• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Hej AM: hade gärna velat träffa Hektor! Har liiite bebisabstinens

Hade en grymt skön helg. Och ändå var vi barnvakt åt en tjej i samma ålder som Moa från lör eftm till sönd förmiddag. Gick hur bra som helst. Hade trott att det skulle vara mkt stressigare och mer jobb men det var hur lugnt som helst. Båda barnen sov hela natten som små ljus och vaknade runt 7 (sovmorgon!). Så nu har vi övat på att vara 2-barnsföräldrar och jag blev inte så avskräckt som jag skulle ha trott (ok, helt annorlunda om ena barnet är bebis men ändå...).

Och så fick jag äntligen fixat men en del av mina projekt som legat på is. Bla att skriva upp allt som vi lagt på lägenheten som blir kvar vid en ev försäljning. Piggelins M2B gav mig tipset att skriva upp detta för man kan dra av det på skatten på ngt sätt. Jag summerade till 25 000! (Duschvägg, fönsterbrädor, köksutrustning som karusell mm, ...) Det här har jag tänkt de senaste 2 åren att jag ska ta tag i och igår blev det äntligen gjort - då har man så himla gott samvete!

Och så var vi och kollade på Barnens Zoo igår i Slottskogen. Men Moa tyckte nog att kullen med stenar mitt i djurhagen och de andra barnen var roligast Och kanske kaninerna då...

• nennesjuttioåtta

god morgon

Tinga
    Förstår om du lackar ur då och då på matsituationen. Hjälper din man till med matningen när han är hemma? Vad tycker och känner han?

Vickan
    Mugglan skrev väldigt klokt, avvakta över sommaren!! Klockan kommer kanske inte ticka högre men då får ni tid på er att prataprataprata med varandra. Bra att du och maken pratar om det!!! KRAM!!!

ego
    wohooo vilken effektiv helg! Vi har (mest maken) målat taket och tapetserat i hallen! Det blev schwajnigt snyggt! Jag har slutat (tillfälligt??) svettas om nätterna och det molar i magen så här bakas det ägg hoppas jag! I morgon ska det lämnas blodprov och på torsdag är det VUL!

• Lapinette

nenne - spännande med äggproduktionen och härligt att du slutat svettas! Håller tummarna för superfina ägg på torsdag.

Instämmer med att det som mugglan skrev till dig Vickan var verkligen förnuftigt. Unna dig ett break och njut av livet innan du kastar dig in i cirkusen igen. Själv känner jag samma sak men ska ändå testa så jag kastar lite grus i glashuset.

Sweet - jobbigt med pms-humör utan anledning. Hoppas det går över. Själv kände jag aldrig av någonting när jag åt piller. Mådde superbra!

• Fru E

Skickar en STOR kram till vår allas Vickan!!!!!!
    Även om maken din är sugen på barn nu så kanske ni ska sätta er ner och prata om hur du mår och försöka att ha en "plan".

Skriver mer efter möte

• Fru E

Sweet-jag mådde jättebra när jag åt mina minipiller, inga humörsvängningar alls även om sexlusten inte var så stor......spottings är en stor jädra plåga som inte borde finnas är evigt trött på dem

• nennesjuttioåtta

Sweetie
    åååh vad jobbigt! Jag mådde bra av mina p-piller också, trodde jag iaf, jag hade ju bautaproblem med svamp och vestibulit men trodde inte att pillren hade med det att göra. Dock inget pms-humör (kanske bättre att fråga P om det ) så hoppas att du kan byta sort eller hitta ett annat prev.medel. Spiral, kanske? Låter väldigt vuxet med spiral.

Hej lappisen!
    Härligt att du bokat med CvL! KRAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!

• Lapinette

nenne - jag det är bokat men det går ju alltid att boka av ! Känner mig totalt urladdad för ett nytt försök dvs jag lever inte alls som min tidigare akup sa åt mig. Här är det sena nätter, alkohol och osunt leverne.

• Tinga

Lappis - fast om det är sena nätter, alkohol och osunt leverne som får dig att må bättre än akuns råd är det kanske trots allt bättre att följa sin egen vilja?

Tack för matsympatier!

Nenne - maken brukar ge killarna deras middag när han kommer hem och så ger vi kvällsmålet gemensamt, så han tar så stort ansvar han kan. På helgerna hjälps vi åt helt. Det gör absolut ingen som helst skillnad vem som matar Piff & Puff; varken om det är jag, maken, mormor, farmor eller moster, som är de som oftast matar. Möjligtvis att det funkar lite bättre när jag eller maken matar, eftersom vi kan lite "knep" som ibland gör att det går lite mindre dåligt (bra går det väldigt sällan just nu). Maken blir precis lika frustrerad, förtvivlad, arg och ledsen som jag när matningarna misslyckas, så både han och jag har nog ganska för situationen normala reaktioner.

Sweet - trist med en deppdag när man egentligen "borde" må bra. Piller kan ju ställa till med en del bekymmer, så hade jag varit du hade jag avvaktat någon månad, men sen bett att få prova en annan sort om problemen kvarstår.

Muggles - får väl hoppas att våra händer är de rätta då! Apropå att vara imponerad, så är jag imponerad av ditt lugn i barnverkstaden den här gången. Jag var ju smygläsare i början, så jag vet att du var helt annorlunda då än nu, iallafall utåt. Måste vara jätteskönt att ha en så avslappnad inställning och kunna fortsätta njuta av livet oavsett plus eller minus.

• MSW

Hej alla!

*kramar till alla som vill och behöver*

Har varit och hämtat ut cerazette nu, så får vi se vad jag tycker om dom! Har i vilket fall som helst bara tänkt att äta dom fram till operationen, sen får det bli något utan hormoner! Säkra perioder eller något, men fram tills dess vill jag ha det så säkert det bara går! För nu måste det bli av!

Jaja, hinner inte mer nu, tittar in senare!

• Tinga

AM - jo, hela första levnadsåret känns det ju som att fokus ligger på tillväxt och när den då är pytteliten blir man lätt orolig. Sen är det ju inte bara oro som är problemet, utan hela matsituatione blir ju tråkig. När vi var på BVC första gången låg de på ungefär minus en standardavvikelse i både längd och vikt, men nu senast var längden drygt minus en och en halv medan Piff ligger på minus tre i vikt och Puff på ungefär minus tre och en halv, så det är ju uppenbart att de inte ökar i vikt som de ska. Det ska jag verkligen trycka på när vi träffar experterna imorgon. Dessutom ska vi träffa deras läkare på neo om ett par veckor, så då blir det också tillfälle att ta upp problemet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor