• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Hm, säg till om du behöver hjälp i processen! Frejis mejlar CvL: Hej, nu är det så att Lappis vill göra FET om en månad. CvL`s reaktion:

Skämt å sido, så förstår jag att det känns jobbigt fast det kan ju vara bra att bara få det gjort. Ska inte säga att du inte ska tänka så mycket på det för att det är så lätt att komma med goda (och därmed lite dumma) råd. En extra kram till dig i stället!

• Frejis

MSW - duktigt av dig att börja jogga
    Mm, maken sade nyss att jag kanske var sugen på socker. Sure, jag vet vad jag vill ha och det är sprit

• Lapinette

Frejis - skit med spriten ... eller ska jag skriva hit med spriten! Ja, att släppa hjärnan någon annastans och bara flyta med önskar jag att jag kunde. Skiten som hände i vintras hänger som en jäkla tung ryggsäck på min rygg. Kan liksom inte glömma den känslan och hur pissigt jag mådde.

• Frejis

Skulle det kanske vara till hjälp om du fick prata om det med en psykolog?

• nennesjuttioåtta

nej men gud vilken dålig timing.

Lapinettisen, jag kramas med dig!!!!

• Fru E

Koko-jag såg med programmet igår om riskförlossningar tycker konstigt nog om att titta på de programmen och imponeras över hur mycket man kan göra idag för att rädda de små. Även hur starka föräldrarna är som tar sig igenom allting!

• Lapinette

Gillar att kramas!! *myser* men jag mår faktiskt inte dåligt alls! Är bara rädd för att hoppa igen utan fallskärm och hamna i det förbannade träsket som segar och drar i flera månader.

• Fru E

Frejis-jag kan dricka lite sprit åt dig fördelen (om det nu är en fördel ) med att inte vara på smällen

Svar på tråden Livets stora och små frågor