• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Tinga: kjolen är snygg oavsett om den är Kriss!

Vickan: trist att bli tillplattad på jobbet av idiot men lät som att du hanterade det föredömligt. Men visst blir man trött...
    Läskigt att du behöver tänka som du gör - att försöka passa in ett ev MF när det är minst illa. Hoppas så att det går vägen nästa gång!

Jag fick helböj idag! Mina gamla ÄL-stickor som tog en omväg över Piggelin (och tillbaka oanvända) kom till heders igen Misstänker att jag aldrig hade ÄL förra månaden så fick för mig att kolla denna. Det stod visserligen bäst-före 2008-04 men jag tänkte att vaddå, de borde väl funka ändå? Och LH-stegring hade jag ju iaf, sedan om ägget verkligen släpper osv vet man ju inte, på en gammal kossa som jag höhö...

• _koko_

Jubel och fanfarer för Hektor! Och tack AM för förlossningsberättelsen också, mycket intressant läsning!

BS - Många jobbiga känslor bubblade upp när jag läste om rasmus, saknar vår katt jättemycket fortfarande. Kul dock att det blir en ny, håller med om att ragdoll är bedårande!

FruLlan - Vi får vår nya kisse om två veckor.

EA - Stämmer att jag tog prog den månaden lillebror blev till (står i evig tacksamhetsskuld till Telis ). Om vi lyckades pga det eller om det hade fungerat ändå kommer vi ju aldrig få veta, men det jag vet är att jag haft spottings 4-7 dagar före mens alla andra månader vi försökt, men INGEN månad som vi inte försökt.

muggles - Grattis till böjen.

Smäller av när jag läser alla dumma kommentarer ang hur barn blir eller inte blir till...

Det är väldigt tyst om helgens träff, får jag föreslå söndag? Vilka kommer, var ses vi? Vädret ser ju inte lysande ut framöver, men det kan ju hinna ordna upp sig igen.

• fru AM

Hallåhej!
    Helgens date. Jag är ju inte så mobil som jag trodde jag skulle vara kanske - men titta ut i parken en liten stund och förevisa lille H kan jag ju alltid göra. Dock kommer jag inte kunna sitta på marken som en vanlig picknickare. Vädret är j alltid ett osäkert kort ... Det kanske är smartast att boka bord någonstans? Jag passar gärna den bollen vidare just denna gång - men dyker upp var ni än bestämmer.

Har idag blivit officiellt kärring ... Har skrivit ett argt mail till Procter & Gamble o klagart på Yes Powerdrops Maskindisktabletter som bara kladdar och gårsönder och geggar ner hela köket. Amningshormonerna vallar ... Nåde den som befinner sig i skottlinjen ... Det är arg, gråtande, eller milt leende man ser mig nuförtiden

• Fru E

Mugglan-ligger du före mig nu??? Jag är på dag 14 så väntar ÄL om ett par dar troligtvis....

Nenne-nä får väl lugna ner mig lite och inte nojja utan tro på naturen ett par tre månader till

Koko-jag har haft spottings varje månad 3-4 dar innan tanten seon jag slutade med pillerna så tror det är min naturliga gång eller vad jag ska säga. Men naturligtvis finns det en tanke i bakhuvudet som säger att det kanske skulle lyckas med lite extra progg med efter ÄL. Gyn hävdade att spottings inte skulle försvåra barnverkstan men hade samtidigt ingen bra förklaring på varför man "spottar"

• Fru E

Ja alla som kläcker ur sig att "ja men det är ju bara att ha sex kring ÄL" kan snart ta sig i brasan!

• _koko_

AM - Då har jag varit kärring länge, fast jag brukar iofs inte vara så arg när jag reklamerar/klagar... Brukar tänka att de VILL veta när deras produkter inte fungerar, hur ska de annars kunna förbättra dem?
    Vi kör fö Finish powerball.

Och jag tror inte någon förväntar sig att du ska dra i helgens brunch... Men det vore såklart jätteroligt om du orkar vara med en stund!! Jag kan gärna boka den här gången om vi kommer på var vi ska vara. Kanske vänta ett par dagar och se hur prognosen ser ut? Mornington och Anglais är ju tråkiga om det är strålande sol, men annars ligger de bra till iaf.

Apropå reklamation fick ellos-historien ett mycket tråkigt slut - de skickade fel storlek även andra försöket, så nu har jag returnerat skiten och är jättesur för att ett 129kr (nersatt från 349kr tror jag, annars hade jag aldrig köpt det, nu tyckte jag att jag gjorde ett kap...) regnställ till conny kostade mig över 60kr i frakt och expavgift... Felköp dessutom, såg inte att det stod fodrat... Grrr....

• nennesjuttioåtta

AM

på dig! Behöver du något förråd med körsbärschoklad?

koko
    AAH! Två veckor kvar bara! Kisselisseeeeee!!!!

Mugglan
    Grattis till böj! Kommer ihåg den enda böj jag fått (de andra blev det streck på) och jag firade det som ett plus och gjorde hoppsasteg hela vägen till jobbet, ringde P och bokade ett möte (då jobbade han ju borta) och sen tog jag bilen i snöyran och träffade honom vid en lada utanför Sala någonstans, heheheheheh!

HA HAAA jag vet vad ni ska göra ikväääääll!

Lappis
    ja, det kanske är en bättre idé. Tänk när den där pilatesbollen ska ut igen.. :-s och fisarna som luktar badboll! WOOAAHH!

• nennesjuttioåtta

finish powerball tar ju verkligen bort allt. Även tryck och ytfinish... Nej, I say YES!

• Ore

Muggles: Ja, varken du eller Piggelin kan väl anklagas för att vara testomaner, är ju bara att konstatera...

Och precis som koko så smäller jag av angående allt dumt man kan få höra... Jag har sluppit de flesta frågor hittills, så jag ska nog inte klaga.

Snaily: Platta till moster rejält, tycker jag

Apropå platta till folk, så hade jag gärna varit en fluga på väggen när min systerdotter talade om för sin pappa i telefon att "M har sovit över" (syrrans nya kille). "Jaha, är det en kompis?" "Fråga mamma", som säger att "Nej, det är min nya kille". Eftersom hennes ex sagt så väldigt trevliga saker om att hon inte är vatten värd och ingen någonsin kommer vara så korkad att de blir ihop med henne, så hade det varit ganska roligt att se hans min. Jag och andra syrran tyckte att hon definitivt skulle känna sig skadeglad!!!

• fru AM

EA, Lappis, Nenne, Snaily m fl: Jag lider verkligen med er när ni berättar att ni råkar ut för såna taklösa människor som anser sig ha rätten att lägga sig i er fortplantning.

Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte. Det närmsta jag har varit var när min svärmor frågade mig i somras om vi skulle ha fler barn (då hade vi precis bestämt oss för att försöka oss på en trea) - direkt efteråt slog hon handen för munnen och bad tusen gånger om ursäkt för den klumpiga frågan (som jag dessutom ljög som svar på. Sa att vi inte hade bestämt oss än). Tyckte dock inte hennes fråga var så farlig eftersom vi redan hade ett-två barn (beroende på hur man räknar sonen).

Tror det är mycket bra att tydligt markera för taktlösa människor att de ställer för intima frågor (oavsett vad de gäller). Antingen kan man säga rent ut: "det där är en lite för personlig fråga" eller så kör man en grov motfråga: "Och hur ofta bajsar du?"

Kanske?

Svar på tråden Livets stora och små frågor