Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Juis31 skrev 2009-06-15 21:18:46 följande:
    Ja precis,de är ju inget roligt o ha en massa annat o tänka på under den kvällen..jag tror de löser sig..man måste vara optimist ibland.. Även om jag känner mig som en pessimist just nu..
    Hehehe
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:26:56 följande:
    Jag jobbar som Sverige chef över ett stort internationelt företag och min man jobbar som service manager (fråga mig inte vad han gör:-S)Vi ska ha 4 marsalkar och 4 tärnor + 2 extremt söta näbbar som ska strö blomblad när jag stiger in med min far (The big american dream)
    Spännande det låter Hahaha nä men man brukar ju inte ha nån koll på vad de gör
    Oj vad många Vad romantiskt det låter, en riktig sagovigsel med andra ord. Det är ju så fint när bruden går in med sin far å blir överlämnad till sin blivande man
    Vi ska inte ha någratärnor å så...tror vi i alla fall..vi ska ju ha en borglig vigsel, så då känns det inte lika nödvändigt..men kanske att m2b´s systerdotter ska ha ringen å så...men hon vågar..hon är liksom bara 1,5 då.
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:48:31 följande:
    Jag skulle vara rädd att ungen skulle stoppa ringen i munnen och råka svälja! "jaha då får vi ta denna vigsel om tre dagar då, när ringen har kommit ut den naturliga vägen "
    HAhaha ja det skulle ju vara hemskt! Men vi får se Annars får väl hennes mamma ha ringarna eller nåt
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-15 23:45:01 följande:
    Vi har pratat massor om bröllopet med dem (sambons föräldrar)om mat, musik, kläder etc. Vi får vår tårtprydnad av dem som minnessak. De har nog helt enkelt inte tänkt på att de ska anmäla sig formellt. Min mor ringde samma dag de fick inbjudan, "tänkta bara ringa och anmäla oss" sa hon och skrattade lite! Jag tror att många tror att vi vet att de kommer. Jag kan reta mig lite på att man måste påminna folk om att de ska anmäla sig. Bröllopet är ju en rätt formell fest och då tycker jag att man ska anmäla sig på ett formellt sätt. Vi måste ju veta hur många och vilka som kommer med tanke på maten, bordsplacering och gästpresentationer etc. Nu låter jag superfånig men det måste man få vara som brud!
    Aha, men då har de nog sett sig själva som självklara till å komma på bröllopet.
    Hahaha jo så gjorde min mamma med Det va ju bara att vi ville att de skulle skicka in svarskortet med
    Jo men jag håller med dig, man vill ju planera osv. Det räcker liksom att vi vet hur många som kommer 2 veckor innan bröllopet, för då ska vi meddela slottet hur många gäster vi kommer att ha. Men JAG vill ju veta Hehehe
  • SaraPayam

Good morning

Hehehe det har jag inte glömt, men vi kommer nog inte att ha det...känns lite onödigt på något sätt.
    Nja från början hade vi tänkt å ha barnfritt, men sen har vi ju med släktingar som resoer från andra länder så de kommer ju ta med sina barn, så vi har sagt till vänner å bekanta att de gärna får ta med sina barn Men det blir inte så många, å det känns ganska så skönt.
    Jag tycker egentligen inte att barnen hör hemma på bröllop, dels för att det blir sent å det kommer serveras alkohol osv. Och sen behöver ju föräldrarna lite ensamtid med, utan sina barn. Men de barnen som kommer är alla under 4 år så det känns helt Ok

• SaraPayam

Jo men visst är det bra med barnflickor, men då måste ju barnen vara mogna för å inte vara hos sina föräldrar, å så är det inte i vårt fall De är så blyga de små barnen

Vad spännande å prova klänningen
    Det låter spännande, kommer det ändå vara förrätt , huvudrätt osv? Eller ska det vara i form av buffé?

Vi va å provåt vår meny för 1½ månad sen, å det va så gott Känner mig supernöjd.

• SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 13:04:27 följande:
    Nej, det kommer att serveras små rätter hela middagen!Ett ganska ovanligt sätt. Men det finns en restaurang som kör detta koncept och det var från dom jag fick inspirationen i från.Som att äta 10 förätter ist för en förrätt,en huvudrätt och efterrätt.Vad har ni tänkt att bjuda på? eller det kanske du inte vill säga om någon läser här av era gäster?
    Spännnade

Hehehe ingen fara..tror inte att det är nån av dem som läser
    Så här kommer det att bli

Kantarellcapuccino med pocherade blåbär och ankleversandwich

Lingon- och chokladglacerad hjortfilé med whiskykalvsky och raggmunksbakelse med smak av rostad vitlök samt aprikosragu

Slottets ostar

Creme brulle med smak av hallon serveras med citronmelliskräm samt bärmix
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:12:12 följande:
    Vi kommer ha en otroligt hemmagjord meny. Kantareller i krustader (plockade själva förra året) till förrätt,Hjort (från svärföräldrarnas by) m potatisgratäng till varmrätt,Björnbärsparfait (gjord av egna björnbär och en glassfabrik i byn) till efterrätt.M2Bs mormor gör bröllopstårtan. Så ganska klassiskt men gott!
    Mums vad gott det låter Tycker verkligen inte att det låter gillestuga Det låter helt underbart gott
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:14:13 följande:
    Så himla cool meny, jag måste typ fixa så vi kan lägga på ett blåbär och lite choklad på hjorten så den kan vara "Hjort med chokladdraperade blåbär på silverfat".. eller så. Vår meny låter så himla... gillestuga.
    Hahahaha
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:27:19 följande:
    De ringde från butiken där jag köpt klänningen för typ 2 veckor sedan och sa att min slöja har kommit. Har inte kommit mig för att hämta den ännu - känns som att jag hellre har kvar den där tills klänningen har kommit. Hoppas de inte surar på mig nu
    Det tror jag inte att de blir. Men vad kul att den har kommit. Är den lång eller kort?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2