Telis ? vilken söt historia om svärmor. Jag hade också lite sådär ?bakgrundsillamående? de första veckorna, men det hölls bäst i schack genom att jag såg till att aldrig bli hungrig. Tandläkaren får ursäkta, men är man gravid är det OK att småäta, tycker jag.
Page ? usch, så länge ni dragits med cancer i familjen. Hoppas att det snart ger med sig.
Kängu ? hoppas att medicinen snabbt gör nytta, så att du slipper illamåendet.
Koko ? men kan du inte lägga upp byxorna?
Snaily ? åh, älgkalv!
Lappis ? klart att man måste läsa även de äckliga inläggen, fast jag beklagar verkligen att det är din mens det handlar om.
Själv känner jag mig rätt sänkt idag ? vi var på neo för kontroll och det visade sig att Piff stått helt stilla i vikt de 3 senaste veckorna och Puff har gått ner 25 g. 25 g är ju inte mycket, men tendensen är ju åt helt fel håll. Ändå tycker vi att han har ätit någorlunda den senaste tiden, men det räcker tydligen inte alls ändå. Om två veckor ska vi tillbaka för ny kontroll, men det mesta tyder på att det blir sonder igen. Så jäääääävla trist och surt! Ska man nu behöva ha ?sjuka? barn igen?!? Usch, fy och gnäll.
Ovanpå ovan nämnda elände ringer dessutom min kompis, som blev gravid på fjärde ivf-försöket för några veckor sedan, och berättar att hon fått missfall. Det var i v. 8+någonting och de hade gjort VUL några dagar tidigare och sett ett pickande hjärta, så de trodde ju att saken i princip var biff. Visst, man vet ju att det fortfarande finns en liten risk för MF, men den är ju så liten att man inte tror att det ska hända i ens eget fall. Bläh; jag lider verkligen med dem.