• isop

Pingst 2009 del 4

Jag har kommit på att man kanske skulle börja med bordsplaceringen.

Jag testade bordsplaceringsverktyget och det var ju smart, men vad ska man ha för typ av upplägg om man bara är 27 stycken? Från det senaste bröllopet jag var på minns jag att jag tyckte att det var tråkigt att jag inte såg brudparet under middagen (satt med ryggen till långt bort).

En annan tråkig sak med bordsplaceringen är traditionen med närmaste familjen. Jag ska tydligen ha min far till bordet, och honom träffar jag ju jämt. Skulle vara roligare att ha min blivandes far till bordet eftersom de bor långt borta och vi träffas mer sällan. Och sedan tycker jag att min far och min blivandes farmor skulle få roligt tillsammans, men jag vet inte om man kan göra hur som helst? Får väl fråga och höra om de blir stötta om man ändrar på "hur det ska vara".

• isop

Ett problem med honnörsbord om man bara är 27 är ju att det får plats så få vid honnörsbordet, och de sitter bara på ena sidan. Men hur klämmer man in 27 stycken vid ett enda bord. Går det? Tolv på varje sida och två på ändorna... det blir 26. Hmm, får räkna igen och se om vi verkligen blir 27.

• isop
    Neki skrev 2009-05-07 11:47:53 följande:
    Kanske att ni kunde använt er av runda bord och att ni satt vid honnörsbordet..?
    Ja, men det är ju det att alla inte ser brudparet då. Låter kanske självupptaget att alla ska sitta och titta på oss, men jag minns som sagt att det var tråkigt när jag inte såg brudparet då jag var på bröllop. Det var ju för deras skull jag var där.

Vi har bokat 7 st bord som vi ska hyra. Ett är tänkt till buffén. Jag tror att det ryms tre på varje sida. Får fundera på det här...
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:10:36 följande:

Tycker inte du måste sitta bredvid din pappa om du hellre vill ha svärfar, kul med lite förändringar ibland
    Ja, visst är det roligt med förändring, men man gifter sig ju bara en gång. Och min släkt springer inte på bröllop jämt och ständigt. Jag får prata med dem och höra. Se om jag kan få ihop en riktigt bra bordsplacering, helt bortom konventionerna... Tycker att farmor måste få plats vid honnörsbordet.
  • isop

Vi har varken tärna eller bestman. Har inte bråkat med någon heller. Och när vi försiktigt frågar om de blir sårade om vi gör en otraditionell bordsplacering säger de att vi får göra som vi vill Fast jag har inte pratat med min far än, han kanske blir ledsen. Men han kunde kanske sitta mitt emot oss, tillsammans med farmor.

• isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 22:27:47 följande:

Någon som har hört hur vädret ska vara 30 maj???
    Det kan man nog inte veta säkert förrän dagen innan. Och blir det "ostadigt" vet man det inte ens då.
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-08 09:37:13 följande:

Nej, jag vet men ibland så hör man att de typ lovar regn en månad framåt
    Det har jag inte hört något om Det är nog lugnt
  • isop

Inga hippor här, men vi är klara med bordsplaceringen

• isop

Jag tvekar mellan strumpebandshållare och sådana där pyttesmå strumpor som i princip inte syns när man har skor på sig, som bara sitter runt foten.

Är det inte obekvämt med strumpebandshållare?

• isop

Vi ska träffa vigselförrättaren ikväll och gå igenom vigseln.

Jag har lämnat in brudklänningen för ångning på kemtvätten, ska hämta den på fredag. Har köpt vattenfast mascara och kämpar även på med att försöka trolla bort de mörka cirklarna under ögonen. Går sådär.

I helgen rekade vi efter en bra plats för fotograferingen. I går delade jag upp vilken mat jag ska laga och vad min mamma ska laga.

Ja, nu närmar det sig...

Svar på tråden Pingst 2009 del 4