Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Goaste skrev 2009-05-19 11:00:41 följande:
    Nu är grabbarnas kläder fixade! Skorna köpte jag i somras och tröjorna fick i julas. Låg helt oanvända i garderoben! Skjortor och långa shorts beställde jag på Ellos igår. Så barnens kläder gick bara på 506kr! Kul när man kan använda sånt man har, fynda och spara pengar! www.brollopstorget.se/hem/goaste/galleri.php
    Härligt när man fyndar

Vad har ni kvar annars på era listor??
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-05-19 12:35:53 följande:
    Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.
    Det låter verkligen jättefint
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-05-19 16:14:52 följande:
    Ska väl börjag med vigselprogram snart, måste måla korgen de ska ligga i med ju! Ska nog börja lite smått med festprogrammen också. Skor till sambon ska inhandlas.... har inte allt i huvudet med det börjar ju dra ihop sig...
    Måste men ha ett vigselprogram? För vi ska ju ha en borglig vigsel, tror ni att det behövs då??
  • SaraPayam

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-23 19:10:19 följande:

Idag har vi varit på IKEA och köpt massor! Galej ljushållare till blomsterdekoration, ska fylla den med vit sand, sen sticka ner rosor i det och murgröna som ringlar sig ner på bordet. Om det är fler som ska fylla sina blomstervaser med sand kan jag tipsa om AKVARIEGRUS! Köpte 10kg vit dekorgrus för akvarie för 150:- i djuraffären! En riktig hit om jag får säga det själv Sen blev det glimma ljushållare, kaffe servetter, vita ljus, värmeljus, knoppalakan till dukar, blockljus m.m.Det gick så smidigt och vi hittade allt vi sökte. När kom vi till fyndhörnan så sålde dom galej ljushållarna för 5:- mindre/per paket eftersom paketen var bruten. Så där tjänade vi en liten slant oxå Nu har jag provdukat här hemma och jäg är sååå nöjd!
    Oj vad du har fyndat, vad härligt Å va bra att det blev fint med
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-05-23 22:49:44 följande:
    vad är det för nått?
    Det undrar jag med
  • SaraPayam
    agtiwi skrev 2009-06-01 07:19:15 följande:
    Våra ringar kostar ungefär 1/20 av budgeten.
    Så är det för oss med...
  • SaraPayam

Idag har vi exakt 2 månader kvar till bröllopet, känns väldigt pirrigt måste jag säga, Längtar som tusan nu

• SaraPayam
    Boomtown skrev 2009-06-01 11:07:57 följande:
    Hej! Får man hänga på tråden? Vi gifter oss den 29/8. Börjar kännas ganska stressigt. Vi hade bestämt 3/10 men vi blev dubbelbokade. Så det blev mycket tidigare än beräknat
    Välkommen
  • SaraPayam
    CamillaMarcus skrev 2009-06-01 21:16:46 följande:
    Idag var sista dagen för den här terminen på Universitetet. SÅ nu har jag sommarlov till den 24/8!!! Skönt. Nu kan man läga fokus på bröllopet....
    Ååå vad härligt, jag har 4 dagar kvar Sen är det sommarlov...not....ska ju jobba hela sommaren. Men det ska bli skönt å slippa tänka på skolan lite i alla fall
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-02 13:10:14 följande:
    Fy, detta är ju hemskt. Får vänta tills 6/8 på mina ringar. har nästan glömt av hur vigselringen kommer att se ut! Har lite ångset. Kan inte med och ringa då jag rinde på två dagar efter att vi varit där och nojjade om att stenen skulle skulle se för pluttig ut. Ökade på priset med en femhundring... men nu har jag glömt av om infattning och sten är nersänkt i ringskenan eller sitter uppepå? Jag ska ha en solitär infattad av fyra klor. Kan jag med att ringa igen? Blä, vad fåning jag känner mig!
    Oj vad länge du fick vänta...när beställde du dem? Våra är redan klara, så ska hänta dem under nästa vecka.
    Jag tycker helt klart att du ska ringa. Man ska/bör ringa när man har frågor om sånt, för annars finns det ju risk för att du bli besviken..
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2