• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Hej tjejer,
    lite att läsa ikapp sen i torsdags

Vickan - en superduperkram Låter som bra råd att ta paus över sommaren & fokusera på annat, det förtjänar du!

Tinga - kram till dig med, fasen vad kämpigt ni har det. Men SKÖNT att ni har tiden imorgon. Håller tummarna att det gör nytta/kommer fram lite nytt då!

Telis - vet inte om de är kända för sina köttbullar på Hos Pelle, däremot pratade mannen om att han hört talas om att deras fisk- & skaldjurssoppa skulle vara kanon. Själv åt jag gravad lax med dillstuvad potatis - mmm! Men det fanns nog köttbullar på menyn med, om jag funderar på saken! Kanske ska testa dem nästa gång!

Vickan igen - vilket GRSÄLIGT inrett hus "Sovrum nummer 2" tog priset, tycker jag!

Minns inte om jag länkat till detta tjusiga hus förut?! Uppenbarligen svårt att sälja, hörde ngt om att det legat ute till försäljning i minst ett år... Förstår inte varför...
    www.maklarhuset.se/ViewCompactObjekt.aspx&referrer=hemnet

Muggles, jag såg också programmet om att vara singel/skaffa barn senare i livet igår. Hög igenkänningsfaktor
    Fast de var ju "rena ungdomen" - tjej-gänget var ju typ 28 år
    Det som jag inte hade förstått/tänkt på innan var detta att ivf med äggdonation har bättre statistik att lyckas än vanlig ivf.
    Detta med att ju äldre man blir, desto svårare är det att få en ivf att funka, men detta gäller alltså inte äggdonation. Fast när han docenten från Sophiahemmet förklarade varför, så var det ju ganska logiskt att statistiken ser bättre ut där, eftersom äggen då är "yngre" & att en "gammal livmoder" tydligen inte spelar ngn roll.

• MSW
    MSW skrev 2009-05-11 11:05:09 följande:
    I det här hushållet hade vi en lagom tråkig diskussion om vår boende situation.. Vi har datorn inne i A's rum, vilket (antar att det beror på datorn iaf) resulterar i att han bor i det dammigaste rummet i hela lägenheten.Vilket inte känns särskilt osv
    Totalt OT och EGO!

Ea: Borde ni då inte kunna få hjälp? Eller det gäller att avvakta efter pergo(?) försöken? Eller vad säger gyn?
  • Lapinette

Piggelin - så är det ... att livmodern blir äldre spelar ingen roll utan det är kvalitén/åldern på äggen som räknas. Det är därför jag egentligen inte borde känna någon panik just nu för mina ägg i frysen blir inte äldre. Dock kan man ju undra hur kvalitén är eftersom jag inte har lyckats på 4 ET. Sen är det ju mer riskfyllt med en graviditet ju äldre man blir ...men det är en annan femma.

• MSW
    Piggelin1 skrev 2009-05-11 11:06:20 följande:
    Minns inte om jag länkat till detta tjusiga hus förut?! Uppenbarligen svårt att sälja, hörde ngt om att det legat ute till försäljning i minst ett år... Förstår inte varför... www.maklarhuset.se/ViewCompactObjekt.aspx
    Jesus! Vilket hus! *skanar ord* där finns alltså inte en utan TVÅ tennisbanor??!! Och en massa konstiga valv och annat skumt!
  • Telis
    muggles skrev 2009-05-11 10:55:06 följande:
    Moa fick glass av mormor när hon var sjuk för att hon inte åt ngt annat. Och nu frågar hon förhoppninsfullt då och då "glass? glass?". Igår sa jag "nä det blir ingen glass idag". Då svarade hon "jussin?" Försöka duger
    Jussin! Gud så gulligt!
  • Tinga

Tack för att ni är så rara och låter mig hållas med mitt ältande om matproblem. Det är verkligen en skön ventil att ha den här tråden för att pysa ut lite av alla känslor som skapar övertryck. Nu kommer min mamma alldeles strax och efter att ha (försökt) matat PoP ska vi åka till Malmö på en shoppingtur.

MSW & EA - jag mailar ikväll!

Kram på er allihop!

• Piggelin1

Tinga - ngt helt annat, tänkte på att du skrev att ni ska fixa till lgh inför försäljningen nu - ni får väl köra Gbgmäklar-stilen med att Piff & Puff svävar förbi i bilderna

Tinga, tror det var du som föreslog stormöte med BT-gänget. Läste i en tidning häromdagen att det arrangeras ngn slags mammagsala i Gbg där typ hundra tjejer från hela landet kommer hit en helg & det de har gemensamt är att de bloggar om mammalivet... Jeeeesus vilken massa babbel det blir på en sån träff! Då vore ju en träff med oss här en västanvind i jämförelse?!
    mammagalan.se/wp/

• MSW
    Piggelin1 skrev 2009-05-11 11:17:39 följande:
    Tinga, tror det var du som föreslog stormöte med BT-gänget. Läste i en tidning häromdagen att det arrangeras ngn slags mammagsala i Gbg där typ hundra tjejer från hela landet kommer hit en helg & det de har gemensamt är att de bloggar om mammalivet... Jeeeesus vilken massa babbel det blir på en sån träff! Då vore ju en träff med oss här en västanvind i jämförelse?!mammagalan.se/wp/
    Lät som en rätt härligt program.. OM man skulle börja blogga om mammalivet kanske..
  • fru AM
    muggles skrev 2009-05-11 10:55:06 följande:
    Igår sa jag "nä det blir ingen glass idag". Då svarade hon "jussin?" Försöka duger
    Hahha!!!
    Livia har precis börjat säga russin ... förut hade hon samma ord för russin som för farfar ... "fafa" Det tyckte alla var jätteroligt - förutom just farfar
Svar på tråden Livets stora och små frågor