Hjälp med favours
Sitter och funderar på vad jag ska ha som favours på festen. Någon med förslag? Har idétorka..
Sitter och funderar på vad jag ska ha som favours på festen. Någon med förslag? Har idétorka..
Glömde ju säga vad vi ska ha
Vi ska ha godis som har silverpapper på, dom ska ligga i celofan med ett sidenband runt. På sidenbandet ska namnlappen sitta
Vad är det för godis? Jag vet inte riktigt vad vi ska ha, har tänkt choklad. Silver skulle passa bra i vårt färgtema.
Vi har svart, vitt och silver(grått). Sedan kommer cerise vara en accentfärg under bröllopsdagen i blommor, näbbklänning, bordsdekorationer samt detaljer på tårtan.
Men tuggummi vill jag nog inte ha, helst någon form av choklad.
Fru PB skrev 2009-04-16 16:49:59 följande:
Redan tidig viktoriansk tid var det en tradition att ge en gåva till gästerna som innehöll olika sockerkonfekter, som var en mycket dyr delikatess
Dom symboliserade välstånd och kunglighet och var förbehållen överklassens familjer.
Det sas då bringa brudparet hälsa, lycka och välgång när man gav bort just godis.
Vi kommer att ge gästerna varsin liten rosa organzapåse med en vit och en rosa ros på & en liten vit siden rosett(tradera gööör billigt!) I dom kommer det att finnas tre vita mint hjärtan med lite olika rosa text på tex "I Love you", (köpt på festingen.se) två st karamell/kola, vit/rosa/röd med ett hjärta och texten "just married" på ( oxo från festingen) och två Alladin hjärtan.
Fru PB skrev 2009-04-16 16:49:59 följande:
Vi har vitt silver och lime som tema. Funderar på att ha en chokladbit och sen sätta namnlappen på med ett snöre. Någon som kan tipsa om någon chokladbit med limepapper runt? Gärna ett hjärta. Hittar bara röda och silver.
Det är detta jag har läst och snöat in på, man ska ge 5 st mandlar egentligen. Hur gott är det liksom?
Har skrivit förklaringen i festprogrammet med den kommentaren att vi hellre ger bort choklad. Vi ska bara komma på vilken sort...
Vi ska ge bort en trädplanta till varge gäst. Fick en bok av min syster i julklapp "Träd kan rädda världen" och eftersom vi har en EcoWedding kändes de som en kul grej :)
gulligt.. men menar du Läkerol-makes people talk? Tror en läkerol kan bli uppskattat efter maten..
Hihi ja det menade jag. Suger på att skriva på engelska. Men nu vet jag hur det stavas så det blir rätt på bröllopet.