• _koko_

Livets stora och små frågor

Telis - Var tvungen att titta lite extra på conny i morse. Men kan du inte säga att näsan är fin, ögonen är ju sambons.

MSW - Vi fick sluta ge linfröolja till conny eftersom han var så lös i magen, så om A behöver extra fett kan ni ju testa det (eller blötlägga linfrön som liten föreslog). Fullproppat med omega-3 också.

Det var förresten väldigt trevligt att promenera till jobbet i morse (från bussen alltså, jag har inte promenerat från förorten ), går ju förbi där vi fikade igår så nu tänker jag på er varje morgon.

Har inte varit på jobbet sen förra tisdagen, känns nästan som att jag varit på semester.
    Ska nu försöka jobba lite ordentligt så jag kan njuta av vädret senare i veckan. Min sista dag (som jag inte bestämt vilken det är ännu), närmar sig med stormsteg och det vore lite pinsamt om jag inte lyckats utföra 2-3 veckors arbete (typ) på 2 månader...

• _koko_

Fniss, vad söta ni är.

Telis - Ang resan. Lägg det åt sidan några veckor och se om du inte mår bättre och kan börja njuta mer av graviditeten. Då tror jag också att resan kan kännas mer attraktiv. Vi var ju i florida när jag var i v25-26 och det var en helt fantastisk resa. Så mysigt att både vara två och tre på samma resa...
    Känns det fortfarande jobbigt när det börjar närma sig kan ni ju boka av då. Kram!

lappis -

muggles - Grattis! Minns hur glad jag också blev när jag hittade böjen! Kände att man fick glädjas åt det lilla, något annat plus kändes ju väldigt långt borta då...

nenne - Asså perser är ju lite speciella katter över lag. Tragiskt att rasstandarden säger att nosen ska vara så platt som möjligt eftersom de får jättemycket problem med rinnande ögon, svårt att andas mm... Fattar inte att det är en av de vanligaste raserna i sverige, tycker nästan den borde förbjudas.

• _koko_

MSW - Japp (har köpt både på ica maxi och coop, coop är ju dock generellt bättre på eko-varor)! Det viktiga är att den är kallpressad, vilket dock gör hållbarheten kortare, så lukta på den varje gång. Sen finns det lite delade meningar om linfrön och spädbarn, försök läs på och bilda dig en egen uppfattning, kanske fråga bvc.

Kramar till passionsblomman!

Spanar efter kängu...

• _koko_

Ja, men vafan är det med mig?! Stora kramar till nenne också! Läser att du också mår skit, men innan jag hunnit skriva mitt inlägg har jag glömt det... Förlåt.

• _koko_

Just det, tinga, ska faktiskt lämna tillbaka ett par slim fit från PoPs rea idag. Men tack ändå för tipset, gulligt att du tänker på conny!

• _koko_

nenne - Man slutar inte behöva kramar för att det händer mer än en gång. Så kraaaaaaaaam!

• _koko_

nenne -

I mitt fall är det helt och hållet mitt eget fel när jag känner att jag måste vara "stark" och självständig inför sambon fast jag egentligen inte alls orkar. Min sambo ställer inga som helst såna krav på mig, utan det är helt och hållet jag, mitt pucko.

• _koko_

nenne - Jag har en förlossningsfilm om du vill se. Skämt åsido är den väldigt oskyldig, vi filmade bara när vi precis kommit in på förlossningen och sen efter att han kommit ut (dvs den är väldigt ospännande för utomstående, vi tycker förstås den är magisk och ovärderlig).

Svar på tråden Livets stora och små frågor