Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Juni 2009 nr 4

Oj oj oj oj oj.

Fattar inte hur denna vecka kan vara slut snart....
    Har haft så extremt mycket i jobbet nu så jag snart inte vet vilken dag det är. Det är inget bra när det blir så mycket på en gång. Dessutom var det en elev (inte min dock) som idag har försökt att ta sitt liv. Jättejobbigt! Lägger verkligen sordin på allt annat. Imorgon har jag mitt sista utvecklingssamtal och kan sedan pusta ut och bara (nästan, lite mer måste man väl jobba dock...) fokusera på planeringen.

Efter jobbet imorgon ska vi åka hem till Karlstad och proväta menyn, träffa serveringspersonalen och sedan träffa vigselförättaren. Fullt upp på fredagem-kväll med andra ord.

Tänk att det bara var en månad kvar igår... Hur gick det till? Det var ju nyss ett år kvar??!!

• Flisa80

Jag ska inte ha någon väska för min tärna propsar på att hon ska bära rutn på allt jag kan tänkas behöva! Så då kan hon väl få det då. (Fast jag skulle också vilja ha en sån fin väska!! )

• Flisa80

Hej brudar.

Guess what?!
    Jag blev tagen igår, igen!
    Nu var det alla mina kollegor som tydligenh ade planerat möhippa i 2 månader, jag hade verkligen inte fattat något alls. Trodde inte för fem ören att jag skulla bli hippad av dem.

Det blev den lite mer klassiska varianten men skumpa i solskenet, underbar lunch utomhus i stadsparken, uppsminkar och friserad lagom till ett sexparty (eller var det heter). Det var premiär för mig så det var lite lagom genant. Det var jag och mina tjejkollegor samt en av killarna (han är som en av tjejerna). Jag fick 300 kr att handla för till bröllopsnatten och var tvungen att motivera varför. Sen ramlade det in lika mycket folk till från jobbet som hade med sig massa god mat. Vi var då hemma hon min bästa vän/kollega. Mitt uppdrag under kvällen var att i detalj redogöra för min och min blivande klädsel med alla, en och en, under kvällen. Herregud. Sen drog vi vidare till Harrys där jag fick fler uppdrag såsom att fotografera olika typer av män.

Jösses, jag sa ju att jag ville ha en hippa till eftersom det var så roligt, men jag trodde ju inte att jag faktiskt skulle få det!!

Hur går det för er då? Ingen mer som har blivit hippad i helgen??

• Flisa80
    xmarsan skrev 2009-05-17 14:50:54 följande:
    Ingen hippa - men en skenhippa i fredags. Det kom ett kuvert till jobbet med info om att jag skulle byta om till kläderna i påsen (mina egna festkläder) och sminka mig samt stå redo utanför kontoret kl 17.00. Kunde ju inte jobba efter det! Satt på helspänn! Sen när jag kom upp stod två av mina bästa vänner där uppiffade och fina. Sedan gick vi iväg och åt en supertrevlig middag på Le Rouge och bara satt och pratade och mös hela kvällen! Så underbart.Men jag får vänta på den riktiga hippan!
    Åh så trevligt!!!! Bara att ge sig till tåls med andra ord...
  • Flisa80
    nni skrev 2009-05-22 21:30:13 följande:
    [citat]
    lojnis 79; Så kul det låter! Jag längat efter min. Men jag e dålig på att bli överraskad. Lägger alltid näsan i blöt, men nu vill jag bli det!

Precis så kände jag med, just därför var det så extremt roligt att ja inte fattade något, någon gång! Det här VILL man ju faktiskt inte veta innan.
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-22 21:31:36 följande:
    Min tärna sa när hon blev tillfrågad om hon ville vara tärna att hon redan börjat fundera på möhippa.. Men nu börjar det dra ihop sig och hon är uppbokad denna helgen och nästa och jag är bokad 6/6 eller egentligen kan jag hoppa över det jag ska göra den 6/6, men blir det möhippa då kan inte mina systrar vara med och då blir jag rätt besviken..
    Om det är något jag har lärt mig efter mina hippor, så är det att man inte kan lita på någon i bröllopstider!!!!! Mina kollegor har gått och småljugit i 2 månader, syster har varit inblandad i båda med en massa olika lögner om att hon ska vara där, eller följa med dit osv... Jag tror du kan vara lugn, det mesta av vad din tärna och dina systrar säger är säker en vit en, för att du inte ska fatta. Och när du sen fattar, när det är dags, så är det SÅ värt det!
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-23 09:38:39 följande:
    Fast jag VET att mina systrar inte kan den 6/6 då min svåger fyller 40 och ska ha stor fest..
    Jaja, då blir det väl en annan helg då.
  • Flisa80
    MulleNuh skrev 2009-05-23 18:35:52 följande:
    Hon lura mig för att jag var så jäkla bombsäker på att det var just idag!!!haha så jag kan förstå henne till viss del..
    Lite roligt...fast ändå inte. Men det blir väl till att lista ut en annan helg som det kommer på då.

Idag har jag sytt på syrrans tärnklänning i 8 timmar, så jag känner mig lite mör. Men bra blir det! Tur jag har mamma dock som hjälper till. Har dessutom provat ut min egen klänning för sista gången, skönt att det är klart nu!
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-23 21:55:50 följande:
    Finns inte så många helger kvar nu..
    Håller tummarna för att det blir en. Kanske en torsdag?? Eller så är hela 40-års festen lurendrejeri....
  • Flisa80
    älskarlivet skrev 2009-05-23 23:33:13 följande:
    Det blir förhoppningsvis nästa helg, för mitt i veckan lär det inte bli, och 40-årsfesten är verkligen inte bluff, det vet jag..
    Det hoppas vi på!! Kan inte komma på fler pepp nu, för alla tycks falera...
Svar på tråden Juni 2009 nr 4