• isop

Pingst 2009 del 4

Vi måste göra placeringskort, köpa servetter, fixa blommor, laga mat och baka tårta. Och jag funderar på ett vishäfte, men vet inte hur jag ska hinna riktigt... Funderar även på ett väldigt kortfattat festprogram eftersom sambon tyckte att vi skulle ha det, men då ska det också göras.

Kändes bra med VF i går kväll, i varje fall. Hon var trevlig.

• isop

Måste stryka panelgardinerna också som vi ska ha som löpare.

• isop
    Neki skrev 2009-05-20 10:59:19 följande:
    Låter fint:) Mönstrade eller enfärgade?
    De är enfärgade, gröna, en väldigt snygg grön nyans. Det bästa är att de var billiga (59 kr per par) och att de kommer att passa jättefint i vardagsrummet när festen är över

Vi ska ha vita dukar som vi hyr från kemtvätten, gröna löpare och slingor av murgröna som dekoration. Tror att det blir enkelt och fint.
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-21 11:11:05 följande:

Fast det är bättre att vara det nu än nästa vecka
    Absolut Hade bara tänkt hinna med en massa saker som jag kanske inte orkar... fixa saker till bröllopet.
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-22 11:23:45 följande:

VA, ska det regna???
    Nej, det ska det inte! Inte där jag bor
  • isop

svt.se/vader har tiodygnsprognos om man skriver in sin ort. Jag har kollat där länge nu och det brukar förändras allt eftersom dagen går vad de tror om vädret längre fram. I morse stod det att vi skulle få sol nästa lördag, 13 grader och 9 sekundmeter vind (rätt blåsigt, alltså), nu står det sol, 19 grader och 2 sekundmeter. Bara att hålla tummarna.

• isop

Jag ska gå in med min blivande.

I helgen stök jag panelgardinerna, vi satte ihop ett fest/vigselprogram och fixade med uteplatsen.

Tyvärr vill min förkylning inte ge med sig, jag är fortfarande ganska dålig. Inte kan jag vila riktigt heller.

Blir trött av alla krav på om jag ska ha brudbukett eller inte, vad det ska serveras för snaps, osv... jag ville bara ha något enkelt... huvudet känns som bomull...

• isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-25 09:28:45 följande:

Har hört att det ska bli fint väder iaf
    Du är för go'
  • isop

Grattis till alla er som ska få fint väder, här nere i Skåne ska det bli regn och blåsigt :(

Men, vi ska ordna det fint ändå (pepp, pepp på mig själv).

• isop
    Neki skrev 2009-05-26 09:57:30 följande:
    WHAT?! Jag har hört att det ska bli sol sol sol i Skåne...?
    Hoppas innerligt att du har rätt och jag har fel!
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 11:30:40 följande:

Vi
    Kul! Vi lär väl knappast hinna tänka på varandra, men i alla fall.
  • isop

Jag bokade dukar på kemtvätten igår och beställde rostbiff i skivor på ICA. Jag köpte även en flaska Absolut och en flaska OP. Jag förstår verkligen att många som ska ha stort bröllop handlar dricka utomlands... vi ska bara vara 27 och räknar verkligen inte med något fylleslag, men vi vill bjuda på champagne och gott vin (99 kr flaskan), och vi har handlat för över 4000 på systemet. Otroligt, det trodde jag aldrig.
    Nu ska jag gå ut och klippa gräset så att det är fint i trädgården.
    Imorgon ska jag leta efter servetter, köpa stay-ups och kolla om jag hittar några fina blommor hos floristen till brudbukett och bordsdekoration.

Jag borde också ta ut pengar och lägga i kuvert! Bra att du påminde mig

• isop

Vi har ingen toakorg, men vi har inget jättebröllop heller. Jag associerar toakorgar till riktigt stora tillställningar, vet inte varför. Men jag brukar inte ha någon när jag har fest.

Jag är fortfarande tjock i näsan och hostar slem (ursäkta), men det mest irriterande är att jag har lock för öronen hela tiden. Vet inte hur jag ska få bort det. Innan trodde jag att jag skulle vara mig själv igen till på fredag, men nu känns det inte så längre.

• isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-03 20:42:00 följande:

Blir det bebisar för alla pingstbrudar nu eller har ni det innan???
    Vi tänkte faktiskt se om det går, vi har inte försökt innan. Jag slutade med p-pillerna precis till bröllopet och har ingen aning om när kroppen tänker komma igång igen.
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-05 07:47:50 följande:

Vi har inte heller försökt innan men slutade med mina p-piller veckan innan bröllopet och äntligen har sexlusten kommit tillbaka, får se vart det leder...
    Ja, vi får se Jag har i varje fall hunnit läsa en massa nedslående statistik och börjar undra om jag verkligen hade behövt ta p-piller under alla dessa år när det verkar nästan omöjligt att få till det?

Vet inte om jag ska sänka stämningen med mina rön, men först ska man pricka rätt dagar (ja, det finns knep), sedan ska ägget vara tillräckligt bra för att bli befruktat (nej, alla ägg duger inte), sedan ska det fastna i livmodern (vid min ålder fastnar bara 25% av äggen) och man har bara en chans i månaden. Om allt följer statistiken bör det alltså ta minst 4 månader att få till det, och det är säkert snabbt räknat.

Och jag vet som sagt inte när kroppen tänker vakna så att jag får ägglossning igen. Kan nog dröja några månader det med...

Men vi har roligt under tiden

Jag vet inte om någon av er håller med, men jag tycker att sexet får en annan dimension när man är oskyddad...
  • isop
    Idefixen skrev 2009-06-07 13:45:25 följande:
    Vi kanske skulle startat en tråd på FL och hålla ihop där?
    Ja, jag har visst svårt att slita mig härifrån, men det kanske är lika bra att bli medlem på familjeliv också
Svar på tråden Pingst 2009 del 4