Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 4

Nej, jag vet men ibland så hör man att de typ lovar regn en månad framåt

• Nalle Puh 40

Susanna och Fredrik skrev 2009-05-09 11:06:19 följande:

Dom har tagit mig...återkommer
    Gör gärna det...
  • Nalle Puh 40

Idag har jag haft min möhippa

Min syster sov hos mig i natt och de andra i tjejgänget dök upp vid 12 tiden (6 st för många var bortresta)

Först åt vi lunch hos mig, de hade med allt från kycklingsallad, bröd, smör till ost och vi hade det trevligt.

Efter maten fick jag ta på mig mammas gamla blommiga klänning, en morgonrock i spets, olika fotbolls strumpor, hjärtan på diadem, krona och slöja

Fick en skylt på ryggen med texten: SISTA CHANSEN IDAG. GRATIS KRAMAR GES UT

På brösten fick jag ett stort papper med ett papper över så jag inte såg vad det var på och där var det 6 kort på killar (en kändis, min sambom och några kompisar) och så skulle jag visa den för folk och de skulle gissa vem det var jag skulle gifta mig med så markerade de vem som fick mest utan att jag fick se korten. Vi gick ner till stan och in i lite affärer.
    Jätte kul eftersom jag INTE är blyg av mig det minsta

Sen gick vi in i en jätte mysig blommaffär som heter Ogräset och där fick vi fika och göra varsin blommgrupp med precis vad vi ville i, var så kul för jag ÄLSKAR blommor och gör en blommgrupp så fort jag ska någonstans så det var lyckat.

Promenerade sen hem igen och tog bilen till ett värdshus ca 3 mil hemifrån där vi åt middag, planka. Mums Hade det trevligt och satt och pratade länge men vid 20 tiden drog sig de flesta tillbaka eftersom alla utam jag, syrran och en kusin har småbarn.

Syrran körde hem mig och jag ringde till sambons bror och frågade vad de var någonstans och de var och bowlade (hade haft 5 kamp på ett skyttecenter innan) så vi åkte dit och bara kollade läget och han var lite på "sikadusen" (eller ganska mycket...) Hade en skylt på sig där det stod något i stil med:

Kramar 5 kr
    Kyssar 15 kr
    Annat... 1 000 000 kr
    Ungkarl, utgående vara...

Han hade fått massis med småpengar att köpa öl för och desutom var det ölbowling och han är rätt bra på det så det blev några gratis öl där oxå...

Nu har syrran åkt hem och de andra skulle nog till Hotellet sen så vi får väl se när han kommer hem...

Har haft en underbar dag med min goa vänner...

• Nalle Puh 40
    Neki skrev 2009-05-11 08:09:02 följande:
    Blev också hippad i helgen...! Först överraskad av mina väninnor som vid 8-tiden i lördags kom åkandes på lastbilsflak och tutade för fulla muggar för att hämta upp mig. Sen fick jag plocka ihop träningskläder, 3 finare utsyrslar och skor. Först åkte vi till en idrottsplats där jag fick utöva olika friidrottsgrenar (puh) och sedan fick jag åka till en studio och bli stylad och friserad och fotograferad. Sååå kul! På kvällen åt vi middag följt av tupperware-party a la sex-tema:) och sen slöt vi upp med mannens svensexa på en festlokal där ett lokalt band uppträdde. Under hela dagen blev jag fotograferad i många olika munderingar (kan tänka mig att det ska bli en kalender eller något) och sen fick jag intervjua lite folk om vad man ska göra för att få ett äktenskap att fungera osv. En helt fantastiskt genomförd möhippa, måste jag säga! Supernöjd!
    Lät som en mysig dag...
  • Nalle Puh 40

Nu är det nära
    Ska lämna in ringarna imorgon

• Nalle Puh 40

Ska ni ha strumpbandshållare? Hur gör man med toabesök då? Måste man knäppa upp allt? Kanske en dum fråga...

• Nalle Puh 40

Vet ej men ska ha det för denna dag vill jag vara snygg utifrån och in

• Nalle Puh 40

Tycker väl nästan att det räcker, kostar ju en del trots allt...
    (jag bjuder min tänra på allt och att hon får ett fint E Attling smycken men det är ju min syster och vi står väldigt nära varann...)

• Nalle Puh 40

Åh, nej *skickar en styrkekram*

Trodde inte vi heller skulle göra det då vi inte vill köpa men tillsist kom vi på att syrrans kompis hade en vinröd på sin bal så den fick hon låna

Svar på tråden Pingst 2009 del 4