• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Fast vilken dum fråga, det klart att det kommer att ta sig, du ÄR ju gravid!

• fru AM

BS: hur mår du idag? När började du må illa med Iris? Hoppas verkligen du kommer må bättre denna graviditet. Scilla är ett fint blomnamn/flicknamn tycker jag (blå vårblommor). Lilja är fint också men det har vi väl diskuterat redan i tråden. Livia har förresten börjat kalla sin storebror för Lilly (helt upåt väggarna - men hon har aldrig lyckats lära sig uttala hans namn, tror hon gör det på pin kiv. Hektor går hur bra som helst att säga (eller i a f "Hettor"))

Frullan: Men tänk om jag har rätt då!? Lilla Raffa!

• BrudSommar2006

Haha, FruLLan, det blir storfamilj!

Fast jag håller med om att det inte är någon höjdare att vara gravid men vad gör man. Förlossningen ska vi inte tala om, jag har sådan enorm förlossningsskräck sedan sist.

• fru AM

BS: Jag kan på ett sätt rekommendera snitt. Alternativt tidigt gå och prata med vettig människa för att övervinna förlossningsskräcken (det önskar jag att jag hade gjort)

• BrudSommar2006

AM, ja något måste göras, det är förvånande att man ger sig på en tvåa när man vet hur den ska ut på slutet! Men är inte så sugen på att bli uppskuren heller, det låter läskigt det med.

Jag har mina Lergigan-tabletter från sist i handväskan så vid första tecknet på att illamåendet tar i på allvar så börjar jag ta dem. Än så länge är det bara riktigt illa om jag inte får mat så fort jag börjar känna mig hungrig.

Scilla ska jag komma ihåg, det var fint. Lilja är också fint men det har maken sagt nej till just på grund av filmen. Själv har jag inte sett den och kommer inte att göra det så mig stör det inte. Och så har vi Hanna efter min mormor. Vi hade Vera efter makens farmor men nu har det helt plötsligt blivt upptaget i släkten av en liten nyföding så nu kan det högst bli ett andranamn.

Killnamn har jag upptäckt är samma som jag funderar på att kalla nya kissen!!! Rasmus hade vi ju på vår lista sist men sedan fick vi ju en katt som hette det, i och för sig hette han redan det när vi fick honom. Kvar på listan nu är om jag minns rätt Albin efter min farfar, Hampus och Casper. Hm, det var en tunn lista.

• BrudSommar2006

Jag minns förresten inte när jag började må illa med Iris. Men jag vet att jag blev inlagd i vecka sju och då hade jag hunnit bli riktigt risig så det måste varit tidigt. Försvann gjorde det i vecka 18.

• _koko_

Men vad konstigt! Jag satt och sa att fruLlan vill minsann precis som cicci ha tre barn till Liten på brunchen, så fel jag hade!! Var helt säker på att vi pratat om det och trodde jag var den enda av oss tre som inte ville ha tre! Eller just nu alltså, man vet ju inte hur det kommer att kännas sen.

Åh, har precis tryckt i mig en tallrik naturell yoghurt med quinoamüsli och är redo för lunch... Ja, jag vet, det låter så nyttigt, men grejen är att jag inte åt någonting nyttigt över huvud taget igår (bortsett från frukosten), och mår rätt illa idag...

Grattis igen till BS, håller tummarna för illamående light den här gången!

Grattis telis till eskimåerna, tycker dock även jag att de borde få flyttas till privat klinik om ni vill försöka få syskon!

På fredag får vi hämta vårt lilla yrväder, gissa om jag längtar!! Tänk vad två veckor kan gå fort... Lite nervöst är det också, men jag känner mig ändå rätt säker på att det kommer gå bra.

fruLlan - Sååå tråkigt att du fortfarande har sån ångest över roffe!! Lider med dig men tror också att du kommer över det när h*n väl kommer. Det är ju många som är rädda för att inte kunna älska andra barnet lika mycket som det första oavsett kön, men jag har aldrig hört talas om någon som det verkligen inträffat för.

Har hittat en ny favvoaffär: shop.yorrik.se/ Dyra barnkläder, men åh, så enkla och fina! Fyndade lite utgående saker till conny igår. Dumt att bodysarna har omlotthals bara, för det gillar jag inte alls.

• fru AM

Koko: gillar inte heller omlotthalsringning - däremot riktiga omlottbodies

Jag gick in på länken och kom på att jag stod och pratade länge med Yorrik-designern på en fest härom året. Fast jag har alrig varit i hennes affär.

• fru AM

Yorrik: galet gulliga saker. Börjar genast fantisera om en lite frack m hög hatt till Hektors dop ... Har alltid tyckt att babypojkar ser så sissy ut klänning

• Frejis

Telis grattis till de tre frysisarna, måste kännas skönt att ha dem. Fast jag håller med alla andra, konstigt att man inte får använda dem. Misstänker att det kan ha att göra med den offentliga sjukvårdens resurser, men ändå en stor del av jobbet som lett fram till dem är ju gjort.

BS - hoppas att medicinerna mot illamåendet fungerar och att du slipper det värsta.
    Själv hoppade jag över Postafen igår kväll och det slutade med otrevligheter imorse. Blä!

Frullan - förbjudna tankar? Jag tycker att du ska få tänka och känna precis som du vill och att ingenting av det som du hittils har sagt är förbjudet eller ens särskilt konstigt. Att en massa andra knäppskallar på Familjeliv eller någon annanstans tycker att det är fel att tänka så innebär inte att det faktiskt är fel så nu har jag normaliserat dig

Jag tror faktiskt också på det som A M säger, att det kan vara en liten Raffa i din mage... men vi väntar tålmodigt tills vi får veta det säkert.

Snygga barnkläder du länkade till Koko

Just ja BS när det gäller mammabyxor så kan jag säga att jag har jättesvårt att hitta några som passar. Har tre par som känns obekväma och ett par (det dyraste så klart som är superbra. Du ska kanske satsa på klänning och kjol i stället?

Svar på tråden Livets stora och små frågor