Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

makupala skrev 2009-05-11 11:39:59 följande:
    hur långt innan bröllopet måste man skicka in hindersprövningen? min m2b ska byta efternamn innan vi skickar in vår, så att vi kan ta hans nya efternamn när vi gift oss.. men vi ska åka på en weekend 12-13 juni o flyget är bokat i hans nuvarande namn..så vi tänkte skicka in om namnbyte när vi kommer hem och sedan hoppas att det är klart o att vi kan skicka hindersprövningen i slutet på juni.. tror ni det blir för sent?
    Vi har redan skickat iväg våran & fått tillbaka den Så den gäller ju 4 månader från och med utfört datum, så du kan ju egentligen skicka in den när som...beroende på när du gifter dig, förståss
  • SaraPayam
    makupala skrev 2009-05-11 11:40:41 följande:
    tack! kollade din lista o kopierade det jag hade klart.. ska uppdatera det på min presentation..
    Varsågod
  • SaraPayam
    annmka skrev 2009-05-11 13:21:05 följande:
    Nää.. är skit dålig på datorer, så att jag kan skriva är en prestation:) hihi!! Är lite hemlig oxå, än så länge iaf..:) Har inga bra erfarenheter av att publicera saker på nätet! Men är inne och kollar på alla andras sidor:) Hoppas de är ok?!!:)
    Ja men det är väl klart att det är Ok
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-05-11 22:51:46 följande:
    Tack för listan!! Helt klart en bra början. Jag ska byta ut min lista i min presentation mot den. Plus lite extra-punkter...Vi ska ha festen i vår trädgård så vi har en massa detaljer att fixa hemmavid...det känns lite jobbigt just nu. Jag är inte tillräckligt organiserad eller disciplinerad, allt sker i ett kaotiskt virrvarr... bord & stolar, dekorationer, skjuts hit o dit, skor, frisyrer, make-up!!! Det hade jag inte tänkt på! Tack för det tipset. Smycken likaså...Jag ska ta ett djupt andetag imorgon och titta över listan, så det kommer kanske en liten fråga eller två vartefter. Tack!
    Varsågod, glad att jag kunde hjälpa till
    Jo men så är det ju, men glömmer ju lätt vissa saker, å det har jag säkert gjort med...men man hoppas ju på att man kommer på dem

Idag har jag å min underbara svägerska vart på stan å kollat på klänningar till henne å skor till mig. Vilket resulterade i att jag hittade 2 par skor som jag la undan SÅ nu ska jag bara bestämma mig vilken av dem jag vill ha, för båda satt jätteskönt

Hahaha du är mer än välkommen å ställa lite frågor
  • SaraPayam
    Amilia76 skrev 2009-05-12 06:19:52 följande:
    Nu känner jag paniken komma krypandes en smula. Gifter mig den 15 augusti och det finns extermt mycket kvar som måste fixas! Brudklänning, frisör, ringen, blommor, ingångsmusik i kyrkan, bröllopstårta! Oj oj vad det blev mycket att göra!
    Så ta ett djupt andetag & andas ut Å se till å ta en till två saker per vecka, så kommer du hinna gått å väl
    Kram på dig
  • SaraPayam
    makupala skrev 2009-05-12 21:27:05 följande:
    hmm.. jag har ett skoproblem..hur höga klackar kommer ni att ha på era bröllopsskor?
    Jag har vart å köpt mina skor idag. Det är väl ca 3-4 cm på klacken. Men de är så sköna Å det är ju det viktigaste, bild finns i galleriet.
  • SaraPayam

Amilia76; Jag köpte mina i ecco-affären, å märket är gabor, de är så sköna, känner knappt att man behöver gå in dem Å så har jag nog aldrig kännt innan när jag har köpt skor, så är så glad för det.

Lakrisbåten; Jag har ett par skor av rain å de är med jättesköna, tycker oftast att de är lite bredare i sina modeller, vilket passar mina fötter utmärkt

Fru wi; Jättefina skor. De ser verkligen bekväma ut

20090801; Instämmer helt med det du skriver. Tidigare gick jag aldrig i högklackat, men nu har jag övat sen förra sommaren å blir allt säkrare å säkrare på min gång. Å jag har höjt klacken allt eftersom. Men känner att jag är mest bekväm vid 3-4 cm

• SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-13 08:36:13 följande:
    Hej, Vi gifter oss den 15e Augusti... får man vara med? Jag Har fullt sjå att hitta en bra klänning men blir ju mer förvirrad ju mer jag tittat. Tror jag vet vilken ring jag vill ha och har börjat inhandla dekorationer lite smått.Vart å gjort provuppsättning på håret (bokat frisör)Bokat pastor å Kantor. Vet inte exakt musik men in å utgångsmusik har vi bestämt...vad har vi hunnit med mer?... jo vi har skickat in hindersprövning å namnbyte (dock inte fått nåt svar, hur lång tid tar det??)En sak som BORDE gjorts redan e ju att ha skickat inbjudningar hahah.. dom är beställda, tryckta å klara men har inte hunnit sätta mig ner å skriva adresserna!!!Vad har man glömt!? vart finns listan alla pratar om?
    Välkommen

Det finns en lista här på bröllopstorget, om du kollar i menyraden, så ska det finnas där.
    Sen är det några som har kopierat min lista som jag har i presentationen, å om du vill så kan du ju göra det med

Ja du, satt precis å funderade på när namnbytet kommer tillbaka, hindersprövningen tog bara 1,5 veckan, men på namnbytet har säkert dröjt 3 veckorna...så funderar på å ringa å kolla hur lång tid det brukar ta.

• SaraPayam

Hej igen tjejer, har precis kommit hem från mitt viktväktar möte Så -1,3kg blev det den här veckan Känner mig så nöjd!!

• SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-13 15:49:49 följande:
    Fick svar med posten idag.. hindersprövning ok.. på samma lapp stod att anmälan om namnbyte mottagits el dyl.. antar att de är det enda svaret man får... men träder namnbytet i kraft automatiskt efter vigseln eller hur gör man?
    Jag har inte en blekaste aning. Eller det kanske är så att prästen/vigselförrättaren skickar in allt igen efter bröllopet...hmm det där kanske man ska kolla upp
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2