• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Kängu & EA: tack för tips! Ska försöka ta mig ut i eftermiddag och hoppas Lindexbyxorna räcker för mina giraffben ...

EA: det står tyvärr helt still i klänningscentrumet i min hjärna ... förmodar att du tittat i alla "vanliga" butiker?

• BrudSommar2006

Cicci, hjälp, vad du far runt!!! Håller med övriga om att det här med sjukskrivning verkar vara en dålig idé! Kul att du mår bra i alla fall och att allt är klart ifall den skulle bestämma sig för att titta ut på söndag!

Kängu, vad mysigt det låter att få bo på landet!

Muggles, tror det var gången innan vi bråkade vid ÄL om jag minns rätt. Av en slump fick vi till det dagen innan utslag på sticka den här gången och så böjdagen då. Eftersom det löste sig ändå så berättade jag aldrig för maken att jag fått utslag på stickan. Kanske är det det som gjorde skillnad för alla andra gånger vi försökt, inklusive när Iris blev till så har det blivit på böjdagen och dagen efter men det kanske är i senaste laget för mig, vem vet.

Har lyckats ringa och få bli inskriven hos ny BM i alla fall, midsommarveckan. Det är lite svårt att få prata ostört här, tycker att det dyker upp folk som vill fråga saker hela tiden så det var skönt att få det gjort. Om jag inte blir dålig nu så tänkte jag vänta lite med att berätta på jobbet.

• BrudSommar2006

AM, själv minns jag inte när jag hade tid att shoppa kläder så där är jag inte till någon hjälp. Finns det inget du kan nätshoppa?

• kängu

AM (om du menade mig?) jag har tittat ÖVERALLT tror jag. Hittade ett alternativ på NK men snålade ur då den kostade 2000 kr och jag inte är helt säker på att jag kommer använda den igen. Mammaklänningar går bort, de jag provat har så konstig passform.

• BrudSommar2006

Kängu, usch, att vara desperat och bara helt tvungen att hitta något till ett speciellt tillfälle vet jag hur det känns.

Apropå trådens ursprung, hur man känner att man är gravid, så kände jag det mycket tydligt den här gången men har å andra sidan haft liknande symptom före mens men aldrig så här starka.

• kängu

BS, Ja det är irriterande och jag vill ju känna mig fin trots stor mage. Jag är ganska noga med kläder och intresserad av det så det känns tråkigt att behöva nöja sig med ngt som känns "OK".
    Hoppas att du slipper må kasst denna graviditeten, för visst mådde du ganska dåligt med Iris?

• Fru E

Kängu-få mer hjälp av gyn..........men jag vet inte riktigt HUR de ska hjälpa mer än de redan gjort i detta läget om vi inte vill dra igång IVF cirkus eller liknande.....
    Jag brukar köpa klänningar på Vila, Sisters, Vero Moda, Lindex mm

• kängu

EA, jag är ju inte alls så insatt i detta området, men tänkte mest på utredning, insemination eller dyl. Som du själv säger så är ni ju inom normalspannet men det kan ju kännas väldigt frustrerande ändå. Styrkekramar! Och tack för klänningstips- har kikat i de butikerna men inte hittat ngt som passat bra över maggen.

• kängu

Nu ska jag sluta spamma tråden med klänningsbekymmer och snygga till mig lite inför min "date" med barnmorskan

• Fru E

Kängu-inte jag heller men vet inte vilka mer "utredningar" som de gör innan man får en "stämpel" på sig och kan gå vidare.....avvaktar nog till efter sommaren och kontaktar sedan gyn igen för att få reda på hur vi går vidare...
    Klänningar hmmm......Zara, Mango, Esprit??

Svar på tråden Livets stora och små frågor