• _koko_

Livets stora och små frågor

Telis - Ta en tesked och bänd lite med bladet instucket under ett av ställena där locket är lite "intryckt", vågar nästan garantera att det kommer att funka! Lite svårt att beskriva bara, återkom om jag ska försöka förklara lite bättre.

snorkfröken - Ja, har också hört det där om surkärringar och det verkar ju stämma även på vår gammkatt...

sweet - I morgon ska jag sova hela förmiddagen. Eller, VILL iaf, skulle ju gå och lägga mig tidigt ikväll också, och här sitter jag...

Varma kramar till AM och passionsblomman!!

snaily - Här är sommarplanerna väldigt oklara fortfarande. Blir några bilutflykter bara, till sambons syster, min kusin, kanske några kompisar på västkusten och kanske några andra kompisar på lite olika håll i landet. Framför allt ska vi njuta av att vara lediga tillsammans.

lappis - Oj, måste nästan försöka leta reda på den tråden, lät rätt underhållande (och väldigt tragiskt).

vickan - Önskar dig lite ro i själen.

• _koko_

Jag tror inte ens det är ett specialknep, utan så de är tänkta att fungera. Bättre det än att locket går upp i matkassen på vägen hem...

Mmmm, kylskåpskalla GS, åt upp min sista igår. Fast i mitt fall är det som sagt ingen craving utan något jag alltid äter.

• _koko_

Telis - Det har jag nog aldrig drabbats av, vad köper du för glaskonserver? Eller ni kanske kör med barnskedar i plast redan?

lappis - Den tråden var ju inte så svår att hitta och den var verkligen sorgligt att läsa (de sidorna jag orkade)...

Därför vill jag skicka 1000 pussar och kramar till alla er här inne! Jag har sagt det förr och kommer att säga det igen: ni är UNDERBARA!!!!

• _koko_

Ska gå ner och ta tvätten och sen krypa till kojs, ikappläsning och kommentarer får vänta till i morgon.

Vill bara kika in och säga att jag lever.
    Kram på er!

• _koko_

Har fortfarande inte hunnit läsa ikapp, men jag letade rätt på inlägget från AM så jag vet var och när vi ska ses på söndag! För jag vill såklart också följa med!! Får se om jag får med min sambo också, ska försöka!

Sen kan jag avslöja (om ingen redan gjort det?) att Roffe gjorde entré igår!!! Det lät som en riktig cicciförlossning, men resten får fruLlan berätta själv när hon har möjlighet.

Och så har jag midsommarhälsningar till er alla från Cicci som är på väg till blekinge med bilen fullpackad.

Glad midsommar!! *håller tummarna för uppehåll åtminstone*

• _koko_

God kväll! Känner mig väldigt stol över att jag nu läst ikapp allt. Fast det jag hade tänkt kommentera har jag förstås glömt eftersom jag inte är så smart som de av er andra som skriver under tiden.

Några res-grejjer iaf:
    Vi hyrde cab när vi var i florida och det kändes jättelustigt, för ingen annan hade det. Då funkar ju inte ACn nämligen...
    www.tripadvisor.com är en bra sajt om man vill leta hotell eller saker att göra. Där kan man även läsa omdömen från andra resenärer, vilket jag tycker är betydligt bättre än officiella klassificeringar.

Telis - Kanske kan ni boka lite "finare" hotell (t ex genom att kolla länken ovan ), och få resan att kännas mer "telis-just-nu-anpassad" på det sättet? De hotell jag har bott på i USA de senaste gångerna jag varit där har haft fantastiska frukostbufféer!! På det lyxigaste hotellet jag bott på kostade frukosten $20 (och på det näst lyxigast ingick frukosten alla vardagar), vilket inte är så mycket om man jämför med bruncher i Stockholm (vad själva rummet kostade är dock en helt annan historia). Sen har ju i princip minsta motell i usa kyl på rummet så man kan handla sin egen frukost och göra det precis så lyxigt man själv vill - betydligt billigare.

Mycket spännande i tråden just nu, lappis, passion och vickan som våndas och väntar, kängu som också våndas och väntar, men på något annat, och fruLlan som väntat färdigt och nu får snusa bebis igen.

Jag har fått sån sjuk halsbränna de senaste dagarna. Måste nog försöka hitta några tabletter som jag klarar av att ta (försökte med gaviscon sist tror jag, och kräktes nästan av dem), för som det är nu brinner halsen upp snart känns det som. Värst på kvällarna precis som med conny, men det dök upp betydligt tidigare än med honom.
    Sen mår jag illa igen, varje dag. Blir lite bättre när jag äter, men kommer snabbt tillbaka igen. Så här skulle det väl inte vara???
    Gnäll, gnäll, gnäll...

Nä, nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen, har varit uppe på tok för länge de senaste dagarna, vilket har satt sina spår. I morgon har vi folk hemma också, så då kan jag nog inte slumra en stund mitt på dagen som jag brukar annars.

Det blir sill och färskpotatis samt västerbottenpaj med creme fraiche, hackad rödlök och löjrom mitt på dagen och sen grillad teriyakimarinerad fläskfilé med potatissallad på kvällen. Till efterrätt ska jag göra rulltårta fylld med jordgubbssylt blandat med vispad grädde, skivorna toppas sedan med mer vispad grädde och färska jordgubbar. Redan hungrig.

Glad midsommar!

• _koko_

Just det, instämmer med passion - vattenspruta är grymt effektivt när man vill lära olydiga kattungar vad de inte får göra!

• _koko_

AM - Här var du oerhört generös och frågade om connys storlek och så får du inte ens svar... 80 drar han nu, ett par plagg i 74 passar fortfarande men några byxor i 80 börjar bli för korta upptäckte jag igår. 86 är dock alldeles för stort, så det är lite svårt.

BS - Kattungar är ju rätt vilda, såg vår vrida ena frambenet 360 grader häromdagen för att komma loss med klon som fastnat i en matta... Fast han gjorde sig inte illa iaf som tur är. Klippa klorna bör du nog göra, för kattens skull. Jag gör det när han sover, då är det enklast.

tinga - Är skitimpad av era semesterplaner! Hoppas det blir en härlig resa! Jag skulle också vilja bila i europa någon gång.

Tror nån nämnde det här förut, det finns ju en tråd på FL som handlar om intelligender, och de verkar inte fått så bra resultat där.

Nu vaknade conny, än en gång glad midsommar! Vi får väl se hur länge det är uppehåll...

• _koko_

Tack för idag även från mig! Jättekul att äntligen få träffa muggles och makar och barn!! Jag fick ju springa en del men det är jag van vid, är snarast väldigt nöjd med att conny somnade i vagnen över huvud taget så jag fick en timmes oavbrutet snack iaf.

KRAM till Livia som ju helt klart inte var i form idag, stackarn. Skönt att det inte var hjärnskakning iaf.

Stort grattis till vickan, du är ju verkligen helt osannolikt fertil! Hoppas bara det är tredje gången gillt för dig nu, ingen borde behöva gå igenom ens ett mf!

Nu ska jag gå och lägga mig, somnade nästan vid middagsbordet...
    Kram!

Svar på tråden Livets stora och små frågor