• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Tinga, snygga skor! Hoppas så att lillkillarna går upp lite mer i vikt och börjar äta som hästar. Kram!

Nej, minns inte mer och är supertrött, hej så länge.

• FruCicci

Hej tjejer,

oj vad ni har skrivit idag! Tog ju hur lång tid som helst att försöka läsa ikapp!

TACK för brunschen i går, Hektor var ljuvlig. Jag skulle ju nosat lite på honom bara, jag sitter och längtar efter bebis lukten, de luktar så gott!

BS, vad roligt att ni har haft det bra och att ni gillade restaurangerna som jag tipsade om!
    Crazy Cafe hette det stället som du missade, lite som Kopangahang på söder, men inte thai mat då....
    Grattis igen till att det verkar gå bra med graviditeten trots allt o att det är plus. Du kommer nog må mycket bättre denna gången, för nu vet du ju vad du ska göra

Koko, så roligt att Conny gillade 1 års presenten Trodde nästan det!
    FÖ så var det bra skrivit ag syskon. Tycker med att folk snackar om det ena eller andra, det känns som det är fel/rätt oavsett

Förstår allas känslor med så klart. Är man redo känner man på ett sätt, är man inte det så känner man annorlunda. Kommer ju ihåg hur jag hoppades att mitt forster i somras skulle vara dött vid vul, bara för att jag skulle slippa fatta ett jobbigt beslut, för jag var inte glad över att ha blivit gravid igen.... konstigt.... sen 2 månader senare hade jag panik o ville inget hellre!
    Kroppen och hjärnan spelar en ett spratt ibland.

Tinga, din stackare, fy vad du har gått igenom mycket. Försår att det blir en stor grej till slut. Men det kommer lösa sig. Roligt att ni tänker på syskon till P&P trots den jobbigt situationen ni har.

Hur var huset nu då Mugglan, för i kväll var ni o kollade live eller hur?
    Det är intressant att kolla in hus, men i bland blir man mörkrädd Jag sitter och letar större boende med, men vi ska inte flytta än!
    Vi stor trivs, men det är dessvärre för litet....

Lappis, skönt med en plan nu och som du skrev så kan man alltid boka av! Må bra betyder som någon skrev innan i tråden olika för olika människor, tycker nog du ska testa och må bra på ditt sätt nu!
    Drick vin, knulla på o ät gott och ta ett pass då o då

Telis, den dör citron o parmesan kycklingen lär ju bara så god. Serverar ni vitt vin till eller?
    Jag såg förrästen det där SVT programmet igpr och fick bekräftat det vi pratade lite löst om på brunschen..... Äggen vid donation är oftast så bra så att oddsen är större för att lyckas bli gravid, tjohoooooooo! Vilken babyboom det kommer bli i januari/februari i tråden!

EA, jag hade ljugit och inte varit så sool ag barnaalstrandet, men jag är ju lite mer controlfreek och kan inte vänta så länge, med ngt!

SWEETEPAJSAREN, hur mår du nu? Hoppas att det är pillren, jag blev helt bäng av mina, så jag lade av för ett par år sedan och vi körde bara "säkert" sex så att säga....Jag tål verkligen inte det där med p-piller och skiten det innehåller.
    Det lät som ni hade en så fin dag och så kunde du inte mysa o njuta så mycket, trist. Men, man får vara deppig ibland Det behöver man vara med...

Nåvväl, ag hicka så hickade ju Victor ganska mycket på slutet. Denna har gjorde det med, fast inte lika mycket. Så enligt den terorin som BS beskriver så har jag en kille i magen, och enligt AMs cravings metod är det defenitivt en tjej, för så mycket godis o marmelad och skit jag stoppar i mig är det konstigt annars, och hjärtljuden som är min egen teori är ju upp och ner hela tiden, så jag vete katten
    Hur som snart vet vi, för den kommer ju kanske på söndag beror på hur kul festen är på lördag

I dag har jag varit på IKEA, tog den jäkla skit bussen ut med alla pensionärer och sen när jag skulle hem så missade jag den med 1 minut, hur jä-la kul var det då, knalla runt i Kungenskurva och göra vaddå? Jag gick in på ICA kvantum o läste tidningar i deras gigantiska tidningställ allt från Svensk Damtidning till gravid, käkade godis
    Handlade o donade i eftermiddags, och var sur för att jag inte hann putsa fönstren. Så helt sonika vid 20 i kväll får jag mig ett av mina rastlösa ryck och börjar tvätta alla fönster. !!!!
    Nu har jag bara Victors och vårat sovrum på insidan kvar, det tar jag i morgon bitti....
    07 ska jag tvätta sofföverdragen, och sen ska jag ta BILEN till ikea för när jag kom hem med de förbannande lådorna var det skruvar som fattades och så var de buckliga, säkert jag själv som mosade dem på ngt sätt på bussen, så nu ska jag se om jag kan byta till nya... måste vara på Ikea när de öppnar kl 10, för sen ska jag till kontoret och jobba och äta lunch och ha mig....
    Eftermiddagen blir date med en tjej i mammagruppen, hon som ska passa V vid eventuell förlossning idagarna....
    Vilken dag.... ska bli skönt med ansiktbsbehandling och lyxlunch på onsdag efter detta
    Oj det var dagens ego inlägg...

MrsB - tänkte på dig, hoppas ni får vara friska och att du har det bra på jobbet!

FRULLAN, puss och kram hela dan. Du har så fantastiskt roliga inlägg, gamla goa glada FRULLAN!

Vickan, deppigt med dina tankar kringa barn eller ej, men ta't lugnt, en vacker dag känns det rätt igen o det är dåååååå man ska köra på KRAM KRAM

• FruCicci

Just det, Frejjan, du var skitsnyggt klädd i går. Har tänkt på det flera gånger idag
    Fint gravid med så klart. Håller tummarna att allt går fint på fredag
    KRAM

Liten, dig glömde jag med.... hej hej

AM hej hej.....
    Håller med Liten om att det inte syntes att du var nyförlöst med kejsarsnitt, oförskämt fräsch....

• fru AM

EA: tycker det låter klokt att låta "naturen ha sin gång" över sommaren och ev ta tag i det hela i höst om det inte hänt ngt. De flesta barn görs ju på sommaren i vårt land ...

• fru AM

Konstigt - ett inlägg jag skrev igår håller på och lägger in sig själv igen hela tiden (se ovan) ...

Hursomhelst: jag tackar för komplimangerna om min fräscha uppenbarelse och vill tacka min sminkväska

Välkommen tillbaka BS - nu definitivt gravid!

Cicci: hoppas det gick bra att byta buckellådor på ikea - de brukar vara sjyssta med sånt där

Nu verkar Hektor ha somnat om efter två timmars morgongos så nu är det FRUKOST!

• muggles

BS: välkommen tillbaka. Trist att du missade en bra resto men det är ju för en god sak . Var det denna ÄL som det tog sig som du och maken hade bråkat (så att du inte trodde det skulle bli ngt pök)? El minns jag fel och det var en annan gång?

Cicci: härligt att höra ifrån dig - du verkar pigg och glad och kan köra på i 150!

Frejis: ja just det, var det nu på fre det var RUL?

Tinga: vilka assnygga skor! Tuffa som 17 och härligt röda - passar på bröllop! Såg en gång en tjej på spårvagnen som var klädd till bröllop (man såg det på presentpåsen och på hennes kavaljers kostym). Hon hade en klänning med vit bakgrund och svarta små prickar (50-tal ni vet), rött hårband, rött skärp, röd handväska och röda skor. Sååå coolt och så snyggt!

• muggles

Izzie: kul att höra ifrån dig också såklart, kommer du på trådträff i helgen?

Nu snart kunddemo så jag försvinner ett tag... Ska bara blända dem med mitt tekniska kunnande så att de köper MOAAHAHAHAHAAAAAAAAAA

• Lapinette

BS - härligt att du är gravid men trist att du redan börjar må illa. Hoppas ni fick det mysigt i Budapest oavsett.

EA - ta det lugnt och fortsätt försöka. Om ni inte är så lastgamla som mig så skulle jag absolut inte ha någon panik.

Cissi - ja, du verkar ju ha det "lugnt" hemma ! Förstår att det troligen är bättre och lugnare att ha dig på jobbet.

Annars så tränade jag skiten ur mig både i fredags och igår plus att jag har druckit en massa alkohol i helgen. Nu har jag tagit bort alla chanser till graviditet denna månad . Påminn mig om detta om jag kommer in här och börjar nojja omkring BIM!

• Tinga

BS - vad skönt att ett andra test verkligen bevisade att du är gravid! Kul! Hoppas verkligen att du kommer undan en del av illamåendet den här gången, men som Cicci skrev så vet du ju nu vad som krävs för att stoppa eländet och kan gå direkt på det, utan omvägar kring sådant som inte funkar.

Izzie - tusan, vilket skräp med bilen! Jättetrist att lägga så mycket pengar på reparationer.

Cicci - om läkaren vetat om allt vad du håller på med hade du definitivt inte blivit sjukskriven! Irriterande när det saknas skruvar i IKEA-paketen, fast jag tycker att det är rätt sällan det gör det nuförtiden.

Muggles - ja, rött är oftast jättesnyggt som accessoarfärg. En av mina kompisar köpte en jättesnygg prickig klänning i 50-talsstil på MQ; hade funkat perfekt till mina nya skor, men jag kan ju inte härma henne.

Svar på tråden Livets stora och små frågor