• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Är tillbaka från min akup och hon verkade väldigt nöjd med min fulla njurpuls?! Det blev den här reakotionen när hon kände på min puls "Oj" och sen förklarade hon att det bara var positivt . Jag suger åt mig som en svamp.

Berättade att vi bokat in FET i början av juni och frågade henne hur hon ställde sig till det. Hon ryckte bara på axlarna och sa att hon varken kan säga något negativt eller positivt utan att hon mest var orolig (liksom mig) att det skulle leda till utomkveds. Då kröp det fram att hon själv har haft 8!!! utomkveds innan hon väl gjorde IVF och sen steriliserade sig. Oj, en dam som verkligen vet hur det känns att vara i denna situation.

Så sorry, ett totalt ego-inlägg från mig.

• Fru FruLLan

Tinga: har faktiskt nästan tänkt tanken på att bära ett barn åt nån annan. MEN jag skulle ALDRIG kunna lämna ifrån mig ett barn som bott i MIN kropp i 9 månader. som MIN kropp get liv åt och byggt. Näe fy vad svårt. Möjligtvis till någon i närheten där man får se barnet växa upp, fast det kanske är ÄNNU svårare....

så näe inget surrogateri för mig tror jag...

Angående att tycka om roffe så är jag inte orolig övcer det KLART jag kommer älska honom MEN
    jag oroar mig över att jag hela livet kommer sörja över att jag inte fick någon tjej. Jag tror faktiskt att jag aldrig komemr kunnna släppa det

KUL att Puff har förbättrat sin ätteknik. HURRA ett steg på vägen! kanske kan han inspirera brorsan. tror dock verkligen att sura uppstötningar kan få en att inte vilja äta! Hoppas ni får svar.

Förstår helt och hållet det där med ingenjör och vilja ha fakta
    ha ha ha
    maken och jag är ju också det...
    Jag vill helst att ALLT ska gå att räkna ut emd matematiska formler

Angående ointresse för mat har jag faktiskt en kompis som är totalt ointresserad av mat!
    Hon kan helt klart glömma bort elelr inte orka äta för det inte är KUL att äta!
    Lagar nån mat så äter hon, men hon tycker liksom inte det är värt mödan att jobba för det. Hon har inte heller nåt som helst intresse av mat (kan därav knappt koka ägg). Absolut inga ätstörningar eller så. Hon äter, men bara för att hon måste vilket hon ju till skillnad från piff&puff vet att hon måste, fördelen med att vara vuxen.
    Men hon njuter inte av det som jag kan göra.
    SÅ SKUMT!!!!

• Tinga

Lappis - oj, snacka om att ha erfarenhet av utomkveds! Men det måste vara extremt ovanligt att råka ut för så många.

Kul med inbokad semesterresa, bara så sådär helt apropå!

• Tinga

FruLlan - ja, matematiska formler är trollformler! Logiska samband är sååå mycket enklare att förstå än luddigt svammel.

Intressant att höra om en vuxen som är så ointresserad av mat. Hoppas verkligen att vi inte hamnar där med Piff & Puff! Ser fram emot när man kan börja köra mer logiska resonemang med dem (se där; nu kom ingenjören fram igen! ).

• Lapinette

Tinga - har man fel på äggstockarna så blir det ju knas hela tiden tills man åtgärdar felet. OM det går att åtgärda. För hennes del blev det sterilisation.

• _koko_

Tinga - Ska inboxa dig, vill också se huset!

FruLlan - Ok, då förstår jag lite mer min förvirrade uppfattning.

Lappis - Härligt med bra besked från akun, men 8 utomkveds!!! Hjälp!

Tinga igen - Tack för rapporten från igår, tycker det är jätteintressant att läsa! Lider ju med er massor, men lite positivt iaf att det går framåt för Puff och att man ev hittat någon slags orsak till Piffs vägran.

Sitter med en god kaffe och godis, helt rätt efter goff-lunchen på texas burger.
    Glömde min dator hemma, så jag "kan" inte ens jobba särskilt mycket idag, hahaha... Har nu min 4½ år gamla bärbara där jag inte har någon uppdaterad programvara installerad, så jag gör annat viktigt i stället, som att surfa och hänga med er.

• Lapinette

Vad tråkigt att inte vara intresserad av mat! Jag som älskar att äta gott har svårt och tänka mig ett liv utan.

• _koko_

telis förresten, har inte hunnit prova kycklingen ännu, igår hann jag inte med middag och ikväll ska jag bort på annat. Kanske får bli fira-nya-kissen-middag på fredag? I morgon tror jag det blir lasagne...

• _koko_

Lappis - Folk blir ofta fascinerade av att jag kan ställa mig och laga mat även om det bara är jag som ska äta, typ att jag orkar. Men god mat (både äta och laga) är verkligen en passion för mig, och då är det ju inte direkt jobbigt att göra det. Däremot gillar jag enkla lösningar och är mer gourmand än gourmet.

• Lapinette

kokisen - låter som mig! Även när jag bodde själv (maken i Frankrike) så lagade jag mat när jag kom hem efter ett sent träningspass.

Svar på tråden Livets stora och små frågor