• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

lappis - Sällan är det så gott att äta som då. Mina måltider kan dock se rätt konstiga ut när jag bara lagar till mig själv. Typ en kronärtskocka med smör, en halv avokado med saffransaioli, några räkor och keso med pepparmix på. Samma måltid.

• Fru E

Själv är jag jättedålig på att laga mat när jag är ensam hemma på kvällarna blir oftast varm macka, omelett eller knäckisar och te till. Kanske inte så roligt men

• _koko_

EA - Men omelett är ju jättegott och går att variera i oändlighet. Min favvo är med hackad lök, burkchampinjoner, färska tomater och ost, och gärna knaperstekt bacon till.

• Piggelin1

haha - koko - precis sån är jag med!! Det där med konstiga måltider till en själv - men det har ju en enkel förklaring - man gör lite av allt det som man tycker är så himla gott

Fast är du verkligen en Gourmand, koko - kollade precis betydelsen på Wikipedia (för jag lär mig aldrig skillnaden):
    "En gourmand är en person som uppskattar att äta god mat i stora mängder. Just mängden mat skiljer gourmanden från gourmeten."

• Fru E

Koko-omelett har vi ofta, bara att rensa kylen gott med spenat, lite vitlök, fetaost, salami och tomat

• _koko_

piggis - Japp, två sparrisar i kors är inget för mig. Det ska vara rejäla portioner och MASSOR med sås.
    Men visst, exemplet med kronärtskockan var ju kanske inte klockrent.

• _koko_

EA - Precis! Så exotisk du är med feta och salami! Lät jättegott!

• Fru E

Koko-du vet Skåningar är så hemmavana så

Svar på tråden Livets stora och små frågor