• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Muggles-jag är här med men varvar med att baka muffins till bröllopet

• tågjäntan

Jo, en fråga till alla experter här i tråden; I dag var jag till Glitter i Gbg för att köpa hårspännen, sådana där vanliga som man "klämmer" eller vad man ska säga. De både hade och inte hade det jag ville ha. jag ville ha silvriga och köpte den normala storleken (om det finns någon sådan) men jag hade även velat ha storleken mindre, eller ännu mindre . Är det någon som vet var man kan få tag på sådana, just silvriga?
    Trevlig helg alla!

• viktualia

pling

här trodde jag att jag kunde lita på kollegorna... men attans knas... det blev ingen after work utan istället lyckades jag få maken att komma till min jobbstad. så nu har vi utemöbler shoppade på IKEA.

och pöklistan.... ni är ju FÖR roliga... det visar sig om jag kan skriva upp mig där eller inte... gaaaaaaaaaaaaaaa

För även om maken har fokus klart för sig så har jag INTE det.. men som sagt.. jag antar att jag "borde" hoppa.... och ni är ju de första som kommer att veta svaret på den frågan...

• snaily

Vad är det här, pöklista?? Jag vill nog också va med!?

Begravningen idag gick väldigt bra, fint på alla sätt och vis. Det började kl 13 med kyrka och jordfästning och sen minnesstund och sen var det släktkalas efter det... pust! Hemma i stugan först nu!

Nu ska jag läsa ikapp, ända från sidan 101!! (Får se hur långt jag hinner innan nån snokig familjemedlem behöver datorn.)

• Tinga

Hej tjejer!

Idag har vi ägnat oss åt att köpa hus! Vi kollade på det i helgen som gick, sen en gång till i onsdags, bjöd igår förmiddag och idag på eftermiddagen skrev vi kontrakt. Shit, vad det går fort att göra av med några miljoner, bara sådär!

Det är inte drömhuset vi köpt, men priset är ok, huset är ok och läget är ok, så då får man vara nöjd i den här sta'n. Det finns en del saker vi ska ändra på, men huset är byggt 1998, så det är hyfsat fräscht. Tomten är liten, men det gillar vi, för det är främst en uteplats vi vill ha. Om någon är nyfiken på hur det ser ut får ni inboxa mig er mailadress, så kan jag skicka lite bilder, för nu är det borttaget ifrån Hemnet.

EA - även om svaret inte var så uttömmande som du önskade var det ju ändå grymt att du fick svar på en kvart! Visst önskar man alltid patentlösningar, men det är ju så sällan det finns i bebisfabriken.

Sweet - intressant att läsa om 3-cells- respektive blastocystteorierna. Måste vara jättespännande att jobba med sådant!

Hoppas att ni får en riktigt trevlig brunch i Stockholm på söndag! Blir inte fullt så avundsjuk som jag brukar, eftersom vi ska ha träff i Göteborg nästa helg, men tänk så kul det hade varit om vi kunde haft "stormöte" med alla trådisar närvarande samtidigt.

• Tinga

Vickan - kom igen nu; skriv upp dig på pöklistan! Det är väl egentligen jättebra att du inte alls har fokus på bebisfabriken, för det brukar ju vara då man mår som allra bäst.

• Tinga

Lappis - heja dig som vågade språnget och skrev till CvL!

• Tinga

Snaily - vad skönt att det gick bra allting idag. Kram!

• viktualia

tågjäntan - sånt kan finnas på Ica, Åhléns, H&M..... inget givet tips.. men lycka till!

Snaily - jag pratade med kollegan på ön idag.... lät som det var bättre väder där....

... och kollegorna i min regniga jobbstad bangade after work.... så nu är jag ännu mer sugen på en date på Donners imorgon.. måste bara kapa ett flygplan eller så... fniss

• viktualia

Tinga - grattis till huset!!

Och STORMÖTE lät fullständigt ljuvligt! SHITTANS vilket kackel det skulle bli.... *fnissar*

Svar på tråden Livets stora och små frågor