• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

Trött idag, Victor vaknar så tidigt nu när det är ljust ut, 05.40, gäääääsp
    ja ja.... han sover bättre på nätterna iaf, vaknar mestadels bara en gång nu vid 1-2 tiden
    Sen somnar han helt själv och kissar som fan i pottan, så man får vara nöjd!

• kängu

Cissi, är det för att det kan sätta igång förlossningen som BM inte tyckte att han skulle komma i dig?? Förstår att du tyckte det var aningens pinsamt....
    Skönt att du ska "sluta" jobba nu!

• Fru E

Tog mod till mig och har terroriserat samma gyn som Snaily skickade mail till för ett tag sen får se om jag blir idiotförklarad eller inte

Frullan-du är för rolig lyfter verkligen min dag!

Cissi-visst finns det en "orsak" till att man inte "bör" ha sex de sista veckorna eller har jag bara inbillat mig det(infektionsrisk el liknande??) ??

• Fru E

Lovar att hålla truten om mina skumma spottings så ni inte tröttnar på mig

• FruCicci

Spermierna har prostanglin i sig, och det är samma sak som de ger intravenöst om man vill få igång en förlossning (färdknäppen är ju ett kännt namn), sen när man har sex så retar snoppen livmodertappen med så klart....

• FruCicci

Infektionsrisk är det nog inte någon fara med EA, det skulle väl vara om slemproppen gått och man öppnat sig i så fall... men vanligtvis så händer inte det förrän just i samband med förlossnignen.... (om man inte heter Cicci då )

• kängu

Aha då hänger jag med Cicci!

EA, bra att du mailat gyn! Klart du inte kommer bli idiotförklarad!

• fru AM

Koko: vad är det som är på tapeten då? Undrar fru Google ...

• Fru E

Kängu-*fniss* ja vi får se, är inte min vanliga gyn eftersom de inte verkar ha mailadresser (inte på hemsidan iaf) men övriga här i tråden har ju berömt honom så hoppas på lite bra svar

Cicci-ahh hade för mig att det var något sådant

• _koko_

EA - Nejje, håll inte truten, det är ju spännande att följa ju!

Cicci - Hahaha, ja, man kan ju undra vad hon såg där nere...
    Conny kommer inte följa med på söndag, han är kvar hos farfar där han sover eftersom vi ska på fest på lördag.

AM - Det är musikrelaterat och går inte att googla på eftersom jag måste ha den idag och de således måste ha den i lager och därför måste ringa butikerna. Och butikerna har jag rätt bra koll på vid det här laget. Men tack ändå!!

Nu lunch!

Svar på tråden Livets stora och små frågor