Va skojigt =)! Hoppas han kommer hem snart =D!
  • augustibrud2009

Nu har jag gjort färdigt glasdekorationerna, har gjort en liten dekoration till varje glas som jag ska fästa på foten. På så sätt hoppas jag att alla lättare kan hålla ordning på sitt vinglas. Då slipper det bli en massa disk och en massa slattar överallt för att man tappat bort sitt glas och tar ett nytt.

• augustibrud2009
    SaraPayam skrev 2009-07-03 19:03:32 följande:
    Jättefina blomsterdekorationer Nu har vi kommit hem efter en halvdag i Vara :.D Så nu är det bestämt hur blomsterarragemangen ska se, vi hann även träffa han som ska filma bröllopet & även vår vigselförrättare. Vår vigselförrättare är så trevlig Han gillade vårt upplägg å det vi hade skrivit till vigseln, så det känns toppen Vi funderar däremot på om man ska ge honom något för att han ställer upp, vad tror ni om det?? Å vad ska man i så fall ge??
    Är det inte en vanlig präst?
  • augustibrud2009

Vi har gjort rispåsar, klippte fyrkanter av tyget som blev över efter vi sytt dukarna. Sedan klippte jag av stadkanten på det blå tyget vi använder till löpare och använde det som band =)!

Cattis77 skrev 2009-07-04 18:17:46 följande:
    Ska ni göra rispåsar till gästerna eller ska dom få ta med sig själva???
Svar på tråden 1/8 Nr2