CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
Usch, jag har frossat under Valborgshelgen då jag varit bortrest. Nåja. På't igen. Jag kör hårt från idag igen
Usch, jag har frossat under Valborgshelgen då jag varit bortrest. Nåja. På't igen. Jag kör hårt från idag igen
lönnsjö:
Jag har fuskat lite (men inte så farligt) med några Läkerol salmiak. Annars går det bra. Jag kör nästan bara med jordgubb + choklad/mint, och så grönsakssoppan på kvällen.
Jag åt lite korv (med hög kötthalt) igår, men annars har jag hållit mig på mattan. Går jag ner ett halvkilo om dagen är det ju inget att klaga på....
Det lär dock inte gå så snabbt i fortsättningen, men de första dagarna är inspirerande!
Det är 2,5 kg i veckan. Inte omöjligt. Å andra sidan är det nog bra om du börjar äta mat några dagar innan bröllopet, så att du vet att magen är igång som den ska.
12 kg är ju jättebra! Hur länge har du hållit på?
Jag vägde mig tre gånger imorse. Det diffade 0,6 kg på vägen mellan den högsta och lägsta vikten. Jag ska också köpa en ny våg!
Ett tips till er som vill äta "vanlig" mat ibland: käka lågkolhydratkost! Kött/fisk/fågel och grönsaker kan rekommenderas. Då bryter ni inte ketosen, vilket gör det lättare att komma igång med förbränningen igen.
Jag har gjort så, och gått ner 1,5 kg på bara fyra dagar....
Tomater kan man undvika, men många andra saker är bra. Jag kan rekommendera sallad, gurka och - framför allt - broccoli. Broccolin innehåller väldigt lite kolhydrater men mycket vitaminer och näring.
Ketosen är inte beroende av hur många kalorier du äter. Den styrs av hur mycket kolhydrater du stoppar i dig. Cambridge är en kombination av lågkolhydratkost och lågkalorikost.
Äter du mat får du i dig kalorier, men kan forsätta hålla dig i ketos. Du kan t ex äta bacon utan att ketonerna påverkas. Äter du däremot en smörgås eller frukt så går du ur ketos och måste börja om igen.
Själv kryddar jag grönsakssoppan med cayennepeppar. Det blir gott och starkt. Starka kryddor ökar dessutom förbränningen
hujjedamejj:
Jag brukar testa med ketosstickor på morgonen. Dricker man mycket under dagen (och det gör man ju när man håller på med Cambridge) så blir mätningar under dagen inte riktigt rättvisande. Testa imorgon bitti. Lovar nästan att du får en starkt lila färg på stickan