Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Juni 2009 nr 4

MissDoe skrev 2009-04-30 10:22:17 följande:
    Gör som jag.. är nästan 20 pers som inte osa:t och vi har sista dag idag (precis som ni), och jag tänker ge dom till 00:00 i natt, sen blir jag BRIDEZILLA! Näe, men ett litet massutskick på sms med texten "ses vi till midsommar...?" tänkte jag iaf få iväg. Kanske nåt för er? Ja, fast kanske med ert datum..
    Hahaha. DET hade ju varit roligt annars. 00.01 Riiing!
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-01 10:05:19 följande:
    Vi har sista osa idag, men vi kommer inte höra av oss till de som inte sagt ja eller nej.. Har man inte "vett" att höra av sig så räknar vi med att de inte kommer!
    Vi hade i går... Måste nog ringa och kolla om fler har hört av sig till våra föräldrar. Vi kommer definitivt att be någon att ringa och kolla, man kan ju ha glömt, hur oartigt det är må vara.
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-01 11:59:58 följande:
    Fast om man har glömt får man stå sitt kast tycker jag.. Jag har flera släktingar som aldrig brukar höra av sig vid inbjudningar och de är några av de som inte osat..
    Jo visst, så är det ju. Fast beror ju lite på vilka det är som inte har osa:t känner jag. Är det folk man känner väl och mer eller mindre VET ska komma, så känns det ju bra att kolla av det ändå. Är det folk man VET nästan aldrig kommer och aldrig svarar, så visst, då skulle jag också kunna tänka som du. Men nu handlar det ju om bröllop och då vill vi ha med så många som möjligt, oavsett om de har vett att osa eller inte. Då är det viktigare för oss att de kommer, än att de missat osa och då får de skylla sig själva. Men självklart gör man olika! Trist bara när folk inte osa:r i tid!
  • Flisa80

nni: Ja men jag hoppas det är så för oss också, vi vill verkligen ha alla där. Annars hade vi ju inte bjudit dem!

Vi väntar som sagt på de sista osa, men sen ska vi också köra igång med bordsplaceringen. Har förstått att det tar tid! Vi kommer nog bli ca 85, så man ska nog inte vänta för länge med att dra igång arbetet. Sen kan man ju inte vara säker förrän dagen innan mer eller mindre, men några större förändringar ska man väl förhoppningsvis inte behöva göra!

Sitter i övrigt och försöker bestämma vilka hotell vi ska bo på när vi reser till Bali. Svårare än svårt!

• Flisa80

Hej brudar!

Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2... Igår!

• Flisa80

Jo...

Jag hade bestämt att jag skulle ut till ett köpcentrum lite snabbt med min kollega/vän/tärna direkt efter jobbet i fredags för att titta på tyg till tärnklänningarna. Vi traskade runt lite och tittade på kläder när jag hör hur min vän hälsar på någon. Två av mina andra kompisar, varav en är mammaledig. Kul tänkte jag, de är också här, vad roligt. Pratade en stund, de frågade vad jag skulle göra i helgen och jag sa att mamma kommer om ett par timmar. Hon skulle hit och hjälpa mig sy klänningarna. Vänder mig om och ser en kompis till komma, hon vinkar lite och gestikulerar att hon ska in till sin man och säga hej, som jag jobbar i butiken som vi råkade stå utanför. Hon kommer ut och vi pratar lite, jag fattar fortfarande ingenting!! Sen säger vi att vi ska gå vidare, jag och min väninna och börjar gå. Hinner gå 5 meter och ser då en till kompis och min syster (som aldrig har träffats) inne på hemtex. Hinner verkligen tänka, "vad är oddsen för att alla är här samtidigt", innan poletten trillar ner med en stoooor duns och jag inser att jag är dummast av dumma!!!!

Blir utspökad lite lagom med rosa slöja och tiara och får till uppdrag att handla massa saker på en lista. Ljus, ram, tyg, inredningsmagasin osv... Enda förbehållet är att jag måste fråga om varan finns i brudvitt! Traskar runt där och har roligt, får halva priset på ramen eftersom jag har en sån tajt budget osv. Kul när folk "spelar med".

Sen skulle vi ha picknick ute men eftersom det vräkte ner hamnade vi hemma hos en kompis föräldrar på deras altan. Mysigt!

På med ögonbindel och in i bilen igen. Och vi åker. Oh åker. Och åker. Blev till slut som ett litet barn. Är vi framme snart? Är vi framme snart?

Började lägga ihop saker, fundera på vart vi kunde vara på väg, och när jag insåg att vi kört i typ 2 timmar!! med ögonbindel!! så kände jag plötligt igen svängarna, backarna, jag kände det i kroppen! Vi var på väg till min favoritplats på jorden, sommarstugan vid Vänern!!!

Väl där så sluter fler av mina vänner upp, de som bor i värmland och det visar sig att de har planerat in att vi ska renovera vår friggebod!! Ja och min blivande har "drömt" om det ett år nu, men har insett att vi varken har tid eller råd i vår. Och så helt plötligt är allt förberett! Vi var många som kunde måla och greja och det blev SÅÅÅ fint!! Sakerna jag handlade tidigare under dagen skulle så klart vara till stugan. Fick sedan på kvällen en massa gåvor av alla, allt som passade in till vår nyrenoverade lilla stuga.

Jag tycker att det var fantastiskt att det tänkt ut detta! Dels att jag älskar platsen och längtat dit hela våren, dels att de verkligen tänkt efter vad som skulle glädja mig. jag är såå tacksam.

Vi grillade god mat, drack vin ooch pratade hela natten. Alla utom en med en liten bebis sov över och vi kunde fortsätta mysa även under lördagen!

Jag kan inte säga det nog.
    Jag är SÅ tacksam!

• Flisa80

Ja, det kändes faktiskt fantastiskt! Hade aldrig kunnat räkna ut det! Har alltid tänkt att det verkar så mysigt med en möhippa som varar över natten, men har aldrig sagt det till någon. Så nu när jag fick det, så känns det verkligen som om de har läst mina tankar.

Och tänk varje gång jag kliver in i min fina lilla stuga!! Kommer ju aldrig att glömma dessa dagar!

• Flisa80

Ja jag håller med er alla om att det är bra goa´ vänner jag har, som verkligen hade tänkt till.

Är övertygad om att era kommer att bli lika bra, fast genomtänkta så de passar just er. Skulle vilja ha en till, så kul var det!!

• Flisa80
    nni skrev 2009-05-13 14:47:27 följande:
    Tack för ni lyssnar ännu en gång, trots forum e till för att prata av sig e det inte alla som lyssnar ju...!
    Klart att vi lyssnar!! Jättetråkigt att detta dyker upp nu, när allt är så snart! Ni får helt enkelt försöka acceptera att mamman väljer sitt eget "öde". Ni har judit henne och hon väljer själv om hon, för sin sons skull, kan komma trots att det finns folk där hon inte vill träffa. Jag hoppas verkligen hon kommer, för er skull!

Kramar Om!!
Svar på tråden Juni 2009 nr 4