Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

capu skrev 2009-04-16 11:30:50 följande:
    Jag förstod det som att hon var vigselförrättaren, hon sa att vi skulle fundera lite innan på psalmer, solosång osv. Sen var hon gullig och ringde upp efter en stund och påminde oss om hindersprövning och berättade var vi kunde hitta den.Insåg när jag pratat med henne att jag nog innerst inne ville ha en kvinnlig präst
    Vad härligt att det känns så...vad ska ni ha för psalmer å så? HAr ni funderat på det?
    Vi kommer ju inte att vigas i kyrka, så vi böhöver inte fundera på några psalmer, å det känns jätteskönt....för det finns ju hur många som helst å välja på...
  • SaraPayam

Capu: Jättefint Älskar verkligen nr 200. Den är sååå fin e andra har jag nog aldrig hört, men texterna är fina

• SaraPayam
    capu skrev 2009-04-16 11:45:31 följande:
    har nr 200 samma melodi som den blomstertid nu kommer? Eller är jag helt ute och cyklar? Fått för mig att det finns 2 med samma melodi...
    Nja inte riktigt....den låter väl så hä

• SaraPayam

nr 201

Hittar dessvärre inte de andra....

• SaraPayam
    mammabruden skrev 2009-04-16 12:11:28 följande:
    Hej och tack, ska nog sätta lite fart ändå med inbjudningarna så inte alla gäster väljer att åka på semester, det vore ju trist! Lycka till alla så länge
    Detsamma
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-04-16 12:47:36 följande:
    Oj vad blir tiden av?!!! 4 månader kvar för vår del. Pirrigt Skickade inbjudningarna igår. Provsmakade bröllopstårtan i tisdags, jättegott Har ändrat catering och väntar på ett kostnadsförslag. Allt känns bra så här långt. Tänkte kontakta prästen för jag har många frågor. Vill ju öva i kyrkan med brudföljet och kolla detaljer med de som ska sjunga osv.Vi kommer att ta mitt efternamn. Båda vill ha det så då gör vi så. Ska beställa hindersprövning nu. Kommer "namnbytarlappen" tillsamman med den eller?
    Ja visst går tiden fort Helt underbart...tycker att det känns mer å mer pirrigt för varje dag som går. Man känner sig precis som man gjorde när man va nykär

Vi har laddat ner hindersprövningen & enligt skatteverket är det bara den man ska skicka in & sen kommer de skicka tillbaka 2 andra blanketter, som prästen/vigselförrättaren ska ha.
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-04-16 13:06:06 följande:
    Okej,tack ska ni ha för hjälpen!Ja man känner sig verkligen nykär  Jag tycker det är hur kul som helst med planerandet. Känns som om vi har lagt upp det bra. Finjusteringen kvar  
    Så känner vi med. Det ända man kan känna är att man kanske har blivit lite beroende av hela bröllopsgrejen...det ska bli spännnade å se hur det kommer bli sen när bröllopet är över, tror inte att man kommer vara så mycket här inne...eller vad tror ni...annars blir det väl att vi fortsätter på familjeliv
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-04-16 14:01:55 följande:
    Hej på er, ang psalm kommer vi nog ta 200 och 201, dom äre så fina och dom har alla minnen till spec skolavslutningar osv. =)Sen är det det här med prästen.Jag träffade en suuupertrevlig kvinnlig präst, ganska ung igår, fast hon har kyrkan här ute 2 mil från stan, och vi gifter oss i stan, tror ni hon skulle få vara i stan?
    Hmm svårt det där, men du får ju nästan fråga henne
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-04-17 09:09:55 följande:
    Gå till familjeliv? Är du tokig Sara? ;) Nä vi får bara byta trådar till BTs bebistrådar. För det lär bli lite tomt. Min M2B sa att jag är en BT/tradera-tok numera.. förstår inte alls vad han menar *vissla och titta i taket*
    Hahahaha Japp är nog en tok
    Jo det anser m2b med...förstår verkligen inte varför
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-04-19 11:22:17 följande:
    Här går det frammåt, dessvärre åker sambon på kurs hela veckan nu.Mrn på fredag får vi provtårtor till brudtårtan, Spännande!!Annars är det träning och kost här. Går 1 mil om dagen nu, räcker det? eller ska man gå 2?Hasr 10 cm kvar tills jag får igen brudklänningen och har till 29 augusti på mig.annars sitter jag fast med allt annat, tänkte viga denna vecka åt småplock, kvällarna är jag ju ensammen ändå.
    Angånende 1 mil om dagen....tror nog att det kan vara bra om du försöker få några pass styrka / vecka. Sen kanske även något kontionspass/ vecka. Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu, så jag kommer träna ca 3-4pass styrka & kondition / vecka & sen övrig motion tex promenader. Tror att det kan ge ett bra resultat
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2