Inlägg från: lönnsjö |Visa alla inlägg
  • lönnsjö

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

augustibrud2009 skrev 2009-05-15 12:34:24 följande:
    Är det någon här som har något bra recept på helstekt spädgris? Hur lång tid tar det?

Vi hade helgrillad spädgris på vår 30 årsfest. Tror den var rökt om jag inte har helt fel för mig. Vi grillade den hela dagen, började på morgonen och den var färdig någon timme innan gästerna kom kl 18. Penslade på med grillolja efter hand. Mycket gott men ganska drygt,

• lönnsjö

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-16 20:50:29 följande:
    Nu har jag beställt halsband, armband och öronhänge!kolla här: webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catal...Tyckte jätte mycket om det! Bra pris oxå tycker jag Beställde varsitt sånthär till flickorna som ska vara näbbar:webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catal...

Mycket fint
     Själv ska jag ha ett briljanthjärta, inte så stort, med en kedja i vitguld. Vill ha ngt liknande i öronen, gärna ngt som hänger men inte för stort...har letat överallt men hittar inget jag tycker om. Någon som har ett tips? Har pratat med guldsmeden om att göra egen design men jag tyckte det kostade lite väl mycket. Vill ha ett bra substitut.

• lönnsjö

Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.

Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.
    Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.

• lönnsjö

Goaste skrev 2009-05-20 11:14:20 följande:
    Sitter och funderar på nått som man kan ha ovanför oss vid bordet, typ hängande i taket eller på väggen... funderar på en stor ring i ex armeringsjärn som är lövad och så två vita bokstäver som hänger fritt där i... Eller något annat?

Vilken trevlig idé Böjer ni själva ringen eller finns det färdigböjd? Kan bli väldigt fint tror jag.

• lönnsjö

idapluppp: sisalduk, tror det heter så. Det är en tunn väv som finna i många olika färger. Jag valde en ljusrosa  Den jag köpte är 60 cm bred, vi ska dela löparna på mitten. Min m2b arbetar på ett växtvaruhus så han köpte det genom en grossistfirma,men det går även att köpa direkt på växtvaruhusen om man frågar dem. Vi gav 249 kr för 25 meter.

• lönnsjö

Goaste skrev 2009-05-20 16:18:38 följande:
    Var köper man denna typ av väv då?

Kolla på de stora växtvaruhusen eller hos floristen. Man får fråga i kassan, inget som ligger ute på hyllorna till försäljning vad jag vet. De har det nog till att dekorera med.

• lönnsjö

MammaMiaa skrev 2009-05-20 18:33:34 följande:
    Har ni funderat på psalmer? jag vet inte hur många man måste ha. Men jag har funderat på I denna ljuva sommartid.

Den är väldigt fin. Funderar också på den men vi gifter oss den 22e. Höst...eller? Svårt!! Vad finns det mer för psalmer?

• lönnsjö

Jo men absolut. ring och fråga. Oj priset vet jag inte faktiskt. jag antar att m2b fick ett grossistpris men jag kan inte tänka mig att det kan kosta så himla mycket. Vänta lite ska jag kolla om jag kan ta reda på ngt "verkligt" pris

• lönnsjö

Åh, det finns många fina färger. Har sett rosa, lila,olika gröna nyanser, brun, vit, ljusblå, gul, röd...finns i de flesta färger

Har ni grönt som tema? Jag tycker inte att det gör något att ni också har grön väv. Man dekorerar ju så olika ändå. Kör på det ni känner för

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2