• Ore

Livets stora och små frågor

EA: Klänning med "smock" i ryggen? Funderade faktiskt ett tag på hur svårt det skulle vara att åstadkomma en sådan själv, med symaskinen. (Jag har ju hakat upp mig på det där att jag vill ha något "festligt" tyg i klänningen...)

AM: Ja, funkar inte den vinröda klänningen så kanske jag skulle kolla med Kängu

För jag beställde klänningen, och det råkade slinka med en kjol som jag tror funkar bra som gravid-kjol (och som jag hoppas kommer så att jag kan ha den på svärfars 60-årsmiddag om en vecka). www.bubbleroom.se/produkt/vila/22072/dalle.aspx

Och så litet andra smågrejer också...

• Ore

Vickan: Förstår _precis_ vad du menar med att jobbvärlden och privatvärlden inte borde snurra båda samtidigt. Inte så fort i alla fall...

Kan förstå att du oroar dig, önskar att du slapp det och BARA kunde vara glad över att du är gravid Litet av "hälften av det man oroar sig för händer inte, och den andra hälften händer ändå så varför oroa sig" - men det förstår jag själv att det är ganska omöjligt att realisera i praktiken. Kan du på något vis "begränsa" oron? Inte tillåta dig att tänka på den hela tiden. Och framför allt, låta dig själv vara glad över att du är gravid emellanåt också - om möjligt! Inte bara orolig.

• Ore

Jag läser det jag vill i Lappis inlägg, i nr 7101 så var det "än så länge ingen tant" jag tog fasta på. Så jag fortsätter hålla tummarna, och tycker att de är väldigt fina när de är blå

• Ore

BS: Smart parkerat Skönt att det ryggonda gick över snabbt.

koko: Hmm, klänningen försvann nog - jag köpte antagligen den sista . Men den finns på fler ställen, här t.ex. : nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=47&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=&qPage=2&scrollBarSelectedIndex=12&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=1&gender=1&qSiteId=1

jeeez, lång länk. Hoppas den kortas av...

• Ore

BS: Snacka om att hoppa händelserna i förväg Även OM ni skulle få reda på att ni väntar tvillingar (vilket som du säger inte är så sannolikt) så är det ju ganska lång tid kvar innan de kommer, och de är hyfsat orörliga i början och behöver inte så mycket mer plats än vad en bebis gör... Men Iris skulle få lära sig att promenera själv väldigt fort Fast det kanske ni tänkt ändå?

Kan skriva upp mig på ont-i-halsenlistan. Vet inte om det är efterdyningar av förkylning, eller litet halsbränna som spökar...

• Ore

Koko: Jo, jag insåg att den borde funka ändå - även om jag inte kan ha den när jag är i åttonde månaden... Känns som att den ska funka bra att variera genom att ha olika band, eller liknande runt skärningen under bysten. Så förr eller senare så kommer jag nog hitta något bra att ha den till...

• Ore

Hmm, om det hjälpte att tänka positivt så skulle väl alla bli gravida direkt. För vem är inte positiv i början?

Telis: Min mamma råkade ut för att ett barn slutade utvecklas. Ingen blödning, ingenting, och det fanns inget embryo kvar i magen när det väl upptäcktes, i typ vecka 16 eller så. Hon kände sig gravid hela tiden, hormoner och allt...

Annars så är väl risken inte längre så stor, när man har sett ett pickande hjärta? Den har väl iaf minskat betydligt då...?

Handväskelänk, hmmm - vågar inte klicka på den. Beger mig ut på stan på normal shopping istället tror jag. So long!

• Ore

Låååångt till fredag. Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt, funderar för fullt på maskeraddräkt och slänger på ett extra duntäcke där koko bäddat mjukt - med tanken att det ska bli riktigt mysigt att ligga sked där!!!

• Ore

Åååh, vad roligt för Kängu!!!

Nu vill maken ha datorn, så jag hinner inte fördjupa mig i handväskor, korvar och nödlögner...

• Ore

*fortsätter hålla tummarna och tänka på små kaniner*

Nenne: Vi hade också det angenämna "bekymret" att vi inte orkade börja sexa tillräckligt tidigt på morgonen, och vid sju insåg vi att det nog fick bli mer av en snabbis. Fast det tog tid ändå

Och apropå handväskor så gillar jag sådana, men det måste inte alls vara märkesdito. Huvudsaken är att den är snygg, och helst matchar skorna någorlunda Har nog hellre ett dussin olika handväskor att växla mellan, än en enda dyr...

Svar på tråden Livets stora och små frågor