Livets stora och små frågor
Finns där ingen som förtjänar att bli kräkts på, så du kan passa på liksom?
Finns där ingen som förtjänar att bli kräkts på, så du kan passa på liksom?
AAAH! Särskrivning! glädjebalans! Eget ord, men iallafall inte sär skrivet...
Jag har i mitt liv inte sett så många särskrivningar som på detta forum!btw. Vissa blir skitroliga om man läser dem som de står och inte som de menas.
AM: själv åkte jag nu på eftermiddagen rätt ner i brunnen i någon slags "orkar inte vänta och inte veta men vill inte heller veta för då blir jag så ledsen-blues"
Jag tycker jag tagit hela den här resan med rätt mycket fattning och jämnmod och engod portion förtröstan.
Nu idag känner jag mig bara skitledsen, superlättirriterad och det kryper i hela kroppen samtidigt som magen molar och jag mår illa.
Har hunnit ha ett praktgräl med min sambo soim extra grädde på moset.
Jag vill att min son ska gå och sova så jag kan få störtböla ifred.
Hoppas också att det går över fort...
Det kan man verkligen undra...
Jag tror själv att jag har ärvt starkt efter min farmor. Vi hann snacka en hel del även mensvärk och sådant innan hon dog.
Hon blev övergiven av sin förste man för att hon inte "gav honom någon son" Gifte om sig med farfar. När det inte blivit ngt barn fter 7 år adopterade de min farbror, sedan blev plötsligt pappa till, men fler barn kom det adrig.
Hon och jag är så lika att en tant som var ungdomsvän med henne fick ett bryt på begravningen, för det var som att se farmor som ung sa hon.
Min mormor födde 8 barn.
Min mamma har tre men hade verkligen kunnat ha fler. Hon hade mens och äl som ett urverk.
Min syster och hon är extremt lika i kroppen och med cykeln. Syrran har fyra barn och hon har varit gravid NIO gånger, en abort mkt ung och 4 mf. Uppenbart har hon lätt att bli gravid, men det färster långt ifrån alltid...
Tack hörni för kramar!
Jag bölade nog ur mig en del av det där som liksom svämmar över i mig just nu, så lite bättre är det idag. Fast jag mår illa...
Men fy vad jag rök ihop med sambon och vad jobbigt det är.
Tänk om HAN kunde fatta det självklara i en kram lika bra som ni...
Den där fl-tråden kändes inte så rolig precis.
Järnkaminen: Om du har sådana smärtor tycker jag du ska gå till gyn för en grundlig undersökning. Endometrios tänker jag också, precis som Nenne, men det kan ju inte vi veta. Gå dit nu innan alla går på semestrar!
Nenne: Jo tack, jag mår lite mer samlat idag... jag blev bara helt översvämmad av allt väntande, räknande och så alla symtom mitt i det. Det kändes som att jag inte stod ut med den hela tiden tydliga hormonsången i kroppen som lika gärna kan vara ett
retfullt:"na nnanna naaa naa,du fick inte till det" som en jublande fanfar över ett plus.
Nu är det lite lugnare, även om det är väldigt vad sakta den här veckan går...
Frejis: jo! jag hade inseminarium på dag 13, den 5/6,, så nu i helgen infaller dag 27, 28 och 29. Det är alltså en spännande midsommar som kommer.
Jag har så mkt känningar i magen att jag varenda toabesök tror att det redan ska bli rött, men tänk om det inte blir det?
Tror du det redan kan synas då?
Nenne: Jag har hans fulla stöd men han glömmer liksom bort att JAG inte jämt är så jäkla stark och klok och orkar hålla ihop allt och alla. Jag är en sådan där som reder ut, sorterar upp, läger korten på bordet, samlar ihop alla känslorna och lugnar ner oroliga själar och stakar ut nya vägar och planer. Han är rätt ängslig av sig faktiskt.
När vi väntade första, hade han ritkig ångest att något skulle vara fel och sådär.
När det händer "katastrofer" i tillvaron får han bokstavligen rusa på toa och skita.
Jag har en helt annan förtröstan på att det kommer att ordan sig ooch att vår styrka räcker.
När det kommer dagar då mitt tålamod är riktigt lågt-typ PMS och han redan är ängslig och JAG vacklar inombords...
...så blir det inte så lyckat just den dagen.
Annars är han en strävsam, lojal och pålitlig riktig tvättäkta familjefar, som lever sitt liv för sin familj.
Att han är en slarver och inte lärt sig städa och prata om saker i någon vidare utsträckning har jag skällt ut hans föräldrar för.
Eller hur!
Jag har sagt till hans familj att de är jävligt bra på att sopa skiten under mattan där och att det är förbaskat knöligt att gå på de där mattorna när man är van att ta ut och skaka dem istället.