• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Kram till er under deppmanteln

Tinga: Tisdag är väldigt snart det! Hoppas ni får bra hjälp... Påminner om att du gör ett jättebra jobb!!! Och ser inte hur du kunnat göra annorlunda, du har ju provat allt du kunnat komma på och när inte det räcker till så söker du annan hjälp. Det är proffs-mamma över det, tycker jag!!!

Vickan: Kanske är det värt att prata med någon om det??? Det är ju som du säger, i slutändan är det du som måste våga, men du kanske behöver litet hjälp med att få ordning på tankarna inför att våga...

• snaily

Kramar till Vickan och Tinga!!

Hoppas verkligen du får några mer handfasta tips nu Tinga! Impad av din springform! Själv är jag inte alls i form men faktiskt kändes det riktigt lätt när jag sprang i förrgår här på Ön, tror jag är lite "höghöjdsdopad" faktiskt.

Vickan, har tyvärr inga goda råd att komma med men jag skulle nog också vara helt livrädd om jag var i din situation... usch! Hoppas du har nån slags väckarklocka som börjar väsnas snart!

Nu är kursen slut, den har varit ganska bra men trist att sitta inne hela helgen när det varit så fint väder och det finns en hel ö att omfamna. Dessutom skjutsade jag maken till flygplatsen direkt efter kursens slut idag, så nu när jag äntligen har ledig tid att hitta på nåt kul så har han åkt hem! Men ändå skönt att vara ledig i några dagar till och får passa på att umgås med resten av familjen.

• Telis

God söndagkväll på er!

Stort tack för supertrevligt brunchsällskap idag! Och så kul att få se lilla Hektor - såååååå liten och så söööööt. Jag skulle vilja äta upp hans små fossingar.

Superkul också att få se Frejis, kokos och Ciccis magar!

Vickan, åh gumman. Jag vet inte vad jag ska säga. Men jag hoppas jättemycket att du vågar hoppa igen och att det går som på räls den gången! Den här ångesten du har nu måste ju vara jättejobbig att leva med. Massive Hug

• Blivande fru L

Vickan - Jag tror som Ore att det kan vara bra att få ordning på tankarna inför att våga. Det finns personer som är proffs på att hjälpa dig med det och det är vi i tråden eller maken och vännerna inte utbildade för (inte vad jag känner till, i alla fall). Det är ju ingen brådska, du behöver inte hoppa nu om du inte vill!

Förlåt om mitt inlägg låter allt för snusförnuftigt och prutthurtigt, i så fall är det bara att ignorera det.

• Blivande fru L

Shit vilket hus! Ser ut som en kompis föräldrahem bortsett från att de hade en orange heltäckningsmatta och mörkbruna väggar. Det är ju billigt i alla fall...

• viktualia

billigt och otäckt med poolrum som atrium... uuuuu så läbbigt!

Och jag ska fundera vidare över hur jag ska kunna sortera tankar och låsningar. Lär återkomma i frågan!

• viktualia

hm.. här var det mer än lugnt... är förresten avis på er som sågs idag... synd att det är så långt till storstan!

*godnattkramar*

Svar på tråden Livets stora och små frågor