• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

AM-än lägger jag inte undan mina vantar när jag cyklar på morgonen de får hänga med några dagar till

• viktualia

koko - skum kombi av mat det är helt min melodi... fniss fniss....

Telis - grattis i förskott till diskmaskinen! det är en ljuvlig pinal!!!

AM - det gäller att INTE hålla Sthlmstempo... tänk lantis så går det bättre *fniss*.... säger exSthlmaren Vickan som tokfascineras av hur snabbt folk springer på stan i Sthlm!

Ego - jag stämplade ut väldigt tidigt idag och drog hem till hålan. En av mina bästa killkompisar hade vägarna förbi så vi bjöd på middag här. Sedan han drog har jag hunnit klippa gräset också. Shit vad mycket tid alla ickependlare måste ha.......

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-05-13 20:01:12 följande:

AM-än lägger jag inte undan mina vantar när jag cyklar på morgonen de får hänga med några dagar till
    Aha - så Conny cyklar till dagis och behöver vantar därför???
  • Fru E

AM-ja det är väl klart ska börjas i tid

• FruCicci

Hejhej i tråden

Tittar in lite snabbt så ni ej tror jag är någon annanstans

Har i dag hunnit med en ansiktsbehandling, sååå skönt, men det var jobbigt att ligga ner med magen rakt upp på rygg på den där britsen, så jag gick be dem hissa upp mig lite...
    Nåväl, långlunch på stan och shopping efter det. Avslutade med 2 stora matkassar, men inte så tunga.
    Väl hemma, så plockade jag upp allt o gick o hmtade Victor på dagis, sen gjorde vi geggamojja! Så kul. Fast han gick inte med allt så jag gick skura golvet sen, det var ju mindre kul...
    Men fatta gegga med geggamojja, vatten och sand och hela baletten, det var länge sedan
    Sen skulle ju alla kuddfodral och soffodral tillbaka på skalet av soffan och kuddarna, fan vad drygt det var. Lätt att få av, men nytvättade och på igen var inte direkt lika enkelt.
    Sen kom makens kusin på besök, så då fick man se till att vara lite social.
    Ja ja, har hunnit med en del idag och har en lista för i morgon, ska iaf städa och tvätta barnvagnen och sådär, sen till barnmorskan

Hjärtljuden tror jag på för att det stämde sist och min barnmorska berättade att det forskas på detta!
    Men å andra sidan är nog min bebis i magen nu 2 könad, för jag har legat mellan 132 och 156 hela tiden, verkligen upp och ner... hmmm så det kanske man inte ska tro så mycket på som jag har gjort tidigare

I morgon r jag i vecka 36+1, ofattbart att tiden har gått så fort trots allt!
    Lite spnnande är det med att ser vad som händer de närmaste dagarna....

Skummade att Telis fått 3 ägg till frysen, det var ju bra, men crap att du inte får använda dem till syskon försök.
    Nu undrar jag, tjejen som var med i TV1 dokumentären härromdagen, hon var ju 41 och skulle ju få ägg, var gör hon det då? Om man nu inte får vara mer än 40 år?

Kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera nu.
    Men läste att det var lite mer positivt med Tingas P&P och att huset var upp i massa pengar där Mugglan, sinnesjukt för ett fisigt radhus...
    Lila är fin färg, håller med! Passar ni båda i Koko o AM...
    Lappis, det låter inte så gott det där du dricker....
    BS, Rasmus passar bäst på katter och hästar enligt mig
    Hon den där Sofia Källgren, som sjunger i Rhapsody har iofs en son som heter Rasmus, men det hjälper inte

Nenne, du sprutar nuva? Hur var det, skulle du göra vil i morgon, jag hänger inte med, förlåt....

Hej Vickan, trevligt med middag med kompisen och lite klippning av gräset, du är händig du

Nu ska jag fortstta titta på Riskförlossningar på tv4fakta

• fru AM

Ingen fara Cicci, du ska ju föda på söndag - eller hur!?

Vilken aktiv dag du haft! Du boar verkligen för lillebebisen. Och snart är det dags!

Nu ska jag dra mig mot tv-soffan jag med. Go'kväll!

• _koko_

am - precis, conny behöver vantar när han cyklar till dagis som han inte börjat på ännu!
    Nä, men när det är kallt ute (vilket det är mest hela tiden känns det som) blir han så kall om händerna och då skulle jag vilja ha tunna vantar att sätta på honom, men har inte hittat några.

ea - Vilken rolig present! Om man nu kan måla vill säga.

Nu måste jag sova, ska ju *suck och stön* jobba på riktigt i morgon...

• _koko_

cicci - vilket tempo!! Jag bävar lite inför min nästa ansiktsbehandling eftersom jag mår illa när jag ligger på rygg. Men jag får väl vrida kroppen lite.

• sweetstreet

ÅÅÅ vill bara säga GRATTIS till TELIS!!!!!!

Tre eskimåer!

OCH en diksmaskin!!!!!!!!

Jehooo!

Nu MÅSTE jag sova...
    Puss på er alla! kanske hinner jag in lite mer här imorgon!

Svar på tråden Livets stora och små frågor