Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

lillamånblomma skrev 2009-06-10 11:19:01 följande:
    Neeeeeeeeej det är min drömklänning, iaf när jag beställde den så hade jag känslan av "den måste jag ha det är MIN klänning". Jag har mardrömmar om att hon i brudbutiken har beställt fel klänning eller att sömmerskan gör någonting fel osv. Just därför att det är min drömklänning.Men jag är bara lite hysterisk, tror jag PÅ fredag känns det bättre när jag får pröva den för första gången Ja problemet med gaderoben måste jag också ta itu med eftersom brudbutiken har semester just i Augusti vad som betyder att jag måste ta med klänningen på en gång. Hemma hos oss får den inte vara eftersom min fästman får inte se den förs jag kommer in i kyrskan med min pappa. Så blir det nog svärmor som måste ta klänningen så länge....
    Hahaha, det blir nog bra ska du se
    Jo det är ju alltid ett problem det där, min hänger här hemma å m2b har sett den Han va ju med å valde den, så det gjorde liksom ingenting att han såg den
  • SaraPayam
    lillamånblomma skrev 2009-06-10 12:33:24 följande:
    ^hihi....ja då gjorde det ingenting men jag är lite traditionell och han får absolut inte se klänningen Jag kunde ju också har den här fast jag lita inte på att han inte tittar på den när jag är borta....det finns en sådan sak med julklappar som han var nyfiken på och tittade in....
    Hahaha vad gulligt. Sån är jag med, m2b kan inte säga att han har köpt nåt till mig för då söker jag igenom vartenda skåp här hemma
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-10 15:41:30 följande:
    Min är ju i krossad taft så den SKA vara skrynklig. Bild finns i galleriet!
    Jättesnygg klänning Haha ja men det är ju en fördel att den ska vara skrynklig För då är det ju ingen som lägger märke till om det skulle bli mer än vad som är i klänningen
  • SaraPayam
    Boomtown skrev 2009-06-10 21:36:42 följande:
    Jaha, nu skiter det sig igen. Vi är dubbelbokade för andra gången. Jag tror jag går och skjuter mig. De hade skrivit fel datum!!!!!!!!!!!
    Välkommen tillbaka Det va ett tag sen.
    VA har de dubbelbokat er?? Hur kommer det sig? Vi blev ju med dubbelbokade 1 gång, men de fick ju det kompenserat genom en extra övernattning & 3 rätters middag på den kvällen
  • SaraPayam

Vad kul att du hittade underkläder som du känner dig nöjd med. Jag måste med börja leta nu, men vet verkligen inte vad jag vill ha...hmm svårt det där.

Har du bild på tiaran? Nu blir jag ju nyfiken på å se hur den ser ut

• SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-06-12 16:58:47 följande:
    Har inte fotat den ännu (kameran ligger på laddning då jag upptäckte att den dött...) Ska lägga ut bilder så snart det är klart.
    Längtar med spänning
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-06-12 18:00:13 följande:
    Vi håller på för fullt den här helgen. Igår planerade vi en del, jagade bord+stolar till trädgårdsfesten, gjorde inköpslistor. Idag for vi runt o handlade, det mesta på IKEA... men hälften av det vi ville ha var slut... och ringarna som vi tänkt köpa var 2000 kr dyrare än vi först trodde... hem o tänka om!Puh!
    Vad surt, finns det inget annat ni kan dra ner på, så att ni får de ringarna ni vill ha?
  • SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-06-12 21:01:10 följande:
    SaraPayam - nu ligger en lågupplöst liten bild i galleriet, suddig dessutom men om du klickar upp den så ser du modellen iaf.
    Är det något liknande den klänningen som princessan av norge har på sig, den är ju så snygg
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-06-12 22:48:28 följande:
    Jo, vi har pratat om det och ringarna är ju det som FÅR kosta, dem ska vi ju ha resten av livet så då skär vi lite här och där på annat... det löser sig. Det var mest den första chocken som fick mig att misströsta. Det och det låga blodsockret...
    Jo men visst är det så. De ska man ju ha hela livet & man ska ju trivas i dem, å inte ångra sig sen å undra varför man inte köpte den ringen som egentligen vill ha...så jag hoppas att det löser sig

Känns så skönt att helgen är slut nu, har jobbat, så nu är jag trött. Jag provade min klänning igår, å nu satt den helt ok, vill gå ner några kg till så att jag kan andas under kvällen
  • SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-06-14 19:14:42 följande:
    Ja, vissa detaljer är likt. Om jag ska beskriva den ser den ut så här:Klänningen är tredelad: kjol, liv och jacka. Sydd i vit sidentaft med tjusig lyster. Inga stenar, pärlor eller något annt = helt slät. Kjolen upplevs smal, sedd framifrån, i bak ligger ett 4-dubbelt veck som gör att all vidd är i bak. Den delen är hämtad från prinsessan Märtha Louises kjol som hon hade när Haakon gifte sig. Se bild i galleriet så ser man en liten del av det. Kjolens omkrets är nederdelen 6 m, nedtill. En "egen" detalj är att kjolen har en ca 12 cm hög plissering längst ned. En plissering som ligger på golvet på släpet. Livet är ett korsettliv. V-ringat fram och vid axeln går det rätt långt ut. 4-kantig, djupare ringning i bak. Livet snöras bak, men under snörningen är det tyg. Det snöras nedåt så längst ner blir det en "prinsessrosett" (ingen liten mesig och heller ingen 80-talsrosett). Livets längd är till höftbenet och går i något böjd form i fram, dvs något långre mitt fram men inte mycket.Jackan är inspirerad av Märtha Louises kappa. Ungefär samma skänrning upptill. Ståkrage och v-ringad. Hålls precis som hennes ihop under bysten. Där kommer det också att vara en prinsessrosett. Jackans nederkant följer bröstkorgen bak mot ryggen, dvs en böjd linje. Den är kantad nedtill med en ca 2,5 cm plissering runt om.
    Det låter supersnyggt
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2