Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Juni 2009 nr 4

MissDoe skrev 2009-05-24 09:36:47 följande:
    Borsplaceringen är ääääääntligen klar! Alla 78 platser är fyllda så nu är det "bara" att färdigställa presentationerna av alla gäster..
    Är grön av avund.... Så skönt det måste vara!! Det blir dagens projekt att fortsätta med!!
  • Flisa80

Men jag håller med, 19 DAGAR! Vad hände??? Hur kunde det ha gått så fort??!!

Är relativt stressad, men tror nog ändå att vi kommer att hinna med det vi har tänkt oss.

Lite mindre roligt var att vi igår upptäckte att en god vän till oss var besviken över att hon inte sjöng mer än vad hon gör på bröllopet, för hon jämförde med en annan vän som sjunger lika mycket men som dessutom spelar på ett par låtar... Vi hade inte riktigt tänkt på det, det var totalt omedvetet, att det blev "orättvist" och känner oss nu lite skamsna och ska försöka fixa till det bäst vi kan. Lite problematiskt blir det dock om vi behöver ändra vigselprogrammen för vi är redan igång. Men vi får väl vara smickrade att de slåss om att få delta! Alltid något!

• Flisa80

Är det någon av er som har skickat efter festprogrammen från nån hemsida på nätet? Alltså att man gör dem själv, men att man via nätet får dem utskrivna och häftade??? Eller måste man göra sånt via en butik?

• Flisa80

Finns det riktiga brudtrosor??????

• Flisa80

He he he...ja man vet aldrig!

Själv är jag inne på mitt tredje par trosor inför bröllopet. Två par har jag redan testat och insett att jag inte vill gå i dem en hel dag. De måste ju sitta där se ska, men nu gör jag ett sista försök att hitta ett par lite finare men som ändå ska sitta på plats. Funkar det inte denna gång, så tar jag ett par jag har hemma som jag vet är sköna.

• Flisa80
    MulleNuh skrev 2009-05-28 06:10:28 följande:
    Jag kommer nog ha skönt på mig också... Karln har sett mig i det mesta man kan och jag är faktiskt inte sååå brydd om mina underkläder på bröllopet... Det är som cheesburgarna på Mc Donalds! Ingen Big Deal!
    Hi hi hi hi....
  • Flisa80
    zeddy skrev 2009-05-28 16:42:50 följande:
    Men gud! Det har jag inte ens tänkt på att man kanske ska prova trosorna en dag innan!!!! Shit, jag får ta på mig dom imorgon! Tack för tipset!!
    Jag köpte först ett par som jag tyckte var snygga, men tänkte att jag för säkerhets skull ville prova dem så de satt skönt, men insåg snabbt att detta var trosor att slinka i på natten sen, inte ha hela dagen. Så nu provar jag mig igenom djungeln... Varsågod!
  • Flisa80
    xmarsan skrev 2009-05-29 11:51:41 följande:
    Vi har gjort en "gästbox" - vi fick en tygklädd låda, i en av våra färger, från Bookbinders Design i present och den har vi valt att stansa in våra namn och vårt datum i med silverfärg. Blev så fin! Och till den har jag skaffat papper i samma modell som inbjudningar/vigselprogram/festprogram som jag skurit i kort format. Sedan har jag köpt lite fina pennor, ett penställ och en korthållare till "instruktionerna". Sedan tänkte vi ta de små korten och sätta in blandat med våra foton från bröllopet i vår fotobok.
    DET var en bra idé, men jag har redan köpt en gästbok som jag ska ha... Annars gillade jag din idé, fantastiskt bra!!!!!
  • Flisa80
    zeddy skrev 2009-05-29 16:24:29 följande:
    Idag har jag haft på mig mina bröllopstrosor hela dagen. Det har faktiskt gått väldigt bra! Jag känner knappt av att jag har dom på mig Så det blir nog de här trosorna! Sedan ska jag ha strumbebandshållare (heter det så?) och sånna stay ups till. Jag har sko med öppen tå, men jag har provat och tycker inte att det syns allt för mycket. Det är ingen jätteöppning där vid tårna.. Dessutom tror jag att jag får mer skoskav om jag inte har det!
    Ett tips till dig, om du inte redan har tänkt på det, är att tvätta trosorna för hand. Jag körde mina ihop med den andra vit-tvätten, och då såg jag till att det endast var helt vit tvätt, men de blev med en gång lite tristare ändå...
  • Flisa80

Vad roligt att ni var så många som blev hippade idåg!!! Kul att se att ni alla är så nöjda, ni hade ju ett fantastiskt väder!!!!

Vi är äntligen klara med både bordsplaceringen och personbeskrivningarna. Min syster har då kunnat göra klart festhäftet idag och ska trycka det imorgon. Ska bli så otroligt spännande att få se hur det ser ut, men allt är hemligt fram till festen. Är jättenyfiken!

Svar på tråden Juni 2009 nr 4