• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Härligt med balkongfrukostar, lappis!

Bli gravid bara sådär direkt verkar vara något som händer vissa... Muttrade litet om det tillsammans med en kompis i fredags, hon har fastnat i precis samma tanketräsk som jag var i, kände igen det jätteväl. Och så kunde vi ju även muttra tillsammans över att vi båda verkar ha systrar som blir gravida av missade piller, eller under en natt på fyllan och villan... Livet är inte rättvist på den fronten, och det jäkliga är att det inte går att göra något åt det själv heller.

• Fru E

Någon som har ett bra förslag på ett regnställ som är snyggt, funktionabelt samt har ett vettigt pris?
    Det jag har idag (Didrikssons) ser katastrofalt ut och läcker dessutom....

• Mrs  B

Hej hej!!!

Tittar in en snabbis innan jag måste fortsätta planeringen inför veckans jobb.

EA
    Välkommen hem!!!
    Var precis i stan på bibblan och handlade sen lunch. Tänkte ringa men har för mig att ni äter tillsammans på måndagar.
    Maken ordnade en svensexa förra helgen och då gjorde de också en fusksvensexa på fredagen (endast golf, middag och kort uterunda) men sen tog de honom på lördagen igen. Han hade varit väldigt besviken på fredagsnatten men mer nöjd dagen efter.

Lappis
    Ni har inte tänkt mer på att adoptera????

Ett kompispar var här i lördags och grillade och pratade då om några nya gemensamma kompisar.De nya kompisarna väntar nämligen barn och min kompis tyckte att det var lite jobbigt.
    MEN inte för att hon själv vill ha barn just nu, men att kompisens förhållande var lite upp och ner och att barn skaffar man inte bara sådär. Min kompis känner sig lite pressad för att man SKA skaffa barn. Alla undrar när bebisen kommer och ingen tar hänsyn till att man vill vänta menar min kompis.

• kängu

MrsB, känner igen det där som din kompis sa att många tycker att man SKA skaffa barn. Det är ju faktiskt inte alla som vill ha barn överhuvudtaget... Jag och maken var inte alls säkra på att vi skulle ha barn, nu blev det ju så ändå och vi är jätteglada för det, men det var inte självklart för oss...

• kängu

EA, vet bra regnställ men inga under 2000 kr, kanske för dyrt?

• Mrs  B

Kängu
    Kompisen är snart 29 år så än är hon inte stressad och just nu bygger de hus också så barn finns inte i tankarna, men de ÄLSKAR att passa våra busungar. De kanske blir avskräckta när de passar Max och Malte???

Kompisen tycker vi ska skaffa en bebis samtidigt och i lördags när det kom upp igen sa jag att den diskussionen får du ta med min man eftersom han tvekar om en till.

Men som sagt vi får se.
    Jag vill ha ett jobb först och gärna också bli klar med svenskan, 2,5 år till......

• nennesjuttioåtta

Lappis
    AAAAAARGH! Jag HATAR när det händer. Sjukt jävla orättvist - kan det inte vara LAG på att det åtminstone ska ta efter 2-3 gånger så att de inte blir så jävla självgoda kossor som tycker att det där var ju ingen big deal. Nu kanske de inte alls tycker så men jag gillar att tänka tanken. *stoppar nålar i en liten docka*
    KRAAAAAAAAM!!!

Mrs B
    Ja, så där kändes det ju innan vi började försöka ? vafan man får inte fråga vad folk tjänar för det är privat men ens syfte med varför man ligger med varandra är officiella handlingar som man bör dela med hela världen. Barn, när hur och hur många, varför inte vad väntar ni på men nu är det väl ändå dags

Fy fan nu känner jag mig som en äkta klimakteriekossa!

Tjohooo, på torsdag får jag börja spruta och klättra uppåt igen! Weeeh!

• Liten med Mindre

Hej hej!
    Vad härligt det låter med balkongfixeri, potatisland, tjocka fruLlor och mjölkbomber.

Jag har också haft en kanonbra helg. Vi har skärpt till oss och försökt laga middag att äta ihop med Mindre om kvällarna. Mysigt! för alla. Ögonen har hållit sig ok, lite dimsyn emellantå, och svårt att låta bli att gnugga när man som jag är gammal lins-användare. Svärisarna har passat Mindre i helgen och de verkar ha haft det toppenmysigt ihop. Skoj, med tanke på att de inte setts sen 15 februrari.

Själva kom vi iväg till vårt slott och har myst, promenerat, ätit jättegott och svurit över att hotellsängar aldrig passar de aktiviteter småbarnsföräldrar på ledighet behöver. Extra plus för att personalen fixade fram en kostym i strl som passade min man, eftersom hans hängde kvar i hallen, och han var fullt beredd att åka 2 h för att hämta den. Där höll den helgen på att ryka.

Idag är det mammaledigt - så mysigt att vara hemma igen. Men - öppnaförskolan är verkligen ett ställe för sig. Både jag och skruttan blir stirriga värre av att vara där. Skoj men stirrigt.

och - nu höll jag på att glömma - tanten var snäll nog att vänta till söndag med att komma, så att maken och jag fick en lördag på slottet utan hennes sällskap. BOM, men ingen fara på taket ännu. Nu ska väl ev nytt barn slippa samma födelsedag som Mindre i alla fall.

Dags att vila middag!

• Liten med Mindre

Förresten - fuskhippa låter skoj, men det hade nog knäckt mig totalt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor