• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Telis - det kanske kommer?! Som de säger "det är aldrig försent" ... eller "plötsligt en dag händer det".

En kompis till mig ringde idag. Hon hade precis varit hos läkaren och fått konstaterat att hon haft missfall i typ vecka 8 ... nu skulle hon ha varit i vecka 10-12 någonting. Shit, de har gjort 4 IVF'er sen i höstas och nu blev hon gravid på naturlig väg och så gick det inte .

• Telis

Lappis, nej vem vet, min mamma var rakhårig som ung och blev lockig först i samband med graviditeten när hon väntade min brorsa.

Usch, vad jobbigt för din kompis.

• Lapinette

Ahhhh ... så om några månader är du lockhårig!!!

Ja, de har sagt åt henne att det inte är någon idé att göra fler IVF'er och så blir hon gravid. Hon har också åkt till Falun och typ varje gång fått ut 1 ägg som sedan har blivit befruktat och insatt. Hon är för gammal för ÄD men har varit över till Finland och besökt ett ställa där man gör det. Fortsättning följer ...

• MSW

Lappis: en solskens- och en tråkighistoria.. Men de kan kanske finna någon tröst i att de iaf har lyckats att bli gravida? (och veta att det kan gå..?)
    Hoppas iaf att det blir bra, hur spelar mindre roll!

Telis: Jag brukar också tycka att jag bara har arvt dåliga saker, och inga bra.. Tjockt hår har jag iofs arvt.. Annars är jag kort som mamma, breda fötter som pappa, tjocka vader av mamma osv osv..

• MSW

Kände att jag ville kolla igenom galleriet igen (så roligt att se alla).. Jag funderade på varför ni har valt de nicken ni har? (Välj själva om ni vill avslöja eller inte..) vissa är kanske mer självklara än andra, och jag har för mig att vi har "gått igenom" några, men har glömt..

Blev lite sugen på att skicka in en bild på mig från bröllopet också.. Ni som har brudkort är juh så himla fina!!

VIll också tillägga att jag tycker att kortet på Page+ make är så himla bra!

• MSW

Nenne: Lycka till med akupunktören!

Telis: Nu har jag mailat!

Attans vad roligt/trevligt det var på bröllopsdagen!! Blev alldeles nostalgisk när jag tittade på dom!!! Och alla har ändrats så mycket.. Konstigt vad tiden går...

• Fru E
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-12 14:07:53 följande:
    EAhar du kollat prolaktinhalten, FSH, T4 (sköldkörtelprover), eller om du har gluteintolerans? Det kan ju vara skönt att avfärda lite fler grejer och OM ni skulle behöva göra en utredning så är de grejerna redan gjorda då

Hmmm....glutenintolerans har jag inte men de andra har jag inte kollat såvida de inte ingår i hormonproverna som jag tog första månaden med pergon.....hur kollar jag dem annars?????
  • Lapinette

Normalt kollar läkaren dessa värden när man gör en fertilitetsutredning.

• Fru E

Oki så det är inget man kan kolla innan eller som de kollar på dag 21 provet?

Svar på tråden Livets stora och små frågor