Livets stora och små frågor
Jag är hemkommen efter en helg med besök på Kolmården och en slottsweekend på Mauritzbergs slott med maken och ett par kompisar. Sååååååååå himla mysigt och trevligt och gott.
Kan verkligen rekommendera Mauritzberg! Vi fick afternoon tea, vin och fruktkorg på rummet, fyrarättersmiddag och en jättefin hotellfrukost (med våfflor!!), allt i ett underbart 1600-tals slott med havet precis utanför fönstret.
Jag hade förvarnat om att jag inte kunde äta vad som helst och precis före varmrätten kom servitrisen och sa "du vill väl ha ditt kött genomstekt?" och då kunde jag bara inte säga nej, trots att jag hade tänkt äta det rosa (det var helstekt biff). Jag blev nästan gråtfärdig när dom andra fick in mört, vackert ljusrosa kött och jag fick in ett par gråa skosulor. Men jag är verkligen gift med världens bästa så han tog några av mina skosulor och delade med sig av sitt fina kött. Så det ordnade sig och middagen var fantastisk (halstrade pilgrimsmusslor, helstekt biff med potatisterrin och portvinssky, assiett med lokala ostar och fläderblomsmarmelad och sist en vaniljparfait på sockerkaksbotten och färska jordgubbar. Mmmmmmmmums!).