• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

nenne hälsar att hon varit på VUL och att hon hade FJORTON äggblåsor!! Tjohhhoooooo, krulltrumpeter och fanfarer!!!!!

• fru AM

Koko: Jag köpte små tumvantar på tror jag kappahl till Livia förra året - såna med senilsnöre emellan. Har du kollat pippilotta.se?

• snaily

FJORTON!!!!!!!!!!!!! WOW, jättegrattis till Nenne!

Grattis till Telis också för eskimå/diskmaskinsframgångarna!

Hinner inte skriva mer nu, I'll be back...

• fru AM

Gaaah - missade nyheten om månadens äggkläckare: Nenne "14-äggaren" Jisses så imponerande!!! Grattis!
    Easter Eggs

• MSW

Nenne!! 14?! Inte konstigt med Allan då! När är det dags för ÄP?

• BrudSommar2006

Nenne, tjohoo! Det här låter ju otroligt lovande!

Svärmor kom igår kväll och ska stanna en vecka, det blir nog bra men hon hann inte träffa Iris igår och imorse var Iris jätteblyg och ledsen att en främmande människa satt vid köksbordet, farmor eller inte. Hon följde med och lämnade på dagis imorse så att hon ska kunna hämta tidigt men jag undrar verkligen om det kommer att gå, jag är riktigt nervös.

• MSW

BS: Hoppas det går bra med farmor, Iris hinner kanske vänja sig vid tanken under tiden på dagis?

• BrudSommar2006

Cicci, hjälp, vilket galet tempo du håller!!! Siktar du fortfarande på bebis på söndag?!

Suck, nästa vecka har vi konferens på Värmdö måndag/tisdag och så är vi ju lediga torsdag/fredag. Jag har ju så jäkla mycket att göra så jag har inte tid att bara få jobba en dag nästa vecka. Det värsta är att prefekten har blivit så sur på att all administrativ personal är så negativt inställda till konferensen, som ändå mestadels är vetenskaplig, så vi har blivit speciellt ditkommenderade. Jag undrar ändå vad han kan göra, avskeda mig om jag inte dyker upp... Ska nog prata med min chef i alla fall, för honom får jag nog gärna stanna hemma.

• BrudSommar2006

MSW, det är tveksamt, från och med imorgon går det nog bra men till idag vete sjutton hur det ska gå.

Svar på tråden Livets stora och små frågor