Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Juni 2009 nr 4

ja Man lär ju böla extra mycket när man vet att det är en själv som står där 2 veckor senare..

xmarsan skrev 2009-05-25 21:02:44 följande:
    Knske ett tillfället att få lite sista minuten inspiration alltså
  • MulleNuh

Jag ska ha liknande som den bilden i galleriet... Ska dock ha lite mer "snelugg" åt sidan..

nni skrev 2009-05-26 12:02:40 följande:
    Ja, jag tror vi väntar tills vi anländer till festlokalen vi med!Hur ska ni ha det, slöja eller inte slöja?Jag vill ha halvutsläppt hår. Lockar.Om jag ska ha slöja ska det va mer utsläppt o med pärlor under, tar av slöjan under vigseln. Men har hittat en snygg frisyr med rosor i håret. Och det räcker nog med både vit klänning, handskar o tiara. Gillar både blommor i håret tanken på ett sommarbröllop (förhoppningsvis utomhus vigsel) men slöja e också vackert.Hur ska ni göra??
  • MulleNuh

Jag har en tid bokad hos en nageltjej. Har bara tänkt att göra lite manikyr och lackning.. Men jag skiter nog i det. Har u köpt en massa grejer som stärker så jag får ut friska naglar. Så gör jag själv..

älskarlivet skrev 2009-05-26 21:42:35 följande:
    Ska ni göra något speciellt med era naglar?Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!
  • MulleNuh

Va fint det låter!!

Jag ringde nyss min frisör och bokade om min tid.. Jag hade först tid kl 12, men känner att jag kommer bli stressad då. Så vi kör kl 10 ist. Lika bra.. Får ha MYYCKET spray i!

xmarsan skrev 2009-05-27 11:19:51 följande:
    Jag ska ha en uppsatt frisyr med knut bak med lite löst bakåtdraget... lite Marilyn Monroe, prinsessan Madeleine på Nobelfesten för två år sedan. Kommer ha slöja under vigseln och tar av den efter minglet och innan middagen. Var och gjorde provuppsättning igår - inte färdig uppsättning eftersom det aldrig blir likadant gång från gång men vi var i alla fall överens om upplägget. Kommer att bli toppen!!! Jag är så spänd av förväntan nu!
  • MulleNuh

Nää vi har inte gjort en test. Jag åkte in bara och visade mitt löshår och det jag ska ha i skallen som tiaran tex.
    Jag har sagt på ett ungefär vad jag vill ha. Så det blir nog bra..

nni skrev 2009-05-27 11:24:36 följande:
    Snyggt det låter med Marilyn Monroe stuk. Jag har inte bokat tid för provuppsättning. Har alla ni gjort det? Jag litar på min frisör som jag haft ett antal år, även det inte blir exakt som bilden man har med sig blir det nog supersnyggt. Men det kanske e bra med provuppsättning i alla fall?!
  • MulleNuh

Kan du inte ringa dom? Se till att ha en tid bokad ca 2 veckor innan??

Ikväll ska jag lämna in våra förlovningsringar.. Buuhuuu va tomt det kommer kännas.. Ja ja det är ju bara 2 veckor utan..

nni skrev 2009-05-27 11:29:26 följande:
    Okej, jag tror också det blir bra... Vad tror ni? När ska man åka in o sy in klänningen innan man hämtar hem den. De sa en månad innan, vilket e idag. Jag vill vänta lite för att gå ner några kilo till. Har mailat 2 ggr o frågat om det e ok. De har inte svarat. Så jag antar att det e ok att vänta 1-2 v längre...
  • MulleNuh
    Ja precis!!

Fy nu blev jag bröllopsnervös.. Ibland sköljer den där pirrkänslan över en helt oväntat....
    nni skrev 2009-05-27 11:32:40 följande:
    Ja jag får ringa, lika bra. Men de har svarat via mail innan.Jag vet hur det e, vi har lämnat våra för ca en v sen, o har burit dom i nästan 5 år. Det känns tomt...men den som väntar på ngt...
  • MulleNuh

Var in på guldfynd, men dom skulle inte hinna klart till den 13 juni!
    Det tar 1 vecka att få dom upputsade och sen MINST 1 vecka till för hans gravyr!

Så vänta inte FÖR länge!

xmarsan skrev 2009-05-27 11:59:37 följande:
    Vi lämnar in våra på fredag! Vill ha de kvar så länge som möjligt innan vi var tvungna att vara utan!
  • MulleNuh

Jo men går man till en privat smed direkt går det nog snabbt. Dom kan ju göra när man väntar. Men går man till en kedja som tex guldfynd så är det ju en massa leveranser som tar tid.

Lämnade iaf in dom på Smycka. Skulle ta 1 vecka.

• MulleNuh

Hmm han/hon sköter det mesta av pratet...
    Det enda vi tog upp var egentligen detta med att gå in med sin pappa... Och det hade vi en liten diskussion om!

Twixiee skrev 2009-05-27 18:39:10 följande:
    Imorgon ska vi träffa prästen för första gången, och det står helt stilla i huvudet på mig nu om vad som är viktigt att fråga/prata om. Vad tycker ni man ska ta upp, som är viktigt?
Svar på tråden Juni 2009 nr 4